کد خبر : 62279

ولتمایستر EX5-Z | شاسی بلند برقی چینی با طراحی اروپایی

ولتمایستر EX5-Z | شاسی بلند برقی چینی با طراحی اروپایی

در بخش پیشرانه ایی اکس5-زد از یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی با 315 نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. موتور الکتریکی در تمام تریم ها با محور جلو در ارتباط است.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- Weltmeister ( ولتمایستر ) برندی متعلق به دبلیو ام موتور کمپانی تولید کننده خودروهای الکتریکی در چین ، است. دبلیو ام اولین محصول ولتمایستر را در سال 2018 طی برگزاری نمایشگاه خودروی پکن معرفی کرد. بایدو و تنست کمپانی های مطرح چینی سرمایه گذاران اصلی این مجموعه هستند.

گفتی است دبلیو ام موتور در سال 2015 توسط فریمن شِن یکی از مدیران سابق جیلی و ولوو در چین، تاسیس شد.

ایی اکس5- زد یکی از محصولات ولتمایستر است که در بازار چین بین 28 تا 44 هزار دلار قیمت دارد. این خودرو همانند بسیاری از محصولات روز صنعت خودروی چین طراحی مناسبی را در کلاس کراس اوور همراه خود دارد.

ابعاد خودرو

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4585 میلیمتر در طول، 1835 میلیمتر در عرض و 1672 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2703 میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین نیز برابر با 174 میلیمتر محاسبه شده است.

 
 

پیشرانه و باتری

در بخش پیشرانه ایی اکس5-زد از یک موتور الکتریکی 160 کیلوواتی با 315 نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. موتور الکتریکی در تمام تریم ها با محور جلو در ارتباط است.

باتری لیتیمومی با توجه به تریم در ظرفیت 56.94 کیلووات ساعت، 48.08 کیلووات ساعت و 52.56 کیلووات ساعت ارائه می شود. زمان لازم برای شارژ نمونه اول 8.5 ساعت و برد حرکتی خودرو با آن 460 کیلومتر گزارش شده است.

باتری 48.08 کیلووات ساعت طی 7.28  ساعت شارژ می شود و پیمایش 315 کیلومتر را امکان پذیر می کند. باتری 52.56 کیلووات ساعتی برد حرکتی 400 کیلومتری را در اختیار خودرو قرار می دهد.

در تمامی خودروها از جعبه دنده تک سرعته استفاده شده است.

سیستم ترمز در چرخ ها دیسکی است و رینگ ها در اندازه های 17، 18 و 19 اینچی ارائه می شوند.

 
 

کابین و ایمنی

کابین ولتمایستر به مراتب از نمای جانبی آن موفق تر و جذاب تر است. مجموعه ای که کاملا فناورانه شکل گرفته است شامل امکاناتی مانند: نمایشگر اصلی تبلتی بزرگ با امکان تغییر حالت فیزیکی از عمودی به افقی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی با امکان باز و بسته شدن بدون دخالت دست، نورپردازی هوشمند داخلی، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان های صوتی، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، بلوتوث، شارژ بی سیم، یو اس بی، استراحتگاه دست جلو و عقب، تنظیم الکتریکی صندلی ها، گرم کن و تهویه صندلی ها، حافظه تنظیم صندلی، تغییر ارتفاع و عمق فرمان، فرمان چرم، اسکای روف، پاور ویندوز جلو و عقب، آینه ها با تنظیم الکتریکی و قابلیت تغییر حالت، سنسور باران، برف پاک کن عقب و ... می شود.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین پانورامیک، نشانگر باد لاستیک ها، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک اتوماتیک، نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، ایزوفیکس، ایربگ جلو، ایربگ جانبی جلو و عقب و ... قابل اشاره هستند.

بخشی از موارد فوق در حالت آپشن ارائه می شوند.

 
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها