کد خبر : 75526

جانشین فراری 812 شکار شد

جانشین فراری 812 شکار شد

شرکت خودروسازی فراری به تازگی از نسخه اصلاح شده پروتوتایپ روما به طور غیر رسمی رونمایی کرده است. این شرکت در حال آزمایش موتور V12 برای استفاده از آن در ابرخودروی بعدی خود است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، شرکت خودروسازی فراری مدت ‌هاست که برای بهبود و حفظ موتور V12 قدرتمند خود تلاش می‌کند. این شرکت در جدیدترین تلاش خود در این زمینه، خط تولید الکتریکی این محصول را راه اندازی کرده و  و تصاویر جاسوسی جدید نشان می‌دهد که اکنون آزمایش بر روی یک جانشین ۱۲ سیلندر فراری ۸۱۲ سوپرفست در حال انجام است.

این خودرو که در جاده‌های نزدیک کارخانه Maranello دیده شد، به وضوح در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، زیرا بدنه فراری روما تغییر یافته و انتظار نمی‌ رود که یک نمونه کامل از آن تا زمانی که شاسی‌بلند فراری Purosangue در اواخر سال جاری معرفی شود، راهی جاده ‌ها شود.

گفتنی است روما به طور انحصاری با یک موتور 3.9 لیتری V8 فروخته می شود، اما می توان از آن برای آزمایش قطعات نسل جدید خودروی V12 استفاده کرد، زیرا این محصول از معماری انعطاف پذیر جدید فراری استفاده می کند که می تواند موتورهای V6، V8 و V12 را در خود جای دهد.

این موضوع در حالی است که نسخه 812 Superfast، که سفارش آن در ماه فوریه بسته شد، از یک پلت فرم قدیمی استفاده می کند. به گزارش سیناپرس، بر اساس تصاویر منتشر شده از خودروی جدید فراری در زیر استتار، نمونه اولیه روما تقریباً شبیه به خودروی تولیدی به نظر می رسد، اما تغییرات ظریفی به نصب یک موتور بزرگتر و قوی تر در جلو اشاره دارد.

به عنوان مثال، کاپوت آن بلندتر از خودروی استاندارد است. در حالی که سپر جلو کمی تغییر شکل داده شده است تا دریچه های هوای جدید را در خود جای دهد. گفتنی است این شرکت خودروساز از اظهار نظردرباره محصول جدید خود، خودداری کرد.

این تصاویر جدید تنها یک هفته پس از تایید فراری از عرضه اولین مدل تمام الکتریکی خود در سال ۲۰۲۵ گرفته شده است. این شرکت سوپراسپرت مدتی است که روی خودروی الکتریکی کار می کند اما از تعیین تاریخ قطعی عرضه این محصول خودداری کرده و گفت که منتظر توسعه فناوری مناسب است.

به گزارش سیناپرس، اما جان الکان، رئیس هیئت مدیره فراری، هفته گذشته در سخنرانی خود در جلسه عمومی سالانه این شرکت گفت: مدل‌های هیبریدی پلاگین بخشی از آینده فراری خواهند بود. تفسیر و کاربرد ما از این فناوری ‌ها چه در اتومبیل ‌های ورزشی و چه در اتومبیل‌ های جاده‌ ای، فرصت بزرگی است تا منحصر به ‌فرد بودن و اشتیاق فراری را به نسل ‌های جدید منتقل کنیم.

در خاتمه باید دید که آیا عرضه فراری هیبریدی به بزرگترین موتور مورد استفاده توسط این شرکت نیز گسترش خواهد یافت یا خیر. این موضوع در شرایطی است شرکت لامبورگینی که رقیب اصلی فراری است، ابرخودروی بعدی V12 خود را ببه صورت الکتریکی عرضه می کند اما برنامه‌های فراری در این زمینه هنوز مشخص نیست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها