کد خبر : 31276

چشم انداز قیمت پراید و پژو 405 با اعلام روند توقف تولید

چشم انداز قیمت پراید و پژو 405 با اعلام روند توقف تولید

جدی شدن بحث توقف تولید پراید و پژو 405 به عنوان دو خودرو پرتیراژ و پرتقاضای کشور اکنون بحث آینده قیمت آنها را هم به میان آورده است. در این خصوص گمانه زنی های مختلفی مطرح می شود اما تقریبا همه براین عقیده هستند که مدیریت خروج این خودروها از خط تولید مساله مهمی است که می تواند مانع از شوک قیمتی در بازار شود. به ویژه که در یک ماه اخیر کاهش روند عرضه خودرو موجب افزایش قیمت ها را نیز فراهم کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز، یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان سال گران می‌شود؟ گفت: با وعده‌های وزارت صنعت در سه ماه گذشته پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت خودرو در بازار حکایت داشت؛ این در حالی است که با خبر حذف پراید و ۴۰۵ بازار خودرو نتیجه معکوس گرفت. یعنی با اعلام خبر حذف دو خودرو از چرخه خودروسازی ایران قیمت دو خودرو نام برده در بازار به شدت گران شد؛ به طوری‌که در این هفته نیمه تعطیل قیمت پراید به قیمت تیبا رسید.

امیرحسین کاکایی افزود: با دستور وزیر صنعت مبنی بر تعیین قیمت کارخانه خودروها پنج درصد زیر قیمت بازار عملا سرمایه‌ها در این صنعت فرار کرد و مردم نیز برای انجام سرمایه‌گذاری به دیگر بازارها همچون ارز، مسکن و بورس مراجعه کردند. یعنی سال گذشته ما شاهد کوچ سرمایه‌گذاران از بازار خودرو بودیم. از این رو باید صنعت خودرو از یک آرامش نسبی برخوردار می‌شد؛ در حالی که چنین نیست. امروز با تصمیم‌های عجولانه قیمت خودرو در بازار دچار تنش و نوسان شده است.

او در پیش‌بینی درباره قیمت خودرو گفت: چنانچه دولت این هیجان مبنی بر حذف دو خودرو پراید و ۴۰۵ را مدیریت کند ممکن است تا پایان سال با یک آرامش نسبی در بازار خودرو مواجه باشیم در غیر این صورت قیمت خودرو در شب عید گران خواهد شد.

کاکایی در ادامه اظهار کرد: فعلا صنعت خودرو در یک دو قطبی قرار گرفته، برخی بازیگران باعث شدند که دوباره قیمت خودرو در بازار گران شود. به عنوان مثال قیمت پراید در این هفته نیمه تعطیل به قیمت تیبا نزدیک شد. در حقیقت قیمت پراید در این هفته پنج میلیون تومان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ پنج حدود ۱۰میلیون تومان و قیمت ۴۰۵ حدود چهار میلیون تومان دوباره گران شد. معتقدیم چنانچه میزان تولید خودرو کاهش یابد دوباره با موجی از افزایش قیمت‌ها رو به رو خواهیم شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها