کد خبر : 42996

بهترین خودروهای تک صندلی دنیا (تصاویر)

بهترین خودروهای تک صندلی دنیا (تصاویر)

این روزها باوجود همه‌گیر شدن کرونا و توصیه‌های مؤکد بر خود قرنطینگی، شاید یکی از تفریحات گران‌قیمت سواری با خودروهای تک‌نفره باشند.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، در این دوران، شاید نتوان کار زیادی درباره خود قرنطینگی کرد. وضعیتی که رفته‌رفته افراد بیشتری را نیز شامل می‌شود. هرچه تأکید بیشتری بر خانه ماندن می‌گردد، تلاش برای پیدا کردن کارهای جذاب و جدیدی که می‌توان در قرنطینه انجام داد نیز افزایش می‌یابد.

خوشبختانه برای علاقه‌مندان به خودرو، اتومبیل می‌تواند وسیله سرگرم‌کننده‌ای در این ایام باشد. البته توجه کنید که بسته به شرایط شیوع این بیماری؛ حتی رانندگی در شهر نیز می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است دولت‌ها این کار را هم جز در شرایط فوق اضطراری منع کنند.

بااین‌حال، می‌توانیم با ترکیب یکی از مهم‌ترین اقدامات علیه کرونا (خود قرنطینگی) با لذت خودرو سواری، این مشکل را نیز حل کنیم. چند کمپانی خودروسازی هستند که درگذشته، سواری تک‌نفره را به شکل خودروهای اسپرت با یک صندلی به جهان علاقه‌مندان خودرو معرفی کرده‌اند.

فراری مونزا SP1

 

این خودرو که از اتومبیل‌های مسابقه‌ای تک‌صندلی فراری در دهه پنجاه میلادی الهام گرفته‌شده است، نتیجه تلاش فراری برای تولید نسخه مدرن 750 مونزا، تستاروسا 250 و مدل اسطوره‌ای 166 MM محسوب می‌شود. هرچند SP1 بر اساس خط تولید 812 سوپرفست طراحی‌شده، اما سقفی ندارد، صندلی سرنشین جلو حذف‌شده و بدنه‌ای فوق‌العاده از فیبر کربن برایش منظور شده است.

 به لطف پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتری، SP1 بیش از هشت‌صد اسب بخار تولید می‌کند و در کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز عدد خارق‌العاده 300 کیلومتر در ساعت است. فراری تنها 499 عدد از این مدل به‌خصوص را ساخت و هرکدام را نیز با برچسب قیمتی 1.75 میلیون دلاری عرضه کرد.

هرچند که اقدام فراری در تولید و عرضه این مدل جسورانه بود، اما با توجه به‌ظاهر منحصربه‌فرد و قوای فنی عالی، احتمالاً از همان ابتدا فروشش تضمین‌شده بوده است. در کنار این خودرو، فراری مدل مونزا SP2 را نیز با دو صندلی معرفی کرد که البته چندان به درد دوران کرونایی نمی‌خورد.

پورشه برگ‌ اسپایدر

 

اولین نسخه از برگ اسپایدرهای پورشه در سال 1968، مدل برگ اسپایدر 909 بود. این مدل با 275 اسب بخار و وزنی تنها معادل 385 کیلوگرم، مختص مسابقات صعود تپه طراحی‌شده بود و رقیب سرسختی هم در آن رقابت‌ها محسوب می‌شد.

پورشه بار دیگر در سال 2015 با نگاهی مجدد به این اتومبیل، این بار، از شاسی باکستر 981 استفاده کرد و در آخر با پوشاندن قسمت سرنشین جلو و قراردادن شیشه جلوی بسیار کوچک، برگ اسپایدر 981 متولد شد.

هرچند که 981 مانند نسل قبلش موتور خطی 8 سیلندر ندارد اما هنوز هم به کمک موتور 6 سیلندر خطی 3.8 لیتری که از کیمن گرفته است، بسیار سرزنده و چابک است. پورشه همین‌طور، با قرار دادن گیربکس دستی 6 سرعته، نهایت لذت رانندگی را به راننده این خودرو هدیه کرد.

البته عجیب این است که هرچند اگر ثروت کافی داشته باشید می‌توانید یک 909 را بخرید ولی 981 هنوز در حد خودروی کانسپت باقی‌مانده و نیازمند توجه پورشه هست.

باک مونو

 

شرکت خودروسازی برگز (به‌اختصار انگلیسی BAC)، جهان خودروسازی را با رونمایی از خودروی کوچک، سبک و مسابقه‌ای خود؛ مونو، شگفت‌زده کرد. تنها چیزی که یک خودرو در رقابت بازمان نیاز دارید یک صندلی برای راننده است و این همان چیزی است که مونو به شما می‌دهد.

نیروی محرکه مونو یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری ساخت شرکت کاس ورث است که برای مدل‌های سال جاری میلادی ارتقا یافته و حالا 332 اسب بخار، یعنی 47 اسب بیشتر از نسخه قبلی تولید می‌کند و همین‌طور وزنش نیز با کاهش ده کیلوگرمی به عدد 569 کیلوگرم رسیده است. ضریب نیرو به وزن این خودرو توانسته با همین موتور کوچک، شتاب عالی 2.8 ثانیه‌ای را فراهم آورد، هرچند که بعید است کسی از این خودرو در مسابقات درگ استفاده کند زیرا مونو ماشینی برای پیست‌های پیچ‌درپیچ است.

جگوار پراجکت 7

پراجکت 7 که 79 کیلوگرم از مدل استاندارد F-Type سبک‌تر است، سواری چابک‌تر و سریع‌تری ارائه می‌کند، خصوصاً که حالا تنها یک سرنشین هم در خود جای می‌دهد.

پراجکت 7 نیز همانند پورشه، الهام گرفته‌شده از ماشین مسابقه‌ای جگوار در دهه 50 میلادی است. پراجکت 7 دقیقاً مانند D-Type قهرمان جگوار در دهه 50، یک صندلی دارد، همین‌طور قسمت عقب این خودرو نیز نسبت به نمونه استاندارد F-Type بزرگ‌تر شده که به راننده امکان تجربه دریفتی لذت‌بخش‌تر هم می‌دهد. پراجکت 7 درواقع ادای احترامی است به 7 مرتبه قهرمانی جگوار در مسابقات لو مان، که جگوار حقیقتا در آن‌ها درخشید.

در ابتدا، تنها نمونه تک‌صندلی این خودرو معرفی شد که البته بعدتر در خط تولید شاهد پراجکت 7 با دو صندلی نیز بودیم، اما برای تجربه نزدیک‌تر لو مان، نمونه تک‌صندلی آن را توصیه می‌کنیم. ازآنجایی‌که فقط 250 عدد از این مدل ساخته‌شده، پیدا کردن یک مورد فروشی آن می‌تواند خود چالشی بزرگ باشد.

داج چلنجر دیمن

 

چلنجر ارتقا یافته داج، بانام دیمن، مختص مسابقات درگ طراحی و ساخته‌شده است. خصوصاً هدف از آن بهترین عملکرد درگ بدون هرگونه دست‌کاری در موتور خودرو بعد از تولید در کارخانه بود. دیمن هم فقط یک صندلی دارد؛ صندلی راننده.

البته با پرداخت تنها 1 دلار، خریدار می‌تواند سه صندلی دیگر به خودرو اضافه کند. داج دیمن سریع‌ترین خودروی درگی هست که در حال حاضر به‌صورت کارخانه‌ای تولید می‌شود.

موتور هشت سیلندر وی شکل 6.2 لیتری آن 840 اسب بخار تولید می‌کند که در کنار موتور 2.7 لیتری سوپر شارژش، دیمن داج را ظرف 2.3 ثانیه از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند. می‌توانید سه صندلی دیگر هم در این خودرو جای دهید، اما در آن صورت سنگین‌تر و کند تر می‌شوید و همین‌طور بیشتر در معرض کرونا خواهید بود!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها