کد خبر : 37011

تعداد هواپیماهای مسافربری ایران

تعداد هواپیماهای مسافربری ایران

ناوگان خطوط هواپیمایی ایران از 15 شرکت هواپیمایی تشکیل شده است. قطعا این تعداد در سالیان ابتدایی شروع فعالیت این ناوگان تعداد کمتری را شامل می‌شد. اما به مرور زمان بر تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل هوایی کشور افزوده شد تا جایی که امروز 15 ایرلاین در سراسر ایران در حال فعالیت هستند.

این تنوع و گوناگونی، تهیه بلیط هواپیما را برای مسافران داخلی و خارجی به امری آسان بدل کرده و مسافران با جستجویی ساده می‌توانند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده و حتی ارزانترین بلیط هواپیما را به انتخاب خود خریداری نمایند.

اما این 15 شرکت هواپیمایی کدام‌ها هستند؟

  1. ایران ایر/ سال تاسیس: 1323
  2. هواپیمایی ماهان/ سال تاسیس: 1371
  3. هواپیمایی آسمان/ سال تاسیس: 1359
  4. هواپیمایی زاگرس/ سال تاسیس: 1384
  5. هواپیمایی قشم/ سال تاسیس: 1372
  6. هواپیمایی ایران ایر تور/ سال تاسیس: 1351
  7. کیش ایر/ سال تاسیس: 1367
  8. هواپیمایی کاسپین/ سال تاسیس: 1372
  9. هواپیمایی تابان/ سال تاسیس: 1385

10. هواپیمایی آتا/ سال تاسیس: 1387

11. هواپیمایی اترک/ سال تاسیس: 1391

12. هواپیمایی هسا/ سال تاسیس: 1388

13. هواپیمایی معراج/ سال تاسیس: 1389

14. هواپیمایی آریا/ سال تاسیس: 1370

15. هواپیمایی کارون/ سال تاسیس: 1372

16. هواپیمایی سپهران/ سال تاسیس: 1395

علی بابا

ناوگان هوایی ایران همانطور که از لیست بالا پیداست، سابقه‌ای در حدود نیم قرن را پشت سر گذاشته است. اولین هواپیمای ایران در سال 1332 در زمان حکومت احمد شاه قاجار به کشور وارد شد و از همان ابتدا مسیر پیشرفت ناوگان هوایی ایران با سرعت زیادی در مسیر ترقی قرار گرفت. همانطور که برای شما هم قابل حدس است، ناوگان هوایی ایران چندان هم جوان نیست. هواپیماهای موجود در آسمان ایران علی‌رقم عمر طولانی خود همچنان مشغول جابجایی مسافران در داخل و خارج کشور هستند و بدون تعارف باید گفت این مسئله یکی از نقاط ضعف ناوگان هوایی آسمان ایران است.

همه چیز درباره بلیط هواپیما لحظه آخری در علی بابا

شما برای خرید بلیط هواپیما همیشه به دنبال خرید ارزانترین بلیط هواپیما هستید. این بدان معنی است که شما خود را از مسافران همیشگی خطوط هوایی به حساب می‌آورید و سفرهای زیادی را با هواپیما طی کرده اید. گاهی ممکن است سفر شما کوتاه باشد، گاهی بلند. چندان فرقی نمی‌کند. شما زمانی از سفر هوایی استفاده می‌کنید که فرصت چندان زیادی برای سفر ندارید یا اگر مسئله زمان را نادیده بگیریم، باید گفت شما به دنبال آسایش و رفاه بیشتر هستید و ترجیح می‌دهید زمان کمتری را برای جابجایی بین مبدا و مقصد سپری کنید و بیشتر وقت خود را در مقصد بتوانید استفاده کنید. این همان امتیازی است که سفرهای هوایی همیشه در اختیار ما قرار داده‌اند. از آنجا که شما مسافر همیشگی هواپیما هستید، در این مطلب می‌خواهیم یک بررسی مختصر بر تعداد هواپیماهای موجود در ایران داشته باشیم تا شناخت بیشتری از وسیله سفر محبوب خود داشته باشید.

ایران ایر/ تعداد هواپیما: 47 فروند

هواپیمایی ماهان/ تعداد هواپیما: 62 فروند

هواپیمایی آسمان/ تعداد هواپیما: 28 فروند

هواپیمایی زاگرس/ تعداد هواپیما: 19 فروند

هواپیمایی قشم/ تعداد هواپیما: 18 فروند

هواپیمایی ایران ایر تور/ تعداد هواپیما: 8 فروند

کیش ایر/ تعداد هواپیما: 12 فروند

هواپیمایی کاسپین/ تعداد هواپیما: 8 فروند

هواپیمایی تابان/ تعداد هواپیما: 9 فروند

هواپیمایی آتا/ تعداد هواپیما: 21 فروند

هواپیمایی اترک/ تعداد هواپیما: 2 فروند

هواپیمایی هسا/ تعداد هواپیما: 6 فروند (تمام هواپیماها زمین‌گیر هستند)

هواپیمایی معراج/ تعداد هواپیما: 5 فروند

هواپیمایی آریا/ تعداد هواپیما: 8 فروند (تمام هواپیماها زمین‌گیر هستند)

هواپیمایی کارون/ تعداد هواپیما: 9 فروند

هواپیمایی سپهران/ تعداد هواپیما: 5 فروند

با نگاه به آمار بالا که از سازمان هواپیمایی کشوری گرفته شده در می‌یابیم که در ایران 267 فروند هواپیمای مسافربری در اختیار ایرلاین‌ها قرار دارد که از این تعداد 208 فروند از آن فعال بوده و 58 فروند نیز یا زمین‌گیر و یا از رده خارج شده‌اند.

چرا برای پرواز باید بلیط سیستمی بخریم؟

علی بابا

نکته‌ای که لازم است بگوییم این است که شرکت‌های هوایی همواره در حال بروزرسانی و تجهیز خود به جدیدترین امکانات و هواپیماها هستند. اما این روند کمی در ایران کند پیش می‌رود که این مسئله دلایل زیادی دارد که در این مطلب فرصت کافی برای پرداختن به آنها نیست. اما همیشه هستند شرکت‌هایی که به دنبال جلب رضایت مسافر هستند و این امر را در گرو ارائه بهترین امکانات می‌دانند.

خوشبختانه در سالیان اخیر ایران توانست با رایزنی‌های انجام شده قراردادهای خوبی را برای خرید چند فروند هواپیمای جدید ببندد. اما متاسفانه به علت تحریم‌ها روند تحویل این هوپیماها کمی کند پیش رفت، اما از طرف دیگر برخی از آنها نیز تحویل گرفته شد. از آخرین قراردادهایی که ایران برای خرید هواپیما بست می‌توان به خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ اشاره کرد. بی‌شک استفاده از هواپیماهای جدید برای هر ایرلاینی امتیازی ویژه محسوب شده و مسافران در صورت آگاهی از آن به سرعت به مشتری ثابت آن ایرلاین بدل می‌گردند. حال، با بررسی به عمل آمده شما برای تهیه بلیط هواپیما بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید. حال اینکه به دنبال ارزانترین بلیط هواپیما باشید یا به دنبال بهترین و جدیدترین هواپیماها یا فعال‌ترین ایرلاین‌ها. همچنین برای تهیه بلیط هواپیما می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما علی بابا را نیز جستجو کنید تا بهترین انتخاب‌ها با آخرین قیمت‌ها برای شما نمایش داده شود تا بتوانید خرید خود را انجام دهید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها