کد خبر : 39959

نشانه های ریزش بیشتر قیمت پراید رصد شد

نشانه های ریزش بیشتر قیمت پراید رصد شد

حدود یک ماه پیش بود که قیمت پراید به محدوده عجیب 70 میلیون تومان رسید. البته برخی منابع قیمت پراید را در مدل 111 بالای 70 میلیون هم درج کردند. اما واقعیت این است که قیمت پراید روی 70 میلیون تومان معامله نمی شد و این بیشتر جوسازی دلالان برای قیمت پراید 111 بود.

به گزارش خودروتک، با این حال قیمت پراید در اوایل اسفند افزایش خیره کننده ای را تجربه کرد. مسیری که اکنون به طور کامل معکوس شده و قیمت پراید 111 اکنون در حال رسیدن به سطح 61 و 60 میلیون است. تازه این هم باز قیمت اعلامی از سوی فروشندگان است. برآیند نیروهای اقتصادی عرضه و تقاضا در بازار اکنون به گونه ای است که قیمت پراید جای بیشتری هم برای کاهش دارد.

همین چند روز پیش بود که سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران به این دونکته اشاره کرد که تقاضا در بازار نزدیک به صفر است و از سوی دیگر قیمت پراید معامله شده گاهی تا 5 میلیون زیر قیمت اعلامی است.

این دو نکته نشان می دهد که کنترل بازار و قیمت خودرو اکنون از دست دلالان و سفته بازان که قبلا خودرو را به قصد فروش گرانتر خریداری کرده اند خارج شده و همین زمینه را برای تخلیه حباب قیمت پراید فراهم خواهد کرد. از صحبت های این کارشناس بازار خودرو می توان نتیجه گرفت که قیمت پراید عملا در معاملات قطعی روی 56 تا 57 میلیون تومان بوده و مرز روانی 60 میلیون تومان شکسته شده است.

دو سه روزی بیشتر از سال 98 باقی نمانده و مسیر تقاضا در بازار خودرو همچنان کاهشی است. وضعیتی که با توجه به لزوم تردد کم مردم و عدم حضور در محیط های شلوغ به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، احتمالا در نیمه اول فروردین هم ادامه داشته باشد. مضاف بر اینکه بازار خودرو به طور سنتی در فروردین ماه رونق چندانی نداشته است.

مجموعه این عوامل این چشم انداز را ترسیم می کند که قیمت پراید همچنان مسیر کاهشی را دنبال خواهد کرد. کاهشی که شاید به ریزش هم برسد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها