کد خبر : 21012

10 کراس اوور برتر بازار در سال 2019

10 کراس اوور برتر بازار در سال 2019

به نظر می­‌رسد این روزها همه تمایل دارند که یک خودروی شاسی­‌بلند داشته باشند. البته علت این موضوع هم کاملاً واضح و مشخص است: شاسی‌­بلندها و کراس‌­اورها نسبت به گذشته زیباتر و جذاب­‌تر شده‌اند و در کنار این زیبایی، خصوصیات خود را هم حفظ کرده‌اند که شامل ارتفاع بیش­تر کف آن‌­ها با سطح زمین نسبت به خودروهای سواری، فضای بار بزرگ، محل قرارگیری سرنشینان با ارتفاعی بیش­تر نسبت به خودروهای سواری و قابلیت استفاده در تمامی شرایط آب‌­وهوایی می‌­شود.

به گزارش خودروتک ، اما اگر قصد خرید یک شاسی­‌بلند یا کراس­‌اور را داشته باشید، با توجه به تنوع زیاد آن­‌ها از مدل­‌های جمع‌­وجور گرفته تا مدل‌هایی که سه ردیف صندلی دارند، ممکن است در انتخاب میان آن­‌ها دچار سردرگمی و تردید شوید. اما جای نگرانی نیست، چرا که ما لیستی از بهترین شاسی­‌بلندها و کراس‌اورهای بازار را برای شما آماده کرده‌ایم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

1- هیوندای کونا

ممکن است سبک طراحی خاص این کراس‌­اور کره­‌ای نظر شما را به خود جلب کرده باشد، اما دلیل اصلی حضور هیوندای کونا در این لیست، لذت رانندگی و ارزش خرید بالای آن است. پشت جلوپنجره عجیب­‌وغریب این خودرو، یک پیشرانه چهار سیلندر 147 اسب­‌بخاری و یا یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی 175 اسب­‌بخاری نصب خواهد شد که مدل توربو در عمل سریع و چابک ظاهر می­‌شود. درست است که فضای داخلی هیوندای کونا همانند نمای خارجی آن سبک طراحی خاص و متمایزی ندارد، اما طرح کابین این کراس‌­اور کره‌­ای هم جذابیت خاص خودش را دارد. البته واضح است که نباید از هیوندای کنا انتظار فضای کابین و فضای باری در حد و اندازه یک شاسی­‌بلند بزرگ داشته باشید. با این وجود، این کراس‌­اور کره‌­ای برای بیش­تر افراد گزینه‌­ای مناسب برای سفر و استفاده در شهر خواهد بود.

2- کیا سول

کیا سول که تا به امروز سه نسل را تجربه کرده است، به سبب طراحی جذاب، متفاوت و جعبه‌­ای شکل، مدتی است که به گزینه‌­ای مناسب در میان کراس‌­اورها تبدیل شده و این موضوع در مورد آخرین نسخه سول هم صدق می‌کند. پیشرانه پایه سول چهار سیلندر بوده و توانایی تولید حداکثر قدرتی معادل با 147 اسب­‌بخار را دارد، اما اگر تیپ GT-Line از این کراس‌­اور کره‌­ای را انتخاب کنید، سول به یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی 201 اسب­‌بخاری مجهز خواهد بود که رقمی قابل توجه محسوب می­‌شود. داخل این کراس­‌اور جعبه­‌ای شکل، دو ردیف صندلی با فضایی مناسب برای سرنشینان خواهید یافت. علاوه‌براین، این کراس‌­اور کره­‌ای از نظر فضای بار هم شرایط مناسبی دارد. همانند فضای خارجی، کابین کیا سول هم طراحی قابل قبولی داشته و جزئیات جالبی در طرح این قسمت به چشم می­‌خورد. می‌­توانید تجهیزات و امکانات مختلفی را برای کابین سول سفارش دهید که شامل سیستم نورپردازی هم می­‌شود. کیا به صورت پایه سول را به سیستم اطلاع‌­رسانی و سرگرمی با صفحه­‌نمایش لمسی به همراه قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز کرده است، اما پد مخصوص شارژ تلفن همراه و صفحه‌­نمایش سربالا به عنوان آپشن قابل سفارش هستند.

3- نیسان کیکس

نیسان کیکس را می­‌توان نسخه بلوغ‌­یافته از مدل جوک دانست: کراس‌­اوری کاربردی که مخارج زیادی به شما تحمیل نمی­‌کند و پشت فرمان آن می­‌توانید تا حدودی لذت رانندگی را هم تجربه کنید. زیر کاپوت کیکس، یک پیشرانه چهار سیلندر ضعیف وجود دارد که حداکثر توان تولیدی آن فقط به 125 اسب­‌بخار می‌رسد و در عمل برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر برساعت از حالت سکون، به زمانی معادل با 9.7 ثانیه نیاز دارد. نیسان برای این کراس‌اور ژاپنی سیستم تمام چرخ محرک عرضه نمی­‌کند و تمامی مدل­‌های کیکس دیفرانسیل جلو هستند. درست است که کیکس خودرویی سریع نیست، اما هنگام عبور از پیچ­‌ها چابک ظاهر می­‌شود. علاوه‌براین، کیکس در عمل می‌تواند مصرف سوختی برابر با 6.36 لیتر در هر صد کیلومتر را در بزرگراه به ثبت برساند که رقم خوبی محسوب می­‌شود. کابین این کراس‌­اور ژاپنی فضای مناسبی برای سرنشینان فراهم کرده و از نظر فضای بار هم شرایط مناسبی دارد. ناگفته نماند که نیسان کیکس تجهیزات و امکانات مختلفی را هم ارائه می‌­دهد که شامل سیستم اطلاع­‌رسانی و سرگرمی به همراه صفحه­‌نمایش لمسی و سیستم ترمز اضطراری خودکار می‌­شود.

4- ب‌ام‌و X1

مدل X1 کوچک‌­ترین شاسی­‌بلند بی‌ام­‌و محسوب می­‌شود، اما در میان تمام مدل‌­های شاسی­‌بلند این خودروساز آلمانی، می­‌توان X1 را بهترین آن­‌ها دانست: این خودرو ظاهری جذاب دارد، از نظر تجهیزات و امکانات در سطح خوبی قرار دارد، کاربردی بوده و از همه مهم­‌تر، لذت رانندگی بالایی دارد. زیر کاپوت این ب‌ام­‌و زیبا، یک پیشرانه چهار سیلندر توربوی 228 اسب­‌بخاری جا خشک کرده است. همین پیشرانه، X1 را قادر می­‌سازد تا در عمل بتواند فقط در عرض 6.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست پیدا کند. علاوه‌براین، ب‌­ام­‌و X1 در عمل رقم 8.11 لیتر در هر صد کیلومتر را برای مصرف سوخت در بزرگراه به ثبت رسانده است. با ورود به کابین این شاسی‌بلند آلمانی، کیفیت بالای مواد به کار رفته در آن نظر شما را جلب خواهد کرد. اما اگر قصد خرید X1 را دارید، پیشنهاد می­‌کنیم با پرداخت مبلغی اضافه، صندلی­‌های اسپرت را برای آن سفارش دهید، چرا که این صندلی­‌ها از صندلی­‌های معمولی راحت­‌تر هستند. اگر صندلی­‌های ردیف عقب ب‌ام­‌و X1 را بخوابانید، فضای باری معادل با شاسی‌­بلندهایی که یک کلاس از این خودرو بزرگ­‌تر هستند در اختیار شما قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند که تمامی مدل‌های ب‌ام‌و X1 به صورت پایه از سیستم اطلاع‌­رسانی و سرگرمی به همراه صفحه­‌نمایش لمسی و مجموعه کاملی از سیستم‌­های کمکی راننده بهره­‌مند هستند.

5- ولوو XC40

در حال حاضر، در بازار خودروهای کمی وجود دارند که به اندازه ولوو XC40 در آن­‌ها به جزئیات توجه شده باشد. مهندسینی که بر روی این کراس‌­اور سوئدی زیبا کار کرده‌اند، جزئی­‌ترین موارد را هم در نظر گرفته‌اند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، باید بدانید که ولوو XC40 فقط با یک نوع پیشرانه به فروش می‌رسد: نسخه چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر. اما همین پیشرانه در دو نسخه متفاوت با حداکثر قدرت­‌های 184 و 248 اسب­‌بخار عرضه می­‌شود. این کراس‌­اور سوئدی از نظر قابلیت­‌های دینامیکی شرایط خوبی داشته و ایرادی بر آن وارد نیست، اما از نظر لذت رانندگی به پای ب‌­ام­‌و X1 و یا مرسدس‌­بنز GLA250 نمی­رسد. سبک طراحی کابین این خودرو دقیقاً همان طوری است که از یک ولوو انتظار می‌­رود. علاوه‌براین، کیفیت بالای مواد به کار رفته در کابین هم به وضوح قابل تشخیص است. در مجموع می­‌توان گفت اگر سبک طراحی خودرو برای شما حائز اهمیت است، ولوو XC40 یکی از بهترین گزینه‌­ها برای شما به حساب می‌­آید.

6- مزدا CX-5

درست است که مزدا یک برند لوکس و پریمیوم در صنعت خودرو محسوب نمی‌شود، اما به دلیل ویژگی­‌های مثبتی که مزدا CX-5 دارد، این خودروی ژاپنی حتی می‌­تواند گزینه­‌ای ایده‌­آل برای اشخاصی باشد که قصد خرید یک کراس­‌اور لوکس را دارند. همین موضوع سبب شده CX-5 به لیست ما راه پیدا کند. این خودرو به صورت پایه از یک پیشرانه چهار سیلندر با حداکثر قدرت 187 اسب­‌بخار بهره می­‌برد، اما پیشنهاد می­‌کنیم CX-5 را با پیشرانه چهار سیلندرِ توربوی 250 اسب­‌بخاری سفارش دهید تا بتوانید از سیستم تمام چرخ محرک هم به صورت پایه برخوردار شوید. با ورود به کابین این کراس‌­اور ژاپنی جذاب، کیفیت بالای مواد به کار رفته در آن خودنمایی می­‌کند و میزان نفوذ صدا به داخل کابین CX-5 به طرزی باورنکردنی کم است. مزدا به صورت پایه CX-5 را به سیستم اطلاع­‌رسانی و سرگرمی به همراه صفحه‌­نمایش لمسی مجهز کرده و برای تمام مدل­‌های آن سیستم ترمز اضطراری خودکار هم ارائه می­‌کند. ناگفته نماند که فضای بار این کراس‌­اور ژاپنی از برخی رقبایش کم­تر است، اما برای بیش­تر افراد کافی به نظر می‌­رسد.

7- هوندا CR-V

سه عامل سبب شده هوندا CR-V به یک کراس‌­اور ایده­‌آل تبدیل شود. این عوامل عبارتند از:

  • فضای مناسب کابین برای سرنشینان
  • سیستم­‌های انتقال قدرت با مصرف سوخت پایین
  • فضای بار بزرگ

این شاسی‌­بلند جمع­‌وجورِ هوندا، علاوه‌بر امکانات معمول، مجموعه‌­ای از سیستم‌­های کمکی راننده را هم ارائه می­‌دهد که شامل ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمکی حفظ خودرو در بین خطوط می­‌شود. متاسفانه سیستم اطلاع‌­رسانی و سرگرمی این کراس‌­اور ژاپنی مشکلاتی داشته و برای بهره‌­مندی از سیستم­‌های کمکی راننده آن، باید مبلغی اضافه پرداخت کنید. علاوه‌براین، CR-V می‌­توانست سریع‌­تر باشد و در زمینه ظرفیت یدک‌کشی هم جای پیشرفت دارد. اما در کنار معایب ذکر شده، هوندا CR-V خصوصیات مثبتی هم دارد که عبارتند از قابلیت­‌های دینامیکی بالا، سواری نرم و ترمز قدرت­مند و قابل اطمینان. هم­چنین کابین جذاب و باکیفیت این کراس‌­اور ژاپنی در کنار فضای مناسب برای سرنشینان، سبب شده CR-V به خودرویی ویژه در این لیست تبدیل شود. در واقع می­‌توان هوندا CR-V را یکی از بهترین کراس‌­اورهای موجود در بازار دانست.

8- تویوتا RAV4

تویوتا تغییراتی اساسی در مدل RAV4 ایجاد کرده که سبب شده این شاسی‌بلند پرفروش بهتر بتواند با شاسی‌­بلندهای دیگر به رقابت بپردازد. همان‌طور که از یک تویوتا انتظار می‌­رود، این شاسی‌­بلند جمع­‌وجور هم از دوام بالایی برخوردار است. علاوه‌براین، RAV4 به صورت پایه از چندین سیستم کمکی راننده بهره‌­مند بوده و سبک طراحی آن به نوعی حس تنومند بودن را در بیننده القا می‌­کند. سیستم‌­های کمکی ذکر شده شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمکی حفظ خودرو در بین خطوط می­‌شود. تویوتا در کابین RAV4 محفظه­‌های متعددی را برای قرار دادن وسایل و خرده‌­ریزها تعبیه کرده و در این بخش به صورت پایه امکاناتی کاربردی نظیر اپل کارپلی، اندروید اتو و وای-فای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این شاسی­‌بلند ژاپنی کیفیت سواری خوبی را برای سرنشینان به ارمغان می‌­آورد و تویوتا این مدل را با سیستم‌­های انتقال قدرت مختلفی عرضه می‌­کند. در میان آن­‌ها، سیستم انتقال قدرت هیبریدی با مصرف سوخت کم­تر هم وجود دارد. درست است که تویوتا RAV4 را در هیچ زمینه‌­ای نمی­‌توان بهترین دانست، اما این خودرو در مجموع تعادل مناسبی را در همه بخش­‌ها حفظ کرده است و همین موضوع سبب شده این شاسی­‌بلند ژاپنی جایگاه ویژه‌­ای در لیست ما داشته باشد.

9- پورشه ماکان

ماکان به عنوان یک کراس‌­اور جمع­‌وجور لوکس، عملکردی فوق‌­العاده داشته و رانندگی با آن بسیار جذاب و لذت‌­بخش است. در واقع ماکان که کوچک­ترین شاسی‌­بلند پورشه محسوب می­‌شود را می­‌توان یک خودروی اسپرت دانست که صندلی‌­های ردیف عقب آن فضای بیش­تری داشته و فضای بار بزرگ‌­تری در اختیار شما قرار می­‌دهد. درست است که برخی رقبای ماکان با قیمتی کم­تر، ویژگی­‌های ذکر شده را داشته و حتی فضای بیش­تری در اختیار شما قرار خواهند داد، اما تقریباً هیچ کدام از آن­‌ها به اندازه ماکان اسپرت و سریع نیستند. سیستم‌­های انتقال قدرت ماکان شامل دو مورد می­‌شود: یک پیشرانه چهار سیلندر توربو و یک پیشرانه شش سیلندر V شکلِ توربو که 348 اسب‌­بخار قدرت داشته و بر روی نسخه پرفورمنس این شاسی‌­بلند آلمانی یعنی ماکان S عرضه می­‌شود. در این نسخه پرفورمنس، شاهد جعبه­‌دنده اتوماتیک بسیار سریع و ترمز قدرت­مندی هم هستیم که عملکرد آن را تکمیل می­‌کنند. با وجود این که فضای کابین پورشه ماکان در حدی که از آن انتظار می‌رود نیست، اما لذتی که پشت فرمان این کراس­‌اور آلمانی تجربه خواهید کرد، در رقبا وجود ندارد. با این حساب، پورشه ماکان صاحب جایگاهی اختصاصی در این لیست است.

10- ب‌ام‌و X3

اگر به دنبال کراس­‌اوری هستید که در کنار کاربردی بودن، بتوانید پشت فرمان آن از رانندگی هم لذت ببرید، ب‌ام­‌و X3 دقیقاً همان چیزی است که مد نظر شماست. این شاسی­‌بلند جمع‌­وجور آلمانی با دو پیشرانه مختلف به فروش می­‌رسد که هر دو مصرف سوخت پایینی دارند: یک پیشرانه چهار سیلندر توربو و یک پیشرانه شش سیلندر توربو که بر روی نسخه اسپرت از X3 یعنی مدل M40i عرضه می­‌شود. اما مهم نیست که X3 را با کدام یک از این پیشرانه‌ها سفارش دهید، چرا که در هر صورت رانندگی با این شاسی­‌بلند آلمانی در مسیرهایی که پیچ‌­وخم زیادی دارند لذت­‌بخش خواهد بود. اما نکته جالب اینجاست که X3 در کنار قابلیت­‌های دینامیکی بالا، سواری نرمی را هم ارائه می‌­دهد. درست است که کیفیت مواد به کار رفته در کابین این خودرو بالا ارزیابی می­‌شود و صندلی‌­های جلوی آن هم رضایت شما را جلب خواهند کرد، اما ب‌ام‌و X3 در این قسمت مشکلاتی هم دارد. به طور مثال، ب‌­ام­‌و قابلیت اندروید اتو را برای سیستم اطلاع­‌رسانی و سرگرمی X3 ارائه نمی­‌کند و دید خودرو هم می‌­توانست بهتر باشد. با این حال، وجود سیستم‌­های ایمنی همانند سیستم ترمز اضطراری خودکار به صورت پایه در X3، از نقاط قوت آن محسوب می­‌شود. با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده، ب‌ام­‌و X3 موفق شده در این لیست صاحب جایگاهی ویژه باشد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها