کد خبر : 42859

10 شاسی بلند شوفرکش! (عکس)

10 شاسی بلند شوفرکش! (عکس)

ظاهرا بعضی خودرو ها مهره ی مار دارند که این قدر در نظر مردم دوست داشتنی می شوند. در این مطلب قصد داریم به با ارزش ترین خودرو های SUV و CROSSOVER در نگاه مردم و البته کارشناسان حوزه خودرو بپردازیم.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، شاید معیار بسیاری از مردم عادی برای انتخاب یک خودرو بحث زیبایی، قیمت یا حتی توان یک خودرو باشد اما این ملاک‌ها برای یک موسسه آماری یا یک فرد متخصص و کارشناس آن چنان قابل ‌توجه نیستند. شاید یکی از مهم ‌ترین فاکتورهایی که بتواند میزان خوبی یک خودرو را تعیین کند امتیاز میانگینی است که از خریداران خود دریافت می‌کند.

در صنعت خودرو سازی نیز برای این کار معیارهایی تعیین ‌شده است که طبق آن‌ها به خودروها یک نمره داده می‌شود. حالان نمره می‌تواند شاخص قابل‌ قبولی برای میزان کیفیت یک خودرو محسوب شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی 10 تا از بهترین خودروهای SUV و کراس اوور اشاره ‌کنیم که توانسته ‌اند درصد قابل قبولی از اعتبار را از نگاه متخصصان به دست بیاوردند.

البته این درصد گیری‌ها یا به‌ قول‌ معروف همان بنچمارک ها صرفاً برای خریداران به‌ عنوآن ‌یک مشورت به کار می آیند و کاربرد مهم دیگری ندارند. اما یک نکته دراین‌ بین باقی می ‌ماند وآن هم این است که این درصدها بر اساس میزان نمرات دریافتی این خودروها از خریدارانشان ارائه شدند. اگر در این لیست با درصدهای 30 یا 40 درصد روبه‌ رو شدید لطفاً نگویید چه امتیاز کمی چرا که به طور کلی درصدهای بالاتر 20 بسیار خوب تلقی می‌شوند.

1. (Jeep Wrangler Unlimited (30.0 Percent

 

اولین خودرو این لیست WRANGLER افسانه‌ای است. به‌طور حتم جیپ هرروز که به این خودرو نگاه می‌کند حس رضایت پیدا می‌کند. این خودرو یک آفرود کار تمام‌ عیار محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت که اصلاً برای همین کار طراحی‌ شده باشد. البته جیپ برای اینکه این خودرو به دل دوستداران قدرت نیز بنشیند درآن از یک موتور 3.6 لیتر 6 سیلندر استفاده کرده است. توان تولیدی این موتور به 300 اسب بخار می ‌رسد که برای این خودرو با این وزن و ساختار بسیار مناسب به نظر می‌ رسد. قیمت این خودرو در بازار جهانی بین 31 تا 41 هزار دلار تعیین ‌شده است. البته یکی از دلایل پرفروشی این خودرو به شرایط فروش بی ‌نظیرش برمی ‌گردد. درواقع طبق ادعای شرکت جیپ  قیمت این خودرو در حالت بدون آپشن ها و گارانتی تمام عیارش قیمتی در حدود 17 تا 20 هزار دلارخواهد داشت. اما زمانی که تضمین 5 ساله یا 100 هزار کیلومتری‌اش به قیمت اصلی اضافه می‌کنید قیمتش به بیش از 30 هزار دلار می ‌رسد. شاید بگویید مگر در این تضمین چه چیزهایی وجود دارد که بیش از 10 هزار دلار می‌ ارزد. دقیقه باید بگوییم هر چه که در این خودرو وجود دارد گارانتی است و ضمانت ‌نامه معتبری دارد. از موتور گرفته تا گلگیرهای این خودرو تحت یک گارانتی فوق‌العاده قرار دارند. جیپ درزمینهٔ فروش این خودرو ادعا جالبی دارد و معتقد است که خریدار در معامله خود با جیپ بیش از 80 درصد از سود معامله را مال خود کرده است. این خودرو توانسته به‌طور میانگین 30 درصد اعتبار کسب کند که برای یک خودرو آمار مناسب و البته بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 

 

2. (Jeep Wrangler (31.5 Percent

 

اما خودرو دوم بازهم یک WRANGLER است اما این بار مدل پایه آن. درواقع مدل اصلی این خودرو پرفروش‌ ترین نوع آن نیز هست. البته قیمت کمتر این خودرو نسبت به برادران دیگر خود نیز تأثیرگذار بوده. عمده ‌ترین تفاوت این خودرو با برادرانش به جعبه ‌دنده‌اش برمی‌گردد جایی که جعبه ‌دنده 8 سرعته در مدل‌های گران ‌تر جایش را به یک نمونه ساده 6 سرعته دستی داده است. البته این خودرو در مدل پایه از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند. البته می‌توانید با حدود 1000 دلار بیشتر همان پیشرانه 6 سیلندر را در اختیار بگیرید. در اینجا بازهم شرایط فروش فوق‌العاده جیپ شامل حال این خودرو نیز شده است. شکی نیست که می‌توان از این خودرو به ‌عنوان‌ یک نمونه دوست ‌داشتنی یاد کرد. از دید کارشناسان و خریداران این خودرو 31.5 درصد از اعتبار و محبوبیت برخوردار بوده است.

 

 

3. (Toyota 4Runner (36.5 Percent

 

مگر می‌شود از اعتبار و محبوبیت حرف زد و نام تویوتا را نیاورد. ازقضا این خودرو هم توانی عجیب درزمینهٔ آفرود  دارد. تویوتا در این خودرو دوست ‌داشتنی از یک موتور 4 لیتری 6 سیلندر استفاده کرده است. البته این موتور به‌ طور تنفس طبیعی کارمی کند که شاید چندان برای این خودرو حرکت درستی محسوب نمی‌شد. شکی نیست که نیاز به یک سیستم توربو یا سوپر شارژ در این خودرو به ‌خوبی حس می‌شود ولی با این ‌حال تویوتا به همین موتور حجیم بسنده کرده است. این موتور می‌تواند برای این خودرو 300 اسب بخار توان تولید نماید. توان این موتور برای استفاده در شهر عالی، در جاده مناسب و در آفرود معقول و نه‌چندان جذاب است. البته تویوتا برای اینکه دل خریداران این خودرو را نشکند از یک جعبه ‌دنده اوتومات 6 سرعته استفاده کرده. این جعبه ‌دنده به ‌صورت CVT است و از قدرت و سرعت بسیار خوبی بهره می‌ برد. البته تویوتا برای اینکه تجربه لذت بخشی برای سرنشینان فراهم کند برای اتاقک این خودرو هیچ‌ چیز کم نگذاشته است. تمامان چیزی که از یک شاسی ‌بلند انتظار داریم در این خودرو وجود دارد. البته تویوتا برای اینکه توان این موتور در صورت پر بودن خودرو کاهش پیدا نکد تنها جایگاه 5 سرنشین را در این خودرو پیش ‌بینی کرده است. البته تویوتا برای این خودرو افراد شرایط فروش خوبی در نظر گرفته است. خریداران این خودرو در ابتدا برای 3 سال این خودرو را گارانتی می‌کنند ولی اگر در این 3 سال از گارانتی خودرو هیچ استفاده‌ای نکنند می‌ توانند برای 5 سال بعدی گارانتی رایگان دریافت کنند. این خودرو دوست ‌داشتنی به خاطر شرایط فروش خوب و صد البته امکانات و توان فنی قابل ‌قبول یک خودرو محبوب به شمار می ‌رود و از این لحاظ توانسته 36.5 درصد میزان محبوبیت و یا همان اعتبار را از نگاه خریدارانش و البته کارشناسان کسب نماید.

 

 

4. Toyota RAV4 (44.6 Percent)

 

بازهم تویوتا. این خودرو نه ‌تنها یکی از محبوب ‌ترین خودروهای این برند ژاپنی محسوب می‌شود بلکه یکی از پرفروش ‌ترین خودروهای جهان در سال 2019 و اوایل 2020 نیز بوده است. فاکتورهای موفقیت این خودرو بسیار زیاد هستند. ازجمله آن‌ها می ‌توان به طراحی دوست ‌داشتنی و توان خوبش اشاره کرد. این خودرو در این روزها با توجه به قیمت معقول و امکانات خوبش مورد توجه اکثر خانواده‌ها به‌ خصوص آمریکایی‌ ها قرار دارد. تویوتا در این خودرو از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر استفاده کرده است. این موتور یک موتور کم ‌مصرف اما قدرتمند است که می‌تواند 200 اسب بخار توان برای این خودرو تولید ‌نماید. این میزان قدرت برای این خودرو بسیار خوب و معقول به نظر می‌رسد. البته تویوتا دراین خودرو از یک جعبه ‌دنده 8 سرعته اوتومات نیز بهره برده است که می‌تواند لذت سواری را دوچندان کند. تویوتا برای خودرو خودش شرایط فروش خوبی در نظر گرفته است. در نهایت این خودرو به خاطر کیفیت مثال‌ زدنی و صدالبته تویوتا بودنش از اعتبار و محبوبیت خوبی برخوردار است. میزان محبوبیت و اعتبار این خودرو به‌طور میانگین در حدود 44.6 درصد ثبت ‌شده است.

 

 

 5. Toyota Highlander (44.6 Percent)

 

این خودرو بازهم دست‌ پخت تویوتا است اما نکته‌اش این است که تا قبل از سال 2019 هیچ ‌کس از آن خوشش نمی آمد. دلیلش هم ساده بود تویوتا از سال 2001 که این خودرو را ساخته بود طبق سنت ما ایرانی‌ها حتی یک تغییر کوچک هم درآن اعمال نکرده بود ازاین ‌رو در سال‌های 2010 تا 2018 یکی از بدترین آمارهای فروش متعلق به این خودرو بود اما تویوتا به ‌جای پاک کردن صورت سوال و حذف این خودرو از لیست تولیدی ‌هایش تصمیم گرفت که دستی به سر و رویش بکشد و با قدرت بیشتر آن را روانه بازار کند. تغییرات تویوتا روی این خودرو جواب داد و این خود با یک ظاهر جذاب و البته توان خوب راهی خیابان‌ها شد. تویوتا برای این خودرو بازه قیمتی 34 تا 48 هزار دلار را تعیین کرده است. تمام مدل‌های این خودرو از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتر استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند برای این خودرو در حدود 300 اسب بخار توان تولید نماید که به نظر کافی می آید. این خودرو محبوب و دوست‌ داشتنی توانسته است ازلحاظ اعتبار و محبوبیت آمار 44.6 درصدی را برای خود به ثبت برساند. البته که این خودرو یک SUV فول سایز محسوب می‌شود و تویوتا در این خودرو برای 8 نفر فضای نشستن در نظر گرفته است.

 

 

6. (Honda CR-V (44.9 Percent

 

اما دیگر ژاپنی دوست ‌داشتنی یعنی هوندا هم در این لیست حضور دارد. این خودرو یک کراس اوور خوش قیمت است که کاملاً کاربرد شهری دارد. هوندا برای این خودرو بازه قیمتی معقول 24 تا 34 هزار دلار را در نظر گرفته است. این خودرو از یک ظاهر کاربرپسند بهره می‌ برد. البته طراحی این خودرو همانند رقبای هم قیمتش آن‌چنان نکته بزرگ و حیرت‌انگیزی ندارد. اما برویم سراغ پیشرانه این خودرو. متأسفانه هوندا مانند رقیب اصلی‌اش یعنی تویوتا آن‌ چنان دست و دل‌ باز عمل‌ نکرده و تریم پایه این خودرو را به همراه یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ همراه کرده است که به ‌هیچ‌ عنوان برای این خودرو راضی ‌کننده نیست. این مجموعه درنهایت تلاش می تواند تنها 180 اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید که به ‌هیچ‌ عنوان برای یک کراس اوور راضی ‌کننده نیست اما ظاهراً هوندا از قبل می‌دانسته که خیلی‌ها سراغ یک مدل قوی ‌تر از این خودرو را خواهند گرفت ازاین ‌رو یک سال پس از تولید این خودرو یک به ‌روزرسانی را روی این خودرو انجام داد. این بار هوندا آن موتور 1.5 لیتری را حذف کرد و به ‌جایش یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی را به‌عنوان قلب تپنده این خودرو در نظر گرفت که خب با بهبودهایی همراه شد که البته آن‌ چنان چشمگیر نبود. درنهایت این خودرو توانسته ازلحاظ اعتبار و محبوبیت آمار 44.9 درصدی را به نام خود ثبت نماید.

 

 

7. (Mercedes-Benz G-Class (45.2 Percent

 

اما نوبتی هم که باشد نوبت هیولای مرسدس است. شکی نیست که هنوز هیچ شرکتی نتوانسته خودرویی شبیه خودروهای کلاس G تولید نماید. این خودرو محصول اصیل خود مرسدس است واز هرگونه دخالت AMG در طراحی و ساخت به دور بوده است. این خودرو هنوز هم ازلحاظ ساختار و کیفیت بدنه یک نمونه بی ‌نظیر در جهان به شمار می آید و درست است که خیلی‌ها مرسدس را به خاطر ظاهر این خودرو نقد می‌کنند ولی واقعیت این است که این طراحی قرار است سادگی و کلاسیک بودن این خودرو را به رخ بکشد. اما آن چیزی که بیش از همه این خودرو را جذاب می‌کند بحث توان معرکه آن است. مرسدس در این خودرو از یک موتور 4 لیتری هشت سیلندر استفاده کرده. تازه باید در کنار این موتور دو عدد توربو نیز قرار دهیم تا به این صورت توان خروجی این موتور به 420 اسب بخار برسد. این خودرو از یک جعبه ‌دنده 9 سرعته G-TRONIC9 استفاده کرده است. اما از پیشرانه هیولای این خودرو که دور شویم می‌ رسیم به طراحی جذاب و بی آلایش این خودرو. البته طراحی داخل اتاقک با بیرون آن‌ یک دنیا تفاوت دارد. کافی است وارد داخل اتاقک این خودرو شوید آن‌ وقت فکر می‌کنید وارد یک سفینه فضایی شده اید. مرسدس برای این خودرو تضمین 50 هزار کیلومتری یا 4 ساله در نظر گرفته است البته طبق سنت همیشگی این کمپانی شما هیچ دسترسی به موتور یا دیگر اجزا داخلی زیر کاپوت ندارید بنا براین در صورت خرابی یا مشکلی چاره‌ای جز مراجعه به نمایندگی این شرکت ندارید. قیمت این خودرو در بازار جهانی در حدود 130 هزار دلار تعیین‌ شده است.

 

 

8. (Mercedes-AMG G-Class (45.9 Percent

 

همان خودرو قبلی اما این بار با امضا شرکت ترسناک AMG. عادت کردیم هر جا برند AMG را می‌بینیم از قبل بدانیم با یک خودرو فوق قوی طرف هستیم. این خودرو یک هیولای تمام‌عیار است. AMG برای اینکه از این خودرو یک هیولا بسازد از همان موتور مدل ساخته‌ شده توسط مرسدس استفاده می‌کند منتها با این تفاوت که این بار با جادوی خاص خودش توانسته از دل آن 577 اسب بخار توان بیرون بکشد. این خودرو می‌تواند 0 تا 100 را در 4.4 ثانیه طی نماید و حداکثر سرعت خودش را به 240 کیلومتر بر ساعت برساند. این سرعت برای یک SUV سنگین مانند این خودرو وحشتناک خوب است. البته که قیمت این خودرو بسیار بیشتر از مدل معمولی است و در حدود 221 هزار دلار تعیین‌ شده است. پرواضح است که تنها افراد مطرح و اصطلاحاً از ما بهترون می‌توانند از این خودرو استفاده نمایند.

 

 

9. (Toyota Land Cruiser (48.6 Percent

 

اما می ‌رسیم به گران‌ ترین و صد البته افسانه‌ای ‌ترین خودرو تویوتا. خودرویی که تا چند سال گذشته به‌ طور متمادی لقب بهترین SUV جهان را به دست می آورد. لند کروز افسانه‌ای یک خودرو بی ‌نظیر است که این روزها نه ‌تنها در ایران بلکه در سراسر جهان بسیار کمیاب شده است. دلیل اینکه چرا تویوتا علاقه کمتری به این خودرو نشان می‌دهد هم چنان مشخص نیست. قیمت این خودرو در بازار جهانی بسیار بالا بود و در حدود 85 تا 88 هزار دلار تعیین‌ شده است. تویوتا برای این خودرو هیچ‌ چیز کم نگذاشته و تا جایی که توانسته این خودرو را قوی کرده است. درست همانند گذشته و طبق عادت تویوتا در این خودرو در کنار موتور هیچ سیستم اضافه‌ای برای تولید قدرت قرار داده نشده است و تویوتا توان این خودرو را از یک موتور هیولا شکل 5.7 لیتری 8 سیلندر بیرون می ‌کشد. این موتور می‌تواند برای این خودرو 400 اسب بخار توان تولید نماید. البته که این خودرو بسیار پرمصرف بوده. این خودرواز حیث قدرت و توان ‌یک نمونه بی ‌نظیر محسوب می‌شود تا جایی که از این SUV فول سایز برای آفرود هم استفاده می‌ شود. شکی نیست که این خودرو یکی از بهترین خودروهای ساخته ‌شده توسط  تویوتا و البته که یکی از بهترین SUV های جهان به شمار می ‌رود.

 

 

10. (Subaru Outback (50.1 Percent

 

اما آخرین خودرو این لیست یک خودرو بی ‌نظیر است که خیلی گران‌قیمت نیست اما در سال 2019 لقب بهترین خودرو کراس اوور جهان را به دست آورده است. این خودرو قیمتی در بازه 29 تا 35 هزار دلار دارد اما امکانات وتوانش بسیار بیش ‌تر از قیمتش می ‌ارزد. سوبارو در این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری توربوشارژ استفاده کرده است که می‌تواند برای این خودرو 260 اسب بخار توان تولید نماید. این خودرو درزمینهٔ امکانات نیز موفق بوده و توانسته نظر خریداران خود را جلب کند و بسیار موفق ظاهر شود. وجود سیستم تفریحی وهمچننین سیستم صوتی فراگیر برای یک خودرو در این بازه قیمتی بسیار قابل ‌تحسین است. در کل باید از سوبارو به خاطر قرار دادن این امکانات و ویژگی در یک خودرو با چنین قیمتی تشکر کرد. کاری که دیگر کمپانی‌ها به ‌ندرت به دنبال انجام آن می‌روند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها