کد خبر : 28743

ب ام و X1 هیبریدی آمد

ب ام و X1 هیبریدی آمد

حدوداً سه سال پیش، ب‌ام‌و نسخه پلاگین‌هیبرید از مدل X1 را برای بازار چین معرفی کرد. اما اکنون این خودروساز آلمانی X1 پلاگین‌هیبرید را برای بازار اروپا هم رونمایی کرده است.

به گزارش خودروتک ،‌ با این حساب، از این پس اروپایی‌­ها هم امکان سفارش این نسخه xDrive25e نام دارد را خواهند داشت. طبق ادعای ب‌ام‌و، رانندگی با این خودرو بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

نسخه پلاگین‌هیبرید از نسل دوم ب‌ام‌و X1 می­‌تواند حداکثر قدرتی معادل با 220 اسب‌بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 385 نیوتن‌متر تولید کند.

نیروی مورد نیاز برای این کراس‌اور آلمانی توسط یک پیشرانه پلاگین‌هیبرید تامین می­‌شود که از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر خطی مجهز به توربوشارژر در کنار یک موتور برقی تشکیل شده است.

پیشرانه بنزینی می‌­تواند حداکثر 125 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و به یک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک متصل شده است. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه به چرخ­‌های جلو انتقال داده می­‌شود.

به لطف موتور برقی، 95 اسب‌بخار به قدرت و 165 نیوتن‌متر به گشتاور پیشرانه این خودرو اضافه شده و نیروی تولید شده توسط این موتور به چرخ‌­های عقب انتقال داده می­‌شود. به این ترتیب، پیشرانه بنزینی و موتور برقی به صورت ترکیبی می­‌توانند حداکثر 220 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. طبق ادعای این خودروساز باواریایی، نسخه پلاگین هیبرید از ب‌ام‌و X1 در مدت زمان 7.0 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست پیدا کرده و حداکثر سرعت آن هم به 192 کیلومتر برساعت می‌­رسد.

ب‌ام‌و X1 پلاگین هیبرید

اما همان طور که می­‌دانید، یکی از مشخصه­‌های مهم یک خودروی پلاگین‌هیبرید، بُرد آن است. پک باتری xDrive25e ظرفیتی معادل با 9.7 کیلووات ساعت داشته و با هر بار شارژ کردن آن، حداکثر مسافت قابل پیمایش در حالت تمام برقی رقم 57 کیلومتر خواهد بود. ناگفته نماند که حداکثر سرعت این کراس‌اور آلمانی در حالت تمام برقی رقم 135 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

این خودروساز آلمانی هنوز ب‌ام‌و xDrive25e را برای بازار ایالات متحده معرفی نکرده، اما احتمالاً شاهد این اتفاق خواهیم بود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها