کد خبر : 5758

گران ترین خودروی بازار ایران به فروش می رسد+ تصاویر

گران ترین خودروی بازار ایران به فروش می رسد+ تصاویر

امروز خبری در محافل خودرویی تهران منتشر شد که همه‌جا مثل بمب سروصدا کرد. یکی از معدود مرسدس بنز SLS AMG های تهران برای فروش آگهی شده است! خودرویی که تعداد بسیار کمی از آن با مجوز ویژه وارد کشور و پلاک ملی شده بودند. به همین بهانه، قصد داریم نگاهی به این خودروی سوپراسپرت نمادین و دوست‌داشتنی آلمان‌ها بیندازیم.

به گزارش خودروتک، بیشتر مدل‌های SLS آام‌گ بازار ایران با مجوزهایی ویژه که در اواخر دولت دهم در اختیار برخی ورزشکاران قهرمان المپیک قرار گرفته بود وارد بازار کشورمان شده‌اند.

در طراحی بدنه خودروهای سوپر اسپرت، هیچ یک از عناصر طراحی به‌اندازه درهای گالوینگ نمی‌توانند نظر همه را به خودرو جلب کنند. در تاریخ بالای صد ساله مرسدس‌بنز، جالب است بدانید تا قبل از SLS AMG، مرسدس فقط یک بار از درهای گالوینگ روی خودروی SL300 Gullwing استفاده کرده بود. زمانی که طراحان آام‌گ پروژه طراحی یک مدل جانشین برای خودروی نمادین مرسدس SLR مک‌لارن را می‌خواستند شروع کنند، ایده استفاده از درهای گالوینگ روی این خودرو به یاد مدل افسانه SL300 به ذهنشان خطور کرد.

نتیجه، یک خودروی سوپراسپرت فوق‌العاده زیبا، با ظاهری بسیار خاص بود که درهای گالوینگ آن نظر همه را به خود جلب می‌کرد. جالب است بدانید مرسدس SLS AMG اولین خودرویی بود که کار صفر تا صد طراحی و ساخت آن داخل شرکت آام‌گ انجام شد. مرسدس‌بنز، این خودرو را بالاخره سال 2009 و در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرد. در زمان رونمایی، توبیاس مورس به‌عنوان رئیس مرسدس آام‌گ گفته بود که این خودرو در مقایسه با مرسدس SLR مک‌لارن از هر لحاظ بهتر شده که از آن جمله می‌توان به کاهش وزن 130 کیلوگرمی اشاره کرد. در زبان آلمانی، SLS مخفف Super Licht Sport به معنی سوپر اسپرت سبک است.

پیشرانه M159 آن که یک هشت سیلندر خورجینی 6.2 لیتری است، مبتنی بر مدل M156 ساخته شده و اولین پیشرانه‌ای محسوب می‌شد که به‌طور مستقل توسط آام‌گ طراحی و ساخته شده بود. به لطف تغییراتی مانند سیستم منیفولد ورودی کاملاً جدید، سوپاپ‌ها و میل‌سوپاپ‌های جدید، استفاده از هدرهای فولادی لوله‌ای جدید و تغییراتی روی سیستم اگزوز، پیشرانه این خودرو 583 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد و طبق ادعای مرسدس‌بنز، قوی‌ترین پیشرانه تنفس طبیعی تولیدی زمان خود محسوب می‌شد.

این خروجی‌ها به کمک یک جعبه‌دنده هفت سرعته آام‌گ SPEEDSHIFT DCT دو کلاچه نیمه اتوماتیک و به کمک یک میل‌گاردان فیبر کربنی سبک به چرخ‌های عقب ارسال می‌شوند. با این ترکیب فنی، مرسدس SLS آام‌گ صفر تا صد را در 3.8 ثانیه می‌تواند پر کند و حداکثر سرعتی برابر با 315 کیلومتر برساعت دارد. جالب است بدانید این خودرو قادر است سرعتش را ظرف 11.7 ثانیه از صفر به دویست کیلومتر برساعت برساند. حالت‌های رانندگی قابل انتخاب این خودرو شامل C (حالت مصرف بهینه)، S (اسپرت)، S+ (اسپرت پلاس) و M (دستی) هستند. شرکت مرسدس بنز هیچ‌وقت جعبه‌دنده دستی برای این خودرو ارائه نکرد.

آخرین مدل‌های این خودرو در تیراژ محدود 400 دستگاه که 25 دستگاه آن مختص بازار ژاپن بود، در سال 2014 با نام Final Edition تولید شدند. جالب است بدانید از همین مدل نسخه نهایی نیز حداقل یک دستگاه وارد بازار ایران شده است. بیشتر مدل‌های SLS آام‌گ بازار ایران با مجوزهایی ویژه که در اواخر دولت دهم در اختیار برخی ورزشکاران قهرمان المپیک قرار گرفته بود وارد بازار کشورمان شده‌اند. خودرویی که امروز برای فروش آگهی شده است، برچسب قیمتی در حدود 15 میلیارد تومان دارد. این در حالی است که، نمونه‌های مشابه همین خودرو در بازارهای جهانی، بین 120 تا 180 هزار دلار قیمت دارند. به‌عبارتی‌دیگر با قیمت تعیین شده برای این خودرو، در بریتانیا می‌توانید یک مک لارن P1 خریداری کنید.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها