کد خبر : 62305

سمند وانت دیده بودید؟

سمند وانت دیده بودید؟

برخی هموطنان خودشان اقدام به سفارشی سازی سمند کرده و با ایجاد برخی تغییرات ساختاری آن را به وانت تبدیل کردند.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش ، از حدود ۱۰ سال قبل موضوع ساخت وانت سمند در دستور کار شرکت ایران خودرو بوده است.

در سال ۹۱ یکی از مدیران ارشد این مجموعه به رسانه ها گفته بود:  نمونه های وانت سمند در دست ساخت است که تا چند ماه آینده برای آزمون های اولیه آماده می شود.

بر اساس این نمونه ها و پس از  فعالیت های طراحی و تست، قالب های اصلی و تجهیزات خطوط تولید سمند وانت با استفاده از دانش فنی داخلی، درمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو ساخته خواهد شد.

مشخصات وانت سمند احتمالی

قرار بود ظرفیت حمل بار وانت سمند ۸۰۰ کیلوگرم باشد. موتور آن نیز قرار بود یک موتور ملی EF۷ پایه گاز سوز و بنزینی یا موتورهای خانواده XU، موتوردیزل ملی و … باشد.

این ایده البته تا کنون عملیاتی نشده و شاید هیچوقت هم ساخته نشود. هر چند برخی هموطنان خودشان اقدام به سفارشی سازی سمند کرده و با ایجاد برخی تغییرات ساختاری آن را به وانت تبدیل کردند. دو سال قبل در ایلام آخرین مورد از وانت سمند مشاهده شد.

وانت یا وانت بار که به آن گاهی کامیونت نیز می گویند، یک خودرو باریِ کوچک است که ظرفیت حمل بار توسط آن تا حداکثر ۴ تن است. در ایران پیکان وانت و وانت نیسان جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین وانت‌های ایران هستند که به‌دلیل استهلاکِ پایین، قیمت مناسب، فراوانی قطعات و ارزان بودن قطعات به‌خوبی مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند.

وانت پیکان بیشتر مورد استفادهٔ کشاورزان و اصناف است، ولی وانت نیسان برای بارکشی مناسب است. گنجایش‌ وانت نیسان حدود ۲۱۰۰ کیلو و گنجایش وانت پیکان حدود ۷۰۰ کیلو است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها