کد خبر : 62452

ثبت اختراع فورد برای نمایش تبلیغات درون خودرو

ثبت اختراع فورد برای نمایش تبلیغات درون خودرو

گویی بیلبوردهای سطح شهر برای پرت کردن حواس رانندگان کافی نبودند که حالا قرار است همان تبلیغات به صورت اینترنتی از روی بیلبورد برای صفحه نمایش روی داشبورد خودروها مخابره شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز ، غول‌های عظیم تبلیغاتی هر روز در حال نقشه کشیدن هستند تا روش‌های جدید ارسال پیام به مخاطب را گسترش دهند تا به این وسیله درآمد خود را از تبلیغات بالا ببرند. آنها از هر امکانی استفاده می‌کنند تا تبلیغات را به خورد مردم بدهند.بر اساس آخرین ثبت اختراع کمپانی خودروسازی فورد، سامانه‌ای طراحی شده است که با کمک یک حسگر، تبلیغات روی بیلبوردها را روی صفحه نمایش روی داشبورد به نمایش می‌گذارد.

البته اصل ماجرا این است که خودروسازان روی سامانه هایی کار می‌کنند که بتواند علائم راهنمایی و رانندگی را تشخیص دهد و در سامانه‌های خودران و رانندگی خودکار مورد استفاده قرار دهد،‌ اما حالا به فکرشان هم رسیده است که این سامانه‌ها می‌توانند مورد استفاده شرکت‌های تبلیغاتی هم قرار بگیرند.به بیان واضح‌تر، خودروی فورد از خیابانی می‌گذرد که در آن بیلبوردی قرار دارد که مک دونالد را تبلیغ کرده است، سامانه‌های روی خودرو این بیلبورد را اسکن کرده و محتوای آن را روی صفحه نمایش خودرو نشان می‌دهند.

اطلاعات مدنظر تبلیغ‌دهنده مثل آدرس و شماره تلفن و لینک یا آدرس اینترنتی به طور اتوماتیک ذخیره می‌شود.واقعیت این است که صفحه نمایش روی داشبورد باید به راننده کمک کند از تصادف اجتناب کند، اما با این کار حواس راننده بیشتر پرت خواهد شد.

این نکته هم قابل ذکر است که ثبت اختراع همیشه به معنی تولید و به کارگیری انبوه نیست. شاید فورد از حالا به این موضوع فکر می‌کند که حداقل حق اختراع را ثبت کرده باشد تا در آینده مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای استفاده از این فناوری‌ها نباشد.

حتی اگر به تولید و استفاده انبوه نرسد، فکر آن هم لرزه بر تن کارشناسان ایمنی خودرو می‌اندازد، چون یک عامل جدید به عوامل پرت کننده حواس راننده اضافه خواهد شد.بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، سالانه در ایالات متحده بیش از ۲۸۰۰ مرگ و ۴۰۰ هزار جراحت در اثر حواس پرتی رانندگان به ثبت می‌رسد.

مهم‌ترین دلیل حواس پرتی رانندگان را هم خواندن یا ارسال پیام‌های متنی تشکیل می‌دهد. فقط چک کردن یک پیام در موبایل حدود ۵ ثانیه حواس راننده را پرت می‌کند و چون در این ۵ ثانیه راننده چشم از جاده بر می‌دارد.

البته خود کمپانی فورد هم خبری را منتشر نکرده و هرگز نگفته است که قرار است فناوری اسکن بیلبورد را در خودروها نصب کند اما سخنگوی فورد ثبت اختراع را از فعالیت‌های عادی این کسب‌وکار می‌داند و می‌گوید همیشه ثبت اختراع لزوما به معنی به کارگیری آن اختراع در محصولات نیست. اما به هر حال با گسترش خودران‌ها و رانندگی بدون نیاز به راننده به تدریج پای این نوع فناوری‌ها در خودروها باز می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها