کد خبر : 62309

10 خودرویی که امسال بازار را قبضه خواهند کرد

10 خودرویی که امسال بازار را قبضه خواهند کرد

در این گزارش لیستی از خودرو‌های سال ۲۰۲۱ آمده است که قرار است، قدرت نمایی کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۲۰ یکی از جذاب ترین سال ها برای نمایش خودروهای لوکس بود، از تسلا مدل Y سازگار با محیط زیست و همه کاره و جنسیس G۸۰ شیک گرفته تا رام  ۱۵۰۰ TRX وحشی و شورولت Corvette، در سال  ۲۰۲۰ رونمایی شدند.

با نگاهی به سال جدید، احتمالاً در سال ۲۰۲۱ خودروهای  بهتر هم رونمایی شوند. 

خودروسازان در حال آماده کردن وسایل نقلیه سریعتر، براق‌تر، کارآمدتر و ایمن‌تر هستند و  سال آینده خودروهای جذاب تری تولید خواهد شد. در حال حاضر خودرو‌های الکتریکی از مارک‌های لوکس دنیا بیش از هر زمان دیگری وارد بازار می‌شوند. پیکاپ‌ها، خودرو‌های خانوادگی و سدان‌های ممتاز در این عصر طلایی جدید به بازار عرضه خواهند شد.

آئودی E-Tron GT

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

خانواده الکتریکی آئودی که شامل شاسی بلند E-Tron و کوپه E-Tron Sportback است، به لطف E-Tron GT در سال آینده کمی بزرگتر خواهد شد. E-Tron GT بسیاری از امکانات ممتاز خود را با پورشه تایکان به اشتراک می‌گذارد، E-Tron GT پرچمدار خودروهای برقی خواهد بود که برای رقابت با خودروهای لوکس Lucid Air و تسلا مدل S Plaid در آینده عرضه می شود. با تخمین ۵۹۰ اسب بخار قدرت ، E-Tron GT حتی باید به آئودی R۸ V۱۰ نیز برسد.

 آئودی همچنین یک RS E-Tron GT خواهد ساخت که ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از ۳.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر  در ساعت می‌رسد. قیمت گذاری و مشخصات نهایی هنوز مشخص نیست.

کادیلاک CT۴-V /  CT۵-V Blackwing

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

کادیلاک CT۴ یا CT۵ از مواد داخلی و سبک طراحی شده است. CT۴-V Blackwing ممکن است نیروی محرکه موتور توربوشارژ ۳.۶ لیتری V۶ موجود در سدان قدیمی ATS-V را بدست آورد، جایی که ۴۶۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این یک پیشرفت گسترده نسبت به CT۴-V فعلی ۲.۷ لیتری توربو چهار است که از شورولت سیلورادو تهیه شده است.

 CT۵-V Blackwing استاندارد ۳.۰ لیتری V۶ توربوشارژ حدود ۶۵۰ اسب بخار  تولید می‌کند. وسوسه انگیزترین حالت این است که هر دو مدل Blackwing با یک گیربکس شش سرعته ارائه می شوند.

شورولت کوروت Z۰۶ / ZR۱ / Zora

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

شورلت کوروت C۸ بدون شک، بحث برانگیزترین خودرو شورولت است، برخی از طرفداران کوروت C۸ طرح میان موتور آن را جذاب می‌دانند و برخی دیگر عملکرد جسورانه این شرکت و قیمت گذاری آن را دوست دارند.  اما علی رغم بسیاری از صحبت ها خانواده کوروت از نظر عملکرد و قیمت حتی از نظر اقتصادی هم فوق العاده هستند. 

شایعات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه Z۰۶ همان موتور V۵ با ۵.۵ لیتر است که دارای قدرت ۶۲۵ اسب بخار با دور موتور ۹۰۰۰ دور در دقیقه است. چنین موتوری Z۰۶ را به یک خودرو مسابقه تبدیل می‌کند، شبیه به اولین مدل Z۰۶ که ۶۰ سال پیش در نسل دوم کوروت ظاهر شد.

یک مدل ZR۱ می‌تواند با استفاده از نسخه توربوشارژر توئین توربوی ۶.۲ لیتری V۸ استاندارد Corvette تولید شود، در حالی که یک Zora با مشخصات فنی برتر می‌تواند فناوری هیبریدی پلاگین و در مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار  داشته باشد.

فورد برانکو 2021

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

فورد پس از ۳۱ سال تولید مدل برانکو، در سال ۱۹۹۶ آن را از خط تولید کنار گذاشت، اما گویا خودروساز آمریکایی پس از ۲۴ سال، جای خالی این مدل را حس کرده و آن را با چهره‌ای شبیه به مدل اولیه که در ۱۹۶۶ معرفی شد، به علاقمندان عرضه کرده است. اکنون تحویل برانکو به دلیل مشکلات مربوط به بیماری کرونا، حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۱ به تأخیر می‌افتد، اما با ورود آن، مطمئناً یک نگرانی بزرگ برای جیپ و لندرور به وجود خواهد آمد.

این خودرو دارای یک جعبه انتقال کم برد و یک جعبه دنده دستی هفت سرعته دنده‌ای، به همراه لاستیک‌های ۳۵ اینچی است. با توجه به گیربکس دستی فوق الذکر، حتی رانندگی پایه Bronco نیز باید بسیار سرگرم کننده باشد. سقف و درب متحرک و زاویه دید مناسب دارد. قیمت پایه کمتر از ۳۰هزار  دلار به این معنی است که بسیاری از مصرف کنندگان باید به تفریحات آفرود دسترسی داشته باشند.

فورد موستانگ Mach-E GT

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

فورد موستانگ ماچ ای ۲۰۲۱ یک کراس اوور چهار در کاملاً الکتریکی، با قدرت محرک تمام چرخ است. به گفته این خودروساز، با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، GT در مدت ۳.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد؛ این خودرو تنها ۰.۲ ثانیه عقب از Shelby GT۵۰۰ است. موستانگ Mach-E اولین خودرو برقی فورد نیست، فورد Escape هیبرید خود را در سال ۲۰۰۴ و پلاگین هیبریدی آن را با نام Fusion Energi در سال ۲۰۱۳ روانه بازار کرد.

این یکی از اولین تولیدکنندگانی است که به طور کامل از فناوری باتری لیتیوم یون استقبال می‌کند، در نسل چهارم از سیستم انتقال قدرت هیبریدی Power Split استفاده می‌کند و به تازگی موتور ترکیبی MHT برای کامیون‌ها و شاسی بلند‌ها را راه اندازی کرده است.

GMC Hummer EV

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

 هامر الکتریکی  ۲۰۲۱ GMC  با قدرتی آفرودی با تنظیم سه موتور تمام برقی برد دارای  563 کیلومتری دارد. کمپانی GMC با پلت فرم مدولار اولتیوم جنرال موتورز، می‌تواند تعداد باتری‌ها و ماژول‌ها را به انتخاب خود، تغییر دهد. این خودرو به دلیل امکاناتی نظیر سیستم تعلیق بادی که می‌تواند ۱۵.۹ اینچ فاصله از زمین بگیرد و لاستیک‌های ۳۵ اینچی،  Hummer EV را به یک آفرود اصلی تبدیل کند. اکنون یک شاسی بلند الکتریکی هامر نیز در راه است و به طرفداران H۲ و H۳ چیزی می‌دهد که منتظر آن باشند.

هوندا سیویک سی

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

هوندا سیویک فعلی یک وسیله نقلیه جذاب است که عملکرد مناسب و کارایی خوبی را ارائه می‌دهد. این خودرو حتی از نسل یازدهم که چند ماه پیش نمونه اولیه آن پیش نمایش شده بود، بهتر است. علاوه بر این، هوندا قبلاً تأیید کرده است که Civic جدید شامل مدل‌های Si و Type R نیز خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که مدل Si همزمان با خانواده اصلی Civic شروع به کار کند، این احتمال نیز وجود دارد که Si به یک توربو چهار لیتری ۲.۰ لیتری مجهز شود و احتمالاً همان قدرت ۲۵۲ اسب بخار  را دارد. 

هیوندای سانتا کروز

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

بر اساس پلت فرم هیوندای توسان، هیوندای سانتا کروز ۲۰۲۲ اولین پیکاپ مناسب و جمع و جور در بازار ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ به بعد است. به همین ترتیب، برخی از ویژگی‌های پیکاپ از بین رفته است.  این مدل از یک ظاهر طراحی شده همانند توسان و النترا بهره می‌برد و برای یک هیوندای مدرن مناسب است، همچنین دارای فناوری فراوان داخل کابین، از جمله پشت آمپری دیجیتال، صفحه نمایش لمسی بزرگ  است.

مرسدس کلاس S

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱ علیرغم سبک ظاهری آن، دارای برخی از فناوری‌های بسیار پیشرفته است. مهمترین آن‌ها جدیدترین سیستم سرگرمی  MBUX است که شامل یک کابین خلبان دیجیتال پنج صفحه‌ای و صفحه نمایش با حالت واقعیت افزوده و همچنین قدرت پردازش بسیار بهبود یافته است. کیسه‌های هوا برای سرنشینان عقب، فرمان چهار چرخ و فضای داخلی آوانگارد، کلاس S را بیشتر از همیشه قابل استفاده و شیک می‌کند.

۲۰۲۱ S۵۰۰ مجهز به توربوشارژ ۳.۰ لیتری شش خطی است که برای ۴۲۹ اسب بخار قدرت مناسب است، در حالی که S۵۸۰ مجهز به V۸ دارای قدرت ۴۹۶ اسب بخار است. هردو به صورت استاندارد با فناوری ترکیبی ملایم EQ Boost ارائه می‌شوند که امکان توقف موتور در موتور بی نظیر، تعویض دنده سریعتر و نرمتر و ترمز احیا کننده را فراهم می‌کند.

نیسان Z

۱۰ اتومبیلی که تا سال 2021 قرار است بدرخشند + تصاویر

اولین خودروی اسپرت جدید نیسان از سال ۲۰۰۹ تاکنون، با نمایش پیش نمایش خودروی نمایشی Z Proto، برای سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شود.  در زیر کاپوت آن یک پیشرانه ۳.۰ لیتری توربوشارژ V۶ وجود دارد که به صورت استاندارد توسط جعبه دنده شش سرعته پشتیبانی می‌شود. این احتمال وجود دارد که نسل بعدی Z در واقع از نسخه تجدیدنظر شده قابل توجهی از پلتفرم ۳۷۰Z فعلی استفاده کند، اما این مسئله چندان مهم نیست، زیرا معماری  آن نسبتاً سبک است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها