کد خبر : 53719

اختصاصی خودروتک؛

جیپ آهو 880 اسب‌بخاری!

جیپ آهو 880 اسب‌بخاری!

شرکت تیونینگ هونیگان با معرفی جدیدترین پروژه خود حسابی جنجالی شده است. چراکه این خودرو یک جیپ واگنیر و یا همان جیپ آهو خودمان است که اکنون می‌تواند 880 اسب‌بخار نیرو تولید کند.

به گزارش خودروتک ، همیشه تیونینگ خودروهای کلاسیک جذاب بوده است. به ویژه مدل‌هایی که برای ما خاطره‌انگیز هستند. جیپ Wagoneer که اواسط دهه 40 تا اواسط دهه 60 در ایران با نام آهو شناخته می‌شود و به مدل وانت آن سیمرغ می‌گفتند، تبدیل به جدیدترین پروژه شرکت تیونینگ Hoonigan شده است.

شرکت برای تبدیل این استیشن واگن سایز بزرگ به یک خودروی قدرتمند، هونیگان مجبور بوده از ساختار فنی شورولت C10 استفاده کند.

خبر خوب این است که مهندسان با وفاداری به مدل اولیه، طراحی جذاب کلاسیک را همچنان حفظ کرده‌اند.

با این حال تمام اتفاقات زیر کاپوت این واگنیر رخ می‌دهد. جایی که یک پیشرانه 5.7 لتری هشت سیلندر Vشکل از نوع HEMI تعبیه شده است. پیشرانه‌ای با قدرت 880 اسب‌بخار.

این پیشرانه را قبل از این روی دوج چلنجر 2020 هم دیده بودیم. خروجی فوق توسط یک جعبه‌دنده مسابقه‌ای 6 سرعته منتقل می‌شود.

البته رسیدن به این قدرت باورنکردنی را باید مدیون توربوشارژر بزرگ S366 بورگ وارنر دانست که علاوه بر قدرت فوق موجب تولید 1180 نیوتن‌متر گشتاور هم شده است.

بد نیست بدانید

واگنر پیشتاز بازار خودروهای شاسی بلند خانوادگی بود چرا که بیشتر ماشین‌های ۴x۴ در دهه 70 طراحی جعبه‌ای شکل، ساده و زمختی داشتند. در مقام مقایسه با تولیدات اینترنشنال هاروستر و لندرور (که صرفاً جهت کار و بدون هر گونه تجملات و تزئینات با طراحی داخلی مشابه یک تراکتور ساخته می‌شدند)

واگنیر یک وسیله نقلیه لوکس محسوب می‌شد. اساساً سری Jeep SJ و در راس آن‌ها واگنر با امکاناتی بی سابقه در این رده از ماشین‌ها مانند فرمان هیدرولیک، گیربکس اتوماتیک و... در کنار موتورهای پر قدرت انقلابی در این عرصه محسوب می‌شدند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها