کد خبر : 76331

مدیرعامل سابق فراری در آستون مارتین

مدیرعامل سابق فراری در آستون مارتین

آستون مارتین، خودروساز اسپرت انگلیسی، مدیر سابق کارخانه فراری را به مدیر عاملی منصوب کرد. آمدئو فلیسا ۶۷ ساله است و سومین مدیری است که در سه سال گذشته هدایت آستون مارتین را برعهده می‌گیرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایبنا، آستون مارتین که به خاطر حضور ماشین‌هایش در مجموعه فیلم‌های جیمز باند مشهور است، در طول فعالیت خود بارها با مشکلات مالی دست به گریبان بوده است. حدود سه سال پیش و هنگامی که شرکت در آستانه ورشکستگی بود، لارنس استرول، میلیاردر کانادایی به نجات شرکت آمد و پس از تزریق سرمایه به شرکت، توبیاس موئرز مدیر زیرمجموعه AMG مرسدس-بنز را مدیر آستون مارتین کرد.

موئرز برنامه مفصلی را برای تحول در آستون مارتین آغاز کرد. برنامه او بر افزایش کارایی و کیفیت، کاهش تعداد مدل‌ها و سودآوری تمرکز داشت. اما شیوه مدیریت این مدیر آلمانی به نارضایتی کارمندان منجر شد و تنش را در کارخانه افزایش داد.

آستون مارتین بیشتر از رقیبانش از بحران کرونا لطمه دید. این شرکت اگرچه سال گذشته توانست بخشی از ضررهای سال 2020 را جبران کند، اما همچنان در سه ماه اول سال جاری 111 میلیون پوند (136 میلیون دلار) ضرر کرده است.

لارنس استرول که بزرگترین سهامدار آستون مارتین است، می‌گوید مدیریت آقای فلیسا موقتی نیست و او قرار است بر رشد کارخانه، نوآوری در فن‌آوری‌های تازه و افزایش تولید تمرکز کند. آستون مارتین سال آینده سه مدل کنونی خود را به‌روز می‌کند و اولین مدل الکتریکی کارخانه در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها