کد خبر : 20131

فیس لیفت ملایم ب ام و X1

فیس لیفت ملایم ب ام و X1

تابستان سال گذشته بود که تصاویری از مدل جدید شاسی‌بلند کوچک ساخت ب‌ام‌و منتشر شد که آن را با پوشش‌های استتاری و در حال آزمایش نشان می‌داد. اکنون که نسل جدید ب‌ام‌و سری یک هاچ‌بک معرفی شده، گویا زمان رونمایی از مدل فیس‌لیفت X1 نیز فرا رسیده زیرا هرچه باشد، این خودرو به نوعی فرزند ب‌ام‌و سری یک است.

به گزارش خودروتک ، در نسخه جدید X1 شاهد تغییراتی در جزئیات طراحی بخش‌های جلو و عقب و کابین این خودرو هستیم که از زبان طراحی جدید ب‌ام‌و و ظاهری مشابه با سایر مدل‌های جدید این شرکت پیروی می‌کند.

ابتدا به فضای خارجی X1 نگاهی می‌اندازیم، جایی که واضح‌ترین تغییر آن نسبت به نسل قبل کاملاً به چشم می‌آید. از جلوپنجره بزرگی صحبت می‌کنیم که نصب آن در نسل جدید خودروهای ب‌ام‌و به سنتی تازه تبدیل شده است. چراغ‌های جلو با طراحی جدید نیز از دیگر تغییرات این خودرو نسبت به قبل هستند، چراغ‌هایی که امکان سفارش آن‌ها به صورت LED نیز وجود دارد. می‌توان به جرات ادعا کرد که نمای کلی X1 در بخش جلو تا حد زیادی به برادران بزرگترش یعنی X5 و X7 شبیه شده است.

در نمای عقب نیز چراغ‌های L شکل عقب با طراحی جدید روی در صندوق جای گرفته‌اند که در ترکیب با خروجی‌های جدید اگزوز عقب که بزرگ‌تر از قبل هستند، چهره تازه‌ای به این قسمت بخشیده‌اند.در مدل‌هایی که به کیت M مجهز هستند شاهد نصب دیفیوزر، رکاب‌های جانبی و سپر جلو با ظاهری خشن‌تر خواهیم بود که ظاهری به مراتب جوان‌پسندتر به این خودرو خواهند داد.

نمای عقب ب ام و X1 مدل 2020

غیر از این‌ها سه رنگ جدید به طیف رنگ‌های قابل سفارش برای بدنه این خودرو اضافه شده و رینگ‌های جدید در ابعاد 18 یا 19 اینچ نیز برای X1 قابل انتخاب خواهد بود.

با ورود به فضای کابین X1 2020 با طرحی آشنا روبه‌رو می‌شوید که تنها در برخی جزئیات نسبت به قبل تغییر کرده است. اول باید به دسته دنده جدید الکترونیکی اشاره کرد که در مرکز کنسول قرار گرفته است. با نگاهی دقیق‌تر به پنل کاربری و کفپوش‌ها می توان دوخت با رنگ متضاد را مشاهده کرد که ظاهر این بخش‌ها را از یکنواختی دور کرده است. برای پوشش داخلی می‌توان چرم داکوتا را سفارش داد که رنگ آن با بخش پایینی داشبورد و پوشش درها همگون خواهد بود.

برای سامانه اطلاعات سرگرمی نیز صفحه نمایش لمسی جدید 8.8 اینچی قابل سفارش است. ویژگی جالب دیگری که در این خودرو نصب شده نورافکن خوشامدگویی مختص X1 است که در هنگام باز شدن در راننده، روی زمین می‌تابد.

کابین ب ام و X1 مدل 2020

در زیر کاپوت اما تغییر خاصی رخ نداده و شاهد نصب همان پیشرانه‌ای هستیم که در مدل فعلی X1 هم قرار دارد. منظور همان پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر است که 228 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. فرقی نمی کند که مشتری مدل تک دیفرانسیل sDr28i را سفارش دهد یا xDr28i چهارچرخ محرک را، چراکه این پیشرانه تنها گزینه قابل انتخاب برای X1 های عرضه شده در بازار آمریکا خواهد بود.

ب‌ام‌و در زمان نزدیک به آغاز فروش این مدل، قیمت آن را نیز اعلام خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود فروش X1 جدید از اواخر امسال در آمریکای شمالی آغاز شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها