کد خبر : 5667

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار

درک علت محبوبیت بالای شاسی‌بلندها و کراس‌اورها خیلی سخت نیست. به دلیل ارتفاع بالای آن‌ها، این خودروها میدان دید بسیار خوبی به راننده می‌دهند، فضای بار زیادی داشته و گاهی اوقات توانایی‌های آفرود بالایی دارند. اگر قصد ندارید برای خرید چنین خودرویی زیاد هزینه کنید، باید با برخی از موارد مذکور خداحافظی نمایید.

به گزارش خودروتک، همه کراس‌اورهایی که در این مطلب معرفی خواهیم کرد دیفرانسیل جلو هستند، برخی از آن‌ها حتی آپشن دو دیفرانسیل هم ندارند و بسیاری از آن‌ها ارتفاع سواری خیلی بالایی در مقایسه با یک سدان یا هاچ‌بک ارائه نمی‌کنند. برای برخی خریداران این موارد اهمیتی نداشته و آن‌ها فقط به دنبال ظاهر شاسی‌بلند مانند هستند! قیمت همه این خودروها زیر 23 هزار دلار است. خودروهای این لیست را ما از گران‌ترین به ارزان‌ترین دسته‌بندی کرده‌ایم، در ادامه مطلب همراه شوید تا شما را با 10 شاسی‌بلند و کراس‌اور ارزان‌قیمت بازار آمریکا آشنا کنیم.

 

10 - سوبارو کراس‌ترک 2.0i

قیمت: 22 هزار و 870 دلار

سوبارو کراس‌ترک تنها کراس‌اور این لیست محسوب می‌شود که به‌صورت استاندارد دو دیفرانسیل است. البته باید اشاره کنیم که این خودرو در واقع شاسی‌بلند نیست و یک نسخه هاچ‌بک ایمپرزاست که ارتفاع سیستم تعلیقش افزایش یافته و برخی فلپ‌ها روی بخش‌های مختلف بدنه‌اش نصب شده است. البته این که خودرو مبتنی بر هاچ‌بک ایمپرزا ساخته شده صرفاً نکته بدی نیست و به لطف همین موضوع، کراس‌ترک فرمان‌پذیری بسیار خوبی دارد. کیفیت ساخت کراس‌ترک 2.0i هم بالا بوده و تجهیزات ایمنی و آپشن‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پیشرانه آن شاید خیلی قوی نباشد، ولی اگر به دنبال برخی توانایی‌های آفرود سبک و سیستم دو دیفرانسیل با کم‌ترین قیمت ممکن هستید، سوبارو کراس‌ترک بهترین گزینه شما خواهد بود.

 

9 - شورولت ترکس LS

قیمت: 22 هزار و 295 دلار

شورولت ترکس خودرویی است که نه می‌توان آن را خوب توصیف کرد و نه بد. خلاصه بخواهیم بگوییم، شورولت ترکس یک خودروی معمولی است. شورولت امکانات زیادی مانند صفحه‌نمایش 7 اینچی با اپل کار پلی و اندروید اتو روی آن عرضه کرده و سواری نسبتاً هیجان‌انگیزی هم دارد. از سویی دیگر، طراحی آن خیلی به چشم نمی‌زند، پیشرانه‌اش ضعیف است و از نظر سیستم‌های کمکی رانندگی ارائه شده روی آن در مقایسه با رقبا خودرو حرفی برای گفتن ندارد.

 

8 - تویوتا C-HR LE

قیمت: 21 هزار و 990 دلار

برای سال 2019، تویوتا تصمیم گرفته تا مدل C-HR را در تریم‌های مختلف روانه بازار کند و مدل پایه LE، اکنون با قیمتی ارزان‌تر در مقایسه با تریم پایه XLE سال پیش وارد بازار شده است. C-HR LE به رینگ‌های فولادی مجهز شده، روکش صندلی پارچه‌ای دارد و خبری از امکانات و تجهیزات زیاد روی آن نیست. البته همچنان همه مدل‌های C-HR به مواردی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و کروز کنترل به‌صورت استاندارد مجهز هستند. گرچه این خودرو یکی از قوی‌ترین کراس‌اورهای لیست ماست، ولی C-HR دیفرانسیل جلو کندترین مدل هم محسوب می‌شود. البته در تست مصرف سوخت بزرگراه این خودرو مصرف سوختی برابر با 6.3 لیتر به ازای هر صد کیلومتر داشته است. طراحی خاص C-HR باعث شده در مقایسه با رقبا از نظر فضای سرنشین و بار بدترین عملکرد را داشته باشد، ولی طراحی این خودرو همان چیزی است که تویوتا روی آن مانور تبلیغاتی می‌دهد.

 

7 - میتسوبیشی اوتلندر اسپرت ES

قیمت: 21 هزار و 940 دلار

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت (یا همان ASX) که سال 2010 رونمایی شده، قدیمی‌ترین خودروی این لیست است. البته شرکت با رونمایی فیس‌لیفت‌ها و به‌روزرسانی‌های جزئی، سعی کرده آن را خودرویی مدرن نگه دارد. برای سال 2019، اوتلندر اسپرت به برخی تجهیزات ایمنی فعال جدید مجهز شده که البته هیچ یک از آن‌ها را در مدل پایه ES نخواهید داشت. انتخاب‌ تریم‌های بالاتر به سرعت قیمت میتسوبیشی را بالا می‌برد، البته باید اشاره کنیم که مانند سوبارو کراس‌ترک، اوتلندر اسپرت هم به‌صورت استاندارد دنده دستی است.

 

6 - هوندا HR-V LX

قیمت: 21 هزار و 515 دلار

شرکت هوندا برای سال 2019، HR-V که کوچک‌ترین کراس‌اور شرکت محسوب می‌شود را به‌روزرسانی کرد. مدل فیس‌لیفت این خودرو ظاهری زیباتر، تجهیزات و امکانات جدیدتر و کیفیت ساخت بهتری دارد. متاسفانه، شرکت هوندا جعبه‌دنده جذاب شش سرعته دستی آن را حذف کرده و اکنون، تمام مدل‌های HR-V اتومات هستند. یک نکته مثبت هم این که HR-V فیس‌لیفت، اکنون دکمه ولوم واقعی دارد که بسیار بهتر از کنترلر لمسی مدل سال پیش است. البته هوندا در مدل 2019 به ترکیب Magic Seat خودرو دست نزده، به کمک این سیستم صندلی‌های عقب را در سه حالت مختلف می‌توان تا کرد که برای جابه‌جایی بارهای مختلف می‌تواند فوق‌العاده کاربردی باشد.

 

5 - مزدا CX-3 اسپرت

قیمت: 21 هزار و 385 دلار

مزدا CX-3 با ظاهر جذابی که دارد را می‌توان یکی از بهترین کراس‌اورهای ساب کامپکت بازار دانست. تقریباً همه مدل‌های مزدا کیفیت سواری جذاب و بسیار خوبی دارند و CX-3 هم از این قاعده مستثنی نیست. شاید خودرویی فوق‌العاده سریع نباشد، ولی CX-3 با فرمان سریع و فرمان‌پذیری عالی خود از نظر فنی شما را قطعاً راضی خواهد کرد. طراحی کوچک‌ترین شاسی‌بلند مزدا نیز بسیار زیبا بوده و البته، ابعاد کوچک آن موجب شده تا مانند بسیاری از خودروهای این لیست کابین جاداری نداشته باشد. برای مدل 2019، مزدا CX-3 با تجهیزات و سیستم‌های کمکی رانندگی بیشتر، کابین به روز شده و سیستم G-Vectoring Control شرکت به خودرویی بهتر تبدیل شده است.

 

4 - هیوندای کونا SE

قیمت: 21 هزار و 35 دلار

درحالی‌که کونا سال 2018 رونمایی شده بود، شرکت هیوندای برای سال 2019 آن را به‌روزرسانی کرده است. مواردی مانند سیستم هشدار تصادف شاخ‌به‌شاخ، سیستم کمکی حفظ مسیر و سیستم هشدار حواس‌پرتی راننده به‌صورت استاندارد روی خودرو ارائه شده‌اند. از دیگر موارد قابل‌توجه می‌توان به یک پورت USB اضافی در جلو و استفاده از پنل‌های داشبورد نرم‌تر اشاره کرد. گرچه تجهیزات جدید خودرو قیمت پایه آن را کمی افزایش داده، ولی کونا همچنان به‌مانند مدل سال پیش ارزش خرید بالایی دارد و مدل پایه SE آن تجهیزاتی را به‌صورت استاندارد دارد که در خودروهای دیگر این لیست به‌صورت آپشن ارائه شده‌اند. ما پیشرانه 1.6 لیتری توربو را به 2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی ارائه‌شده روی مدل پایه SE ترجیح می‌دهیم. البته این پیشرانه فقط روی مدل Limited با قیمت پایه 26 هزار و 595 دلاری ارائه شده است.

 

3 - فورد اکو اسپرت S

قیمت: 20 هزار و 990 دلار

فورد اکو اسپرت که از سال 2012 در بازارهای جهانی حضور دارد، قبل از ورود به بازار آمریکا در سال 2018 یک به‌روزرسانی کلی داشت. احتمالاً به دلیل این که از ابتدا برای بازارهای خارج آمریکا طراحی شده بود، اکو اسپرت ابعاد بدنه کوچکی دارد. جالب این که با داشتن طول بدنه‌ای برابر با 4097 میلی‌متر از همه شاسی‌بلندهای دیگر این لیست کوچک‌تر است. اکو اسپرت‌های دیفرانسیل جلو به یک پیشرانه کوچک توربو 1 لیتری مجهز هستند و با خرید مدل‌های دو دیفرانسیل، یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هیچ یک از این پیشرانه‌ها خیلی قوی نیستند و مخصوصاً در تریم های بالاتر، قیمت اکواسپرت بسیار بالاست.

 

2 - نیسان کیکس S

قیمت: 19 هزار و 535 دلار

جدیدترین مدل نیسان کوچک‌ترین شاسی‌بلند شرکت نیز هست. از آنجایی‌که کیکس قرار است در آمریکا جای جوک عجیب‌وغریب را بگیرد، این تصمیم شرکت کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. برخلاف پیشرانه بزرگ و توربویی که جوک داشت، کیکس از یک پیشرانه تنفس طبیعی 4 سیلندر 125 اسب‌بخاری استفاده کرده و خروجی‌هایش را به کمک یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو ارسال می‌نماید. خبری از آپشن دو دیفرانسیل هم برای این خودرو نیست. بااین‌وجود، کیکس را می‌توان خودرویی به‌ظاهر کراس‌اور و با ارتفاع بیشتر در مقایسه با یک هاچ‌بک دانست. این خودرو همچنین مصرف سوخت بسیار خوبی داشته و با کیفیت سواری خوبی که دارد، از نظر ما خودرویی با ارزش خرید بسیار بالاست. در مدل پایه S خودرو به‌طور استاندارد به مواردی مانند سیستم ترمز اضطراری خودکار، صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی و پنجره‌های برقی مجهز است.

 

1 - کیا سول

قیمت: 17 هزار و 340 دلار

به‌مانند سال گذشته، باز هم کیا سول توانسته عنوان ارزان‌قیمت‌ترین کراس‌اور بازار آمریکا را با اختلاف 2 هزار دلاری در مقایسه با نیسان کیکس به خود اختصاص بدهد. سول برای سال 2019 تغییراتی چندانی نداشته، ولی همه تریم‌های آن به‌صورت استاندارد صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی 5 اینچی با قابلیت تشخیص صدا دارند. البته شرکت کیا از نسل جدید این خودرو هفته پیش در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد و از سال آینده قرار است آن را وارد بازار کند. مانند نیسان کیکس، سول هم فقط دیفرانسیل جلو بوده و خبری از آپشن دو دیفرانسیل نیز برای آن نیست. مدل پایه سول دنده دستی بوده و طراحی و شکل ظاهری خودرو به‌گونه‌ای است که شخصیتی خاص به آن بخشیده، چیزی که به‌سختی می‌توان در دیگر مدل‌های این لیست یافت.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها