کد خبر : 38789

بلیط چارتر یعنی چه؟

بلیط چارتر یعنی چه؟

پروازهای چارتر انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به دیگر پروازها دارند و تقریباً در هر نقطه‌ای در سراسر جهان و با برنامه‌های سفر مناسب برای هر پرواز، خدمت می‌کنند. آنها برنامه‌ریزی نشده‌اند و به عنوان بخشی از مسیریابی منظم که توسط شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود در دسترس هستند.

تفاوت بسیاری وجود دارد بین پروازی که از قبل برنامه‌ریزی شده با پروازی که در لحظه آخر به دلیل پر نشدن صندلی‌ها یا خرید دسته جمعی صندلی‌ها توسط یک شرکت انجام می‌شود.

بلیط چارتر یعنی چه؟

بلیط چارتر یا لحظه آخری از هر نظر جدی، پیدا کردن پروازهای ارزان قیمت لحظه آخری بسیار نادر است زیرا خطوط هوایی به طور معمول قیمت مسافرت‌ها و پروازها را با انجام سفرهای برنامه ریزی شده از قبل، بالا نگه می‌دارد تا نیازی به پرواز چارتر نباشد.

پروازهای ارزان قیمت لحظه آخری در مسیرهای بین المللی نسبت به مسیرهای داخلی محتمل است زیرا مسافران تجاری تقریباً به اندازه پروازهای بین المللی پرواز نمی‌کنند. به طور کلی، با استفاده از نکاتی که در ادامه ذکر شده بهترین استراتژی برای پیدا کردن ارزانتری پرواز در آخرین لحظه را به دست خواهید آورد.

بدون انتظار در صف. هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد. لازم نیست ساعت‌ها قبل از پرواز خود نیز برسید. به سادگی تاریخ و ساعت مورد نظر خود را برای عزیمت انتخاب کنید، یک ساعت قبل از پرواز خود را به فرودگاه برسانید و پرواز را انجام دهید. پرواز چارتر همین است. هزینه کم، زمان کم اما ریسک زیاد!

شاید در مورد معاملات عالی هواپیمایی که می‌توانید با انجام پرواز چارتر انجام دهید، شنیده باشید. یا شاید شما در تعطیلات مشخص شده قیمت کمی پیدا کرده باشید که جزء هواپیمایی در پرواز چارتر است. احتمال اینکه شما نیز ممکن است یکی از مسافرانی باشید که نمی‌داند پرواز چارتر دقیقاً چیست یا مزایا (و خطرات) مربوط به بلیط چارتر چیست وجو دارد.

 

پرواز چارتر چیست؟

برخلاف پروازهای برنامه‌ریزی شده برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ، پروازهای چارتر معمولاً خارج از برنامه‌های معمولی انجام می‌شوند. صندلی‌های پروازهای چارتر را می‌توان جداگانه از طریق یک شرکت چارتر یا به عنوان بخشی از بسته تعطیلات از طریق اپراتور تور به فروش برسانند. یا مسافران می‌توانند هواپیما را برای یک گروه (یا یک فرد) به طور کامل رزرو کنند.

مانند سایر روش‌های حمل و نقل، مزایا و خطرات مربوط به رزرو پرواز چارتر نیز وجود دارد. مهم است که جوانب مثبت و منفی را مقایسه کنید تا ببینید که آیا پس انداز هزینه (در صورت وجود) از معایب احتمالی پروازهای چارتر بیشتر است.

بلیط چارتر یعنی چه؟

مزایای پرواز چارتر چیست؟

قیمت‌ها: پروازهای چارتر نسبت به پروازهای تجاری ارزانتر است. با این وجود، مسافران همیشه باید بلیط کرایه پرواز را با کرایه‌های هواپیمایی تجاری مقایسه کنند.

انعطاف پذیری: کرایه بلیط چارتر بیشتر محدودیت‌های سختگیرانه‌ای که با پروازهای تجاری اعمال می‌شود را ندارد. این موارد شامل شرایط ویژه پیش خرید و حداقل یا حداکثر اقامت است.

شفافیت قیمت‌ها: بسیاری از کرایه‌ها مشمول تمایز کلاس کرایه‌های هواپیمایی معمولی نیستند. با این حال چارترها تمایل به تخفیف صندلی های فروخته نشده نزدیک به تاریخ عزیمت دارند.

دردسر کمتر: پروازهای چارتر معمولاً مستقیم است.

بلیط چارتر یعنی چه؟

معایب در پرواز چارتر چیست؟

هواپیماهای شلوغ: آژانس‌های ارائه دهنده بلیط چارتر مانند علی بابا، معمولاً به دنبال پر کردن هواپیماها به حداکثر ظرفیت هستند. بعید است که بتوانید صندلی خالی در کنار خود داشته باشید زیرا ممکن است در پرواز تجاری باشید.

انصراف یا کنسلی: اگر پرواز به اندازه کافی پر نشود، شرکت چارتر می‌تواند پرواز را در مدت 10 روز پس از پرواز لغو کند. و از آنجا که برخی منشورها هواپیماهای بدون فشار پرواز می‌کنند (که باید بیش از آنکه در هوا حرکت کنند)، هوای نامناسب باعث لغو پرواز نیز می‌شود.

تأخیر: پروازها می‌توانند قبل از عزیمت تا 48 ساعت بدون بازپرداخت به تأخیر بیفتند. برنامه‌ها و کرایه‌ها تا تاریخ عزیمت قابل تغییر است.

سیاست‌های بازپرداخت: چارتر دارای سیاست‌های لغو دقیق است. مسافران معمولاً مجبور به پرداخت جریمه انصراف می‌شوند و احتمالاً حق بازپرداخت ندارند. با این حال، برخی چارترها ممکن است به یک مسافر جایگزین اجازه دهند تا با پرداخت جریمه ناچیزی، به جای مسافر قبلی پرواز کند. اگر مسافر پرواز را از دست بدهد، حق ندارد پرواز بعدی را به راحتی انجام دهد. بیشتر پروازهای چارتر سیاستی را برای استفاده یا از دست دادن آن دارند.

نحوه رزرو پرواز چارتر

اگر به دنبال رزرو یک صندلی اختصاصی در پرواز چارتر هستید، بهترین شرط شما این است که با یک نماینده مسافرتی تماس بگیرید. یافتن اطلاعات دقیق در مورد پروازهای خاص چارتر با استفاده از اینترنت دشوار است و نمایندگان مسافرتی باتجربه دسترسی بیشتری به آن اطلاعات خواهند داشت.

این نوع پروازها غالباً توسط هواپیماهای مسافربری به صورت فصلی انجام می‌شود و بسته به زمان سال، با برنامه‌های محدود (یک یا دو بار در هفته) فعالیت می‌کنند. آنها در مکان‌هایی مانند انگلستان و آلمان برای رسیدن به استراحت های گرمسیری در سیسیل ، ساردینیا ، مالت و پالما دی مایورکا در بین مسافران تعطیلات اروپا محبوب هستند و همچنین در ایران طرفداران زیادی دارند. آنها می‌توانند شامل اپراتورهایی از شرکت‌های هواپیمایی کم بودجه تا شرکت‌های منظم برنامه ریزی شده باشند. منشورهای عمومی همچنین ممکن است از طریق اپراتورهای تور اجاره هواپیما، سپس تبلیغات و فروش صندلی به اعضای عمومی، مستقیم یا از طریق نمایندگی مسافرتی انجام شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها