کد خبر : 20043

10 خودروی برقی که قرار است امسال وارد بازار شوند

10 خودروی برقی که قرار است امسال وارد بازار شوند

خودروهای الکتریکی جذابی قرار است در سال ۲۰۲۰ راهی بازار شوند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به مدل‌هایی از تسلا، مرسدس بنز، پورشه، کیا و مینی اشاره کرد.

به گزارش خودروتک ، تقریبا‌ تمام خودروسازان مشغول تحقیق، توسعه و تولید انواع مدل‌های خودرو الکتریکی ازجمله پیکاپ بزرگ مجهز به باتری هستند. به‌عنوان مثال، فورد در‌حال‌تولید نسخه‌ی الکتریکی وانت F-150 و کراس‌اوری براساس موستانگ است. جنرال موتورز هم تولید خودرو الکتریکی را در برنامه دارد که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به شورولت بولت و مدل لوکس رقیب خودروهای برقی تسلا با نشان   کادیلاک اشاره کرد. مرسدس بنز و فولکس‌واگن مشغول برنامه‌ریزی برای خط‌تولید محصولات جدید برقی هستند. فولکس‌واگن مدتی پیش اعلام کرد تولید نسخه‌ی الکتریکی مینی‌بوس را در دستورکار قرار داده است.

حداقل می‌توان به ۱۱ خودرو الکتریکی جدید اشاره کرد که در سال ۲۰۲۰، وارد بازار می‌شوند؛ خودروهایی که محصول شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌های کوچک هستند. در میان آن‌ها، طیف وسیعی از خودروهای سواری و مدل‌های اسپرت وجود دارد که عملکرد بی‌نظیری با سیستم محرکه‌ی برقی ارائه می‌دهند. انتظار می‌رود اکثر این خودروها از شعاع حرکتی بیش از ۳۲۰ و حتی ۴۸۰ کیلومتر بهره می‌برند که می‌تواند نگرانی درباره‌ی تمام‌شدن شارژ باتری خودرو الکتریکی را به امری ناممکن تبدیل کند. 

استون مارتین RAPIDE E

ASTON MARTIN RAPIDE E / استون مارتین

خودروساز بریتانیایی دلخواه مأمور مخفی، جیمز باند، اولین خودرو الکتریکی خود را تا پایان سال جاری به‌نمایش می‌گذارد. تولید خودرو جدید برقی که براساس مدل رپید (Rapide) ساخته می‌شود، در سراسر جهان به ۱۵۵ دستگاه محدود می‌شود و احتمالا قیمت بسیار زیادی نیز خواهد داشت. انتظار می‌رود استون مارتین RAPIDE E با هربار شارژ بتواند مسافت ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید و صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در کمتر از چهار ثانیه طی کند.

بالینگر B1

BOLLINGER B1 / بالینگر

استارتاپ بالینگر موتورز (Bollinger Motors) در‌حال‌تلاش برای عرضه‌ی اولین مدل تولیدی خود، یعنی B1، تا سال ۲۰۲۰ است. شاسی‌بلند برقی بالینگر B1 بسیار شبیه لندرور کلاسیک به‌نظر می‌رسد که روی فریم آلومینیومی ساخته می‌شود و موتور الکتریکی دوگانه و سیستم تمام‌چرخ محرک دارد. شعاع حرکتی بالینگر B1 درحدود ۳۲۰ کیلومتر خواهد بود و به‌لطف قدرت ۶۱۳ اسب‌بخاری و گشتاور ۹۰۵ نیوتن‌متری، می‌تواند وزنی معادل ۳,۴۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.

کیا سول برقی 

KIA SOUL EV / کیا سول

کیا سال ۲۰۲۰، هاچ‌بک کامپکت و تمام‌الکتریکی خود را با ظاهر جدید و بهبودهای فراوان بازطراحی می‌کند. بسته‌ی باتری لیتیوم‌یون‌پلیمر ۶۴ کیلووات‌ساعتی کیا سول برقی می‌تواند با هربار شارژ بیش از ۳۲۰ کیلومتر را بپیماید. قدرت این خودرو برقی به ۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاور به ۳۹۵ نیوتن‌متر می‌رسد. کیا سول با چهار حالت رانندگی و چهار سطح ترمز با قابلیت بازیابی انرژی، تنظیماتی برای رانندگی با یک‌ پدال ارائه می‌دهد.

مرسدس بنز EQC

Mercedes-Benz EQC / مرسدس بنز

EQC اولین خودرو الکتریکی لوکس مرسدس بنز خواهد بود که وارد بازار می‌شود. شاسی‌بلند برقی مرسدس بنز EQC با ظاهر جسورانه خود می‌تواند ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سیستم تمام‌چرخ محرک به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد عرضه می‌شود و فهرستی طولانی از قابلیت‌های ایمنی و اتصال و رفاهی در آن وجود دارد. طبق استاندارد اروپا، این خودرو می‌تواند با هربار شارژ مسافتی حدود ۴۵۰ کیلومتر را بپیماید؛ اما طبق استاندارد آمریکا، ممکن است این رقم اندکی کمتر باشد.

مینی الکتریک

Mini Electric / مینی الکتریک

برند مینی بی‌ام‌و، مشغول ساخت نسخه‌ی تمام‌الکتریکی کوپه زیبای کوپر است که احتمالا در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود. هنوز جزئیات زیادی از خودرو برقی مینی منتشر نشده و درحال‌حاضر، فقط می‌دانیم که این خودرو از فناوری بی‌ام‌و i3 بهره می‌برد و شعاع حرکتی‌اش ۳۲۰ کیلومتر است. انتظار می‌رود این خودرو نیز مجهز به فرمان‌پذیری مشهور مینی باشد.

پل‌استار 2

Polestar 2 / پل استار 2

ولوو سال گذشته برند تجاری جدیدی راه‌اندازی کرد که پل‌استار نامیده می‌شود. اولین مدل تولیدی آن، پل‌استار 1، خودرو پلاگین هیبرید خواهد بود؛ درحالی‌که پل‌استار 2 مدل لوکس تمام‌الکتریکی و چهاردر است. خودروساز سوئدی به‌منظور رقابت با تسلا مدل ۳ ، شعاع حرکتی ۴۴۲ کیلومتر را با خربار شارژ هدف قرار داده که نیروی موردنیاز را ازطریق دو موتور الکتریکی تأمین می‌کند. انتظار می‌رود این موتورها بتوانند ۶۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند و سیستم تمام‌چرخ محرک نیز به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد در آن ارائه می‌شود.

پورشه تایکان

Porsche Taycan / پورشه تایکان

اولین مدل تمام‌الکتریکی پورشه، خودرو اسپرت چهاردر تایکان (Taycan) است. گفته می‌شود پورشه تایکان می‌تواند در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست یابد. خودروساز آلمانی ادعا می‌کند تایکان با هربار شارژ می‌تواند مسافتی حدود ۴۸۲ کیلومتر را طی کند و باتری آن برای تأمین انرژی موردنیاز به‌منظور پیمایش ۹۶ کیلومتر، فقط به چهار دقیقه زمان نیاز دارد. 

ریوین R1T

Rivian R1T / وانت برقی ریوین

ریوین (Rivian) نیز یکی دیگر از استارتاپ‌های حوزه‌ی خودرو الکتریکی محسوب می‌شود که قصد دارد پیکاپ R1T را تا سال ۲۰۲۰ در کارخانه سابق میتسوبیشی در ایلینویز تولید کند. وانت برقی ریوین R1T به‌لطف بهره‌گیری از چهار موتور الکتریکی، می‌تواند شعاع حرکتی حدود ۶۴۰ کیلومتر ارائه دهد که آن را به وسیله‌ای مهیج برای مسیرهای آف‌رود تبدیل می‌کند. ریوین R1T در سه ثانیه می‌تواند در جاده‌های آسفالته از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد. 

تسلا مدل Y

Tesla Model Y / تسلا مدل Y

شاسی‌بلند تسلا مدل Y که اساسا نسخه‌ی کراس‌اور از خودرو الکتریکی سدان مدل ۳ به‌شمار می‌رود، با فرض تأخیرنداشتن در تولید و هرگونه مشکل دیگر، قرار است تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. این مدل شاید پرفروش‌ترین محصول این شرکت شود. مدل Y ابتدا در نسخه‌های پرفورمنس و دوربرد و تمام‌چرخ محرک مجهز به موتورهای الکتریکی دوگانه و با مشخصاتی مشابه تسلا مدل ۳ عرضه می‌شود.

تسلا رودستر

TESLA ROADSTER / تسلا رودستر

نسل اول تسلا رودستر اولین مدل تولیدی این شرکت بود که ازنظر عملکرد و شعاع حرکتی در جایگاه مناسبی قرار داشت. گفته می‌شود در سال ۲۰۲۰، این خودرو الکتریکی با طراحی جدید و عملکرد فنی خیره‌کننده بازمی‌گردد. تسلا ادعا می‌کند رودستر در ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست می‌یابد و حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتربرساعت است. همچنین، این خودرو با هربار شارژ می‌تواند هزار کیلومتر مسافت طی کند.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها