کد خبر : 40703

اولین کراس اوور بومی از سایپا بیرون می آید یا ایران خودرو؟

اولین کراس اوور بومی از سایپا بیرون می آید یا ایران خودرو؟

خودروهای کراس اوور اکنون در تمام جهان روی بورس هستند و بازار خودرو ایران نیز به شدت برای این کلاس خودرو سر و دست می شکند. اما در تمام این سال ها 2 خودروساز اصلی ایران یعنی ایران خودرو و سایپا در سبد محصولات خود کراس اوور بومی نداشتند. در سال 99 قرار است این نقص سبد محصول برطرف شده و هر دو خودروساز بزرگ کشور کراس اوورهایشان را به بازار عرضه کنند.

به گزارش خودروتک، اینکه عنوان اولین سازنده کراس اوور ملی ایران به چه کسی می رسد مساله جذابی برای علاقمندان به صنعت خودرو ایران است. سایپا با خودرو سایپا کراس کانتری و ایران خودرو با خودرو K125 وارد گود شده اند و حالا می ماند چه کسی اول محصول را رونمایی و عرضه می کند. البته نام تجاری این دو خودرو هنوز مشخص نشده است.

هر دو خودروساز در مورد محصول کراس اوور خود با احتیاط عمل می کنند و اخباری در این زمینه بیرون نمی دهند تا سورپرایز ماجرا باقی بماند. با این حال سایپا یک مرحله جلوتر از ایران خودرو است و گوشه ای از کراس اوور خود را رونمایی کرد.

در جریان رونمایی تعدادی از محصولات این دو خودروساز با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری، خبرنگاران توانستند عکس هایی از سایپا کراس کانتری را تهیه کنند. البته به دلیل محل قرارگیری این خودرو نسبت به جایگاه خبرنگاران و عکاسان عکس های واضحی بیرون نیامد.

در مقابل ایران خودرو نیز رسما طراحی و تولید کراس اوور K125 را اعلام کرده اما تصاویری که از آن منتشر کرده در حد طرح هایی مفهومی در قالب یک تیزر تبلیغاتی از روند فعالیت ها بوده است.

از مجموع آنچه تاکنون مشخص شده به نظر می رسد سایپا در طراحی و تولید کراس اوور از رقیب خود پیش افتاده باشد و احتمالا رونمایی اولین کراس اوور بومی ایران را با نشان سایپا ببینیم. مگر آنکه آبی های جاده مخصوص در یک حرکت سورپرایزی محصول نهایی پنهان خود را زودتر ارائه کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها