کد خبر : 30727

کف قیمت خودرو بالا نمی آید

کف قیمت خودرو بالا نمی آید

وقتی صحبت از جانشین پراید می شود ، این جانشین از منظر صنعت و بازار خودرو 2 تعریف متفاوت خواهد داشت. به بیان بهتر دو نگاه متفاوت در اینجا وجود دارد. منظر تولید صنعتی، هر خودرویی که بتواند تیراژ تولید پراید را داشته باشد برای شرکت سازنده جانشین پراید است اما بازار خودرویی را جانشین پراید خواهد شناخت که در محدوده قیمت آن باشد.

به گزارش خودروتک، اهمیت پراید برای بازار خودرو هم در همین قیمت آن نهفته است. پراید ارزانترین خودرو صفر کیلومتری است که در بازار کشور عرضه می شود و از این نظر کف قیمت خودرو به حساب می آید.

در هفته های اخیر با داغ شدن بحث توقف تولید پراید مساله ای که دغدغه متقاضیان خودرو بود آینده قیمت خودرو به خصوص پراید پس از توقف تولید بود. توقف ناگهانی تولید پراید در این شرایط که جایگزینی برای آن معرفی نشده است هم روی قیمت پرایدهای باقیمانده اثر می گذاشت و هم کف قیمت خودرو را بالا می آورد. چرا که تقریبا تمام کارشناسان صنعت خودرو بر این عقیده بودند که نمی توان خودرویی با استانداردهای بالا اما هم قیمت پراید تولید و عرضه کرد.

اکنون به نظر می رسد این دغدغه برطرف شده باشد. چرا که بحث توقف یکباره تولید پراید منتفی شده است. رضا رحمانی، وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص زمان توقف تولید پراید گفت که سه مدل پراید داریم که انشاالله از اردیبهشت و دی ماه سال آینده از رده تولید خارج خواهند شد.

به این ترتیب پراید دست کم سال آینده را هم در چرخه تولید باقی خواهد ماند و به بازار عرضه می شود. به این ترتیب هم فرصت برای معرفی یک جایگزین مناسب برای این خودرو فراهم می شود و هم اینکه خطر ایجاد بازار سیاه پراید برای آخرین تولیدات این خودرو مرتفع می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها