کد خبر : 74756

جیپ واگنیر با پیشرانه 500 اسب بخاری

جیپ واگنیر با پیشرانه 500 اسب بخاری

در خودرو جیپ واگنیر جدیدترین موتور استلانتیس استفاده شده که قدرت ۵۰۰ اسب بخار را ایجاد می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، استلانتیس اخیراً از یک موتور شش سیلندر جدید به نام Hurricane رونمایی کرده است و به نظر می‌رسد که جیپ واگنیر و گرند واگنیر جزو اولین مدل‌هایی باشند که از این پیشرانه جدید استفاده می‌کنند.

آنطور که اعلام شده، جیپ گرند واگنیر به زودی با نسخه ۶.۴ لیتری V-۸ استاندارد عرضه خواهد شد؛ موتور Hurricane که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ پوند فوت گشتاور دارد، قدرت ۴۷۱ اسب بخار و ۴۵۵ پوند فوت موتور V-۸ نسل قبل را شکست می‌دهد.

واگنیر ارزان‌تر از نسخه کم‌خروجی مدل شش سیلندر جدید استفاده کند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ پوند فوت گشتاور دارد. واگنیر در حال حاضر یک موتور ۵.۷ لیتری V-۸ با قدرت ۳۹۲ اسب بخار با سیستم هیبریدی eTorque ارائه می‌دهد.

مدل‌های ۳ لیتری حداکثر ظرفیت یدک کشی ۱۰۰۰۰ پوندی را در صورت مجهز بودن به دیفرانسیل عقب و بسته بکسل ارائه می‌دهند. استلانتیس قبلاً گفته بود که Hurricane می‌تواند در هر یک از محصولات مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین این احتمالاً شروعی برای رواج این پیشرانه جدید در سراسر خط تولید است.

احتمالا در نهایت این موتور جایگزین موتور‌های ۸ سیلندری خواهد شد که در حال حاضر در پیکاپ‌های رام، شاسی بلند جیپ و بسیاری از محصولات دیگر یافت می‌شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها