کد خبر : 77650

ابرخودروی مسابقه ای فراری در راه است

ابرخودروی مسابقه ای فراری در راه است

شرکت خودروسازی فراری اولین تصویر پیش ‌نمایش از نمونه اولیه هیپرکار لومان خود را منتشر کرده است که نشان‌ دهنده بازگشت این خودرو به نسخه مشهور خود برای نخستین بار پس از ۵۰ سال است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت فراری با رونمایی از محصول جدید خود یعنی فراری 2023 Le Mans contender، از ارائه این محصول در سال ۲۰۲۳ خبر داد. به باور کارشناسان اگرچه این تصویر کمی شبیه به نسخه مسابقه ای کلاس LMH است، اما طبق اطلاعات اکانت رسمی اینستاگرام فراری، این اولین تایید بصری پروژه ‌ای است که شمارش معکوس برای استفاده از آن قبل از مسابقه استقامتی ۲۰۲۳ اعلام شده است.

آنتونلا کولتا، رئیس Competizioni GT در فراری، در این رابطه گفت: فشار بر فراری برای پیروزی در مسابقات  لمانز بسیار زیاد است. ، "رویای ما برنده شدن در سال ۲۰۲۳ است. اما متأسفانه، این رویای سایر رقبا نیز خواهد بود! برای پیروزی در این رقابت، اول از همه ما به بهترین ماشین و بهترین راه حل ها نیاز داریم، اما هدف از هر مسابقه ای برای ما، قطعا رسیدن به پیروزی است.

وی با تایید این که خودروی فوق به مدت ۱۸ ماه در حال توسعه بوده است، افزود: ارائه نمونه اولیه یک رویا بود که اکنون به واقعیت تبدیل شده است. رویای بعدی ما یک برد مهم با بهره گیری از بهترین فناوری است که می توانیم در مسیر قرار دهیم. اگرچه فشار کاری روی ما زیاد است اما ما در مجموعه فراری کادرفنی حرفه ای داریم که خوب کار می کنند.. این چالش مهم دیگری است که ما برای آن آماده ایم.

 

به گزارش سیناپرس، کولتا همچنین گفت فراری به رده جدید LMH لمانز و مسابقات اتومبیل‌های اسپرت وارد شده، جایی که در کنار شرکت‌هایی مانند تویوتا و پژو رقابت خواهد کرد، زیرا قوانین باز به ما اجازه می‌ داد تمام اجزای اصلی خودرو از جمله شاسی موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و بخش های الکترونیکی را طراحی کرده و بسازیم.

محصولات  LMH همچنین می‌توانند با خودروهای LMDh که BMW و پورشه که در حال توسعه هستند رقابت کنند، قوانینی که شامل قطعات و مشخصات بسیار بیشتری است. به گزارش سیناپرس، گفتنی است فراری برای آخرین بار در سال ۱۹۶۵ توانسته بود در این رقابت ها پیروز شود.

رئیس Competizioni GT در فراری در ادامه توضیحات خود گفت که انتظار دارد این هایپرکار جدید اولین مسابقه خود را در مارس آینده و قبل از اولین حضور در لمانز در ژوئن آینده انجام دهد. به گزارش سیناپرس، این پروژه در حال حاضر در Maranello در مقر مسابقه فراری در حال توسعه است، جایی که تیم ۱۱۵ که برنامه مسابقه GT و فراری 296 GTS را که به زودی عرضه خواهد شد، در تیم فرمول ۱ ادغام شده است.

این مدیر ارشد فراری تاکید کرد: ما سیاست استفاده از افراد معدود ولی دارای تخصص بسیار زیاد را در پیش گرفته ایم زیرا این یک اصل مهم است که اگر از نظر منابع انسانی بیش از حد رشد کنید، کنترل کارکنان را از دست خواهید داد. 

در خاتمه گفتنی است هنوز هیچ خبری در مورد اینکه چه کسی این هایپرکار جدید فراری را خواهد راند، وجود ندارد، اما جیمز کالادو راننده مشهور فراری که در رده GTE Pro برای این شرکت مسابقه می دهد، گفت که احتمال می دهد وی بتواند با این غول جدید رانندگی کند هرچند تصمیم نهایی در این زمینه را مدیریت ارشد مجموعه خواهد گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها