کد خبر : 38389

قیمت فردا SX6 مشخص شد

قیمت فردا SX6 مشخص شد

شرکت خودروسازی فردا یا فردا موتورز همزمان با راه اندازی وب‌سایت خود، اقدام به معرفی خودروی «اس‌ایکس۶» کرده است. فردا «اس‌ایکس۶» در حالی معرفی می شود که به گفته یکی از مدیران این شرکت قیمتی در حدود ۳۲۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان خواهد داشت. این خودروی شاسی بلند هفت نفره است و با پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی روانه بازار می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، حال این شرکت خودروساز بخش خصوصی با عقد قراردادهای مهندسی و مشارکت در تولید با گروه DFM (دانگ فنگ موتور) و شرکت های زیرمجموعه‌ای چون لیوژو، به سمت تولید خودروهایی با نشان اختصاصی خود رفته است و «اس‌ایکس۶» اولین محصولی است که به کارخانه سمنان خودروسازی فردا آمده و در حال حاضر تولید آزمایشی آن آغاز شده است.

دومین محصول  مستقل خودروسازی فردا بر مبنای سری جویِر دانگ فنگ است و این بار جویر «ایکس۵» در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور برای تولید با نشان فردا انتخاب شده است.

این خودرو با توجه به ابعاد و اندازه و ویژگی‌هایش در جایگاه کراس اوورهای اقتصادی و تک‌دیفرانسیل قرار می‌گیرد. با توجه به سیاست‌های خودروسازی فردا، جویر «ایکس۵» با نام «فردا اس‌ایکس۵» به بازار ایران عرضه می‌شود و برخی تمایزها نسبت به بازار جهانی برای این کراس اوور کوچک در نظر گرفته شده است. در حال حاضر «اس‌ایکس۶» و «اس‌ایکس۵»  در شوروم مرکزی این شرکت که در خیابان شریعتی تهران فعالیت می‌کند، در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ اما با توجه به اطلاع‌رسانی‌های اولیه خودروسازی فردا، در گام نخست فردا «اس‌ایکس۶» پا به بازار می‌گذارد و سپس «فردا اس‌ایکس۵»  به خط تولید سمنان می‌رود. شرکت خودروسازی فردا به تازگی پروژه‌ای را برای عرضه محصول با نشان اختصاصی خود آغاز کرده است.

پیش از این شاهد بودیم که برخی خودروسازان بخش خصوصی و دولتی با عقد قراردادهای متفاوت با شرکای خارجی، این سیاست کاری را در پیش می‌گرفتند. «اس‌ایکس۵» خودروسازی فردا به پیشرانه ۶/ ۱ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. در این پیشرانه که ۱۲۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر تولید می کند، جعبه دنده اتوماتیک CVT وظیفه دارد تا توان این پیشرانه را به چرخ‌های جلوی «فردا اس‌ایکس۵» برساند، جرم ۱۳۴۵ کیلوگرمی و از سویی ترکیب پیشرانه ۱۲۲ اسب بخار با جعبه دنده CVT این احتمال را به وجود می‌آورد که «اس ایکس۵» شتابی در حد و اندازه کراس‌اوورهای چینی چون جک «اس۳» و ام‌وی‌ام «ایکس۳۳ اس» داشته باشد.

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی فردا «اس‌ایکس۵» می‌توان از فرمان کمکی برقی، سانروف، نمایشگر لمسی، سنسور پارک و دوربین عقب، کیسه هوای سرنشینان جلو، تریم داخلی چرمی، استارت دکمه‌ای، سامانه کنترل کشش و پایداری، سنسور باد لاستیک، چراغ روشنایی روز و تهویه الکتریکی دستی نام برد. در معرفی اولیه فردا «اس‌ایکس۵» و کاتالوگ منتشر شده برای این کراس اوور جمع و جور، اشاره‌ای به برخی امکانات رفاهی مانند کروز کنترل، سنسور نور، اتوهلد و… نشده است. از سویی جویر «ایکس۵» در برخی بازارها امکان سفارشی‌گذاری در نمونه ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای را هم دارد که گویا قرار است تا نشان فردا، با دو کیسه هوا به بازار ایران عرضه شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها