کد خبر : 55514

عکس | خودروی چمدانی مزدا را دیده بودید؟

عکس | خودروی چمدانی مزدا را دیده بودید؟

استفاده از دو موتور روتاری بهم پیوسته دردهه 70 میلادی، توربوشارژ روی موتور روتاری در دهه 80، استفاده از درب های کوچک خودکشی عقب برای اولین بار در کوپه آر اکس8 که بعدها در اف جی کروزر تویوتا نیز کپی شد و بسیاری از پتنت های دیگر نیز در اختیار این مجموعه قرار دارد.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران- مزدا یکی از مطرح ترین کمپانی های جهان است که همواره محصولات باکیفیتی را روانه بازار بین المللی کرده است اما نام این کمپانی با خلاقیت ها و اختراعات بسیاری پیوند خورده که ارزشمندی این برند را در تاریخ صنعت خودرو جاودانه کرده است.

مزدا کوزمو یک محصول اسپرت بود که نامش به عنوان اولین خودروی تولید انبوه مجهز به موتور وانکل در جهان ثبت شد. در دهه 90 نیز مزدا اولین خودروسازی بود که از نمایشگر لمسی و مسیریاب ماهواره ای در محصولاتش استفاده کرد.

استفاده از دو موتور روتاری بهم پیوسته دردهه 70 میلادی، توربوشارژ روی موتور روتاری در دهه 80، استفاده  از درب های کوچک خودکشی عقب برای اولین بار در کوپه آر اکس8 که بعدها در اف جی کروزر تویوتا نیز کپی شد و بسیاری از پتنت های دیگر نیز در اختیار این مجموعه قرار دارد.

اما برای آشنایی با یکی از متفاوت ترین اختراعات مزدا باید به سال های آغازین دهه 90 میلادی بازگردیم تا یک چمدان متفاوت را ملاقات کنیم! مزدا نام اختراع خود را خودروی چمدانی گذاشته بود و همانطور که از نامش مشخص است شامل یک چمدان بود که با تغییر حالت تبدیل به یک خودرو کوچک واقعی می شد!

متفاوت ترین خودروی مزدا که هرگز تولید نشد/ حاصل کار 7 مهندس ژاپنی با 32 کیلوگرم وزن! (+عکس)

این محصول نتیجه تلاش 7 مهندس در مجموعه مزدا بود. خودرو درون یک چمدان برند سامسونیت با ابعادد 57 در 75 سانتیمتر قرار داده شد و پس از باز کردن درب چمدان فقط 1 دقیقه زمان برای سرهم کردن برخی از قطعات خودروی درون آن، زمان لازم بود.

این خودروی چمدانی از یک موتور 0.034 لیتری بنزینی دو زمانه استفاده می کرد که برابر با 1.7 اسب بخار خروجی داشت. بیشینه سرعت آن نیز برابر با 30 کیلومتر برساعت محاسبه شد.

این محصول جالب هیچگاه به خط تولید انبوه نزدیک نشد و یکی از علت های اصلی آن؛ وزن 32 کیلوگرمی چمدان عنوان شد که عملا حملش را به کار دشواری برای کاربر تبدیل می کرد.

 
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها