کد خبر : 38237

10 فناوری برتر خودرو در سالی که گذشت

10 فناوری برتر خودرو در سالی که گذشت

امروزه خریداران خودرو می‌توانند زمان کمتری را صرف جستجوی موتور و بررسی بیشتر فن‌آوری‌های موجود در خودرو کنند. البته، سیستم نیرو محرکه هنوز از اهمیت بالایی برخوردار است، اما برقراری ارتباط راننده و سرنشینان وسایل نقلیه با خودروهای پیشرفته امروزی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایکوپرس- باید هنگام خرید یک خودرو جدید، به برخی نکات توجه کنیم. شاید همه آنها مورد استفاده شما نباشد، اما صرف‌نظر از قیمت، پیدا کردن وسیله نقلیه‌ای که دارای امکانات بیشتری هستند، کار دشواری نیست.

اگر می‌خواهید بهترین‌ها را به‌دست آورید، به دنبال جدیدترین آپشن‌های فنی خودروهای مورد مطالعه باشید.

1- برنامه کانکتد موبایل

عجیب نیست اگر بگوییم تلفن هوشمند حتی نحوه رفتار ما با خودورها را نیز تغییر داده است. بیشتر خودروسازان نوعی برنامه تلفن هوشمند را ارائه می دهند، اما برخی از آنها نسبت به دیگران برتری دارند. به آپشن هایی مانند باز و بسته کردن درب خودرو از راه دور، بررسی سوخت و باد لاستیک ها و حتی روشن کردن خودرو از راه دور در روزهای سرد زمستان از مواردی است که به هنگام خرید می توانید در ذهن داشته باشید.

حتما نسبت به هزینه اشتراک ماهانه یا سالانه برای این سرویس ها کسب اطلاعات کنید، زیرا در این مورد خودروسازان متفاوت عمل می کنند.

   2- فن‌آوری تین درایور 

مواقعی که یک نوجوان از خودرو استفاده می کند نگرانی هایی را برای شما به دنبال دارد، اما برخی از  فناوری های  هوشمند جدید ممکن است ذهن شما را کمی آرام کند. بعضی خودروها، آپشن هایی برای محدود کردن راننده های نوجوان دارند که سرعت را به شما اطلاع می دهد، اگر از کمربند ایمنی استفاده نشده سیستم صوتی را غیرفعال کنید، و به سیستم صوتی اجازه ندهید از درجه 7 بالاتر رود. 

آپشن تین درایور در شورلت یک ریپورت کارت دارد که در آن وقتی جوانان در حال رانندگی هستند، سیستم ایمنی مانند ABS یا هشدار تصادف از جلو فعال شده و به والدین اطلاع می دهد.

3- نرم افزار ردیابی خودروهای سرقتی

کارشناسان تخمین می زنند که بیش از 750.000 وسیله نقلیه موتوری تا پایان سال 2019 به سرقت برود. در حالی که این رقم نگران کننده به نظر می‌رسد، تقریبا 46 درصد از این وسایل نقلیه کشف می‌شوند  و این تعداد همچنان درحال افزایش است. با اعتماد روزافزون به فن‌آوری جدید، خودروسازان مصمم می‌شوند تا آنها را در خودروهای جدید به‌کار ببرند، و به طور کلی آپشن‌های ردیابی خودرو در بسیاری از مواقع به پلیس کمک خواهد کرد.

این فن‌آوری در آپشن‌های امدادی و امنیت وسیله نقلیه قرار گرفته است، مانند کانکتد درایو ب.ام. دبلیو یا آن استار (OnStar) در جنرال موتورز. این ویژگی، تبلیغاتی امکان تشخیص آسان و اعلان پس از تصادف را برای احضار خدمات امدادخودرو فراهم می‌کند، شناسایی محل دقیق خودرویی که سرقت شده از جمله مزیت هایی است که پلیس نیروی انتظامی را نیز یاری می کند. قابل توجه سارقین. 

4- برنامه کارپلی و اندروید اتو

اگرچه خودروسازان برخی آپشن‌های خودرو را مانند صفحه مانتور، سیستم کروز و کنترل آب و هوا را با  بی‌میلی تعبیه می کنند،  ولی کار کردن با آنها برای کاربران زیاد ساده نیست. به همین دلیل ما علاقه مند به استفاده از اپل کارپلی و سیستم اندرویداودیو گوگل هستیم. گوشی هوشمند خود را به سیستم صوتی وصل کنید تا بتوانید به راحتی فعالیت های مشابه را از طریق گوشی انجام دهید. 

برای جلوگیری از سیستم پیچیده و غیر ضروری خودرو، با استفاده از برنامه کنترل صدای داخلی تلفن خود، یک برنامه ساده دریافت خواهید کرد. اصولاً هر تولید کننده قول پشتیبانی حداقل یک یا چند مورد از سیستم های اپل و گوگل را داده است، اما  مدل های مختلف این رویه را پشتیبانی نمی کنند. هنگام خرید، به دنبال گزینه های مناسبی باشید که با دستگاه تلفن همراه شما مطابقت داشته باشد.

5- کروز کنترل 

رانندگی آسان نیست. اما آپشن های امدادی در خودرو مثل کروز کنترل، توان کاهش استرس در رانندگی را دارند. با استفاده از مجموعه حسگرهای داخلی خودرو، کروز کنترل می تواند سرعت شما را با وسیله جلویی کنترل کند، به این معنی که به هنگام رانندگی در بزرگراه ها، نیازی به استفاده مداوم به گاز و ترمز نیست.

برخی از آنها، حتی اجازه می دهند خودرو کاملاً متوقف شده و به صورت خودکار دوباره حرکت کند، این امر موجب تحمل بهتر ترافیک می شود. دادن اختیار کنترل به خودرو در ابتدا شاید برای شما خوشایند نباشد ولی مطمئن باشید بعد یک بار استفاده به آن عادت خواهید کرد به طوری که نبود آن را کاملا حس خواهید کرد.

6- سیستم هشدار خروج، محافظ سلامت موتور و دوچرخه سواران

افرادی که در مناطق شهری دوچرخه سواری می‌کنند اغلب به همان اندازه که با وسایل نقلیه در جاده ها برخورد می کنند نگران وسایل نقلیه پارک شده هستند – باز کردن غیر منتظره درب خودرو باعث نگرانی دوچرخه سواران و آسیب دیدگی برای سرنشین آنها می شود. خودروسازان در صدد رفع این خطر هستند و با نصب سنسورهایی در قسمت عقب، هرگونه دوچرخه و موتورسیکلت را در نزدیکی خود تشخیص خواهید داد.

پس از خاموش شدن موتور، سیستم‌های فوق به مدت چند دقیقه به کار خود ادامه  می‌دهند. اگر سنسورها، نزدیک شدن دوچرخه سوار را حس کنند یا وسیله نقلیه‌ای را مشاهده کنند، با روشن کردن چراغ‌ها به آنها هشدار می دهند. در صورت نادیده گرفتن هشدار، این سیستم های پیشرفته به صورت خودکار درب ها را قفل کرده تا از باز شدن آنها در مسیر وسیله نقلیه جلوگیری شود.   

7- سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو

پارکینگ‌ها، مکان‌هایی بسیار رایج برای تصادفات با سرعت کم اما با هزینه‌هایی سنگین هستند. حرکت در حالت دنده عقب در پارکینگ، حتی با داشتن دوربین عقب، می‌تواند یک تجربه خطرناک باشد. به همین دلیل سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو بسیار مفید است.

به برکت حس‌گرهای ساخته شده در قسمت عقب خودرو، این سیستم می‌تواند نزدیک شدن به وسایل نقلیه، چرخ دستی های خرید یا عابران پیاده را هشدار دهد. صدای بلند بیپ با صدای این سیستم‌ها استاندارد هستند، اما بعضی خودروها حتی می‌توانند قبل از وقوع تصادف به طور خودکار ترمز کنند.

8- سیستم هشدار خروج از خطوط

اغلب در رانندگی حواس پرتی اتفاق می‌افتد. تنظیم صدای سیستم صوتی یا به دلیل پاسخ دادن به درخواست‌های مکرر کودکان و غیره باعث می شود در مواقعی توجه کمتری به جاده داشته باشیم.

در سیستم‌های هشدار خروج خط، دوربین به‌کار می‌رود تا تشخیص دهند که آیا خودرو در یک خط مشخص حرکت می‌کند یا نه. این سیستم با اعلان بصری یا شنیداری (یا حتی لرزش از طریق صندلی یا فرمان) به شما هشدار می‌دهد از خط خود خارج شده‌اید. وقتی در خط خود حرکت می‌کنید سیستم خاموش می شود، بنابراین با وجود این سیستم، هیچ ترس و یا نگرانی از تصادف وجود نخواهد داشت.

فن‌آوری پیشرفته‌تر، که گاهی به آن سیستم کنترل خطوط جاده گفته می شود، می‌تواند شما را به سمت مسیر مناسب سوق دهد و زمانی‌که به صورت اتفاقی در مسیر مخالف قرار می‌گیرید ناجی شما خواهد بود.

9- ترمز اضطراری اتوماتیک 

ترمز اضطراری اتوماتیک از سنسورهای مختلفی استفاده می‌کند تا در صورت تصادف از جلو بتواند سیستم ترمز را به طور خودکار فعال کند و با این کار از از تصادف جلوگیری کرده یا شدت آن را کاهش می‌دهد.

خودروسازان تصمیم دارند تا سال 2022 استاندارد ترمز اضطراری اتوماتیک را در خودروها تعبیه کنند، اما امروزه بسیاری از وسایل نقلیه آن را در اختیار دارند. این سیستم ها بسیار مفید هستند، اگرچه نباید برای توقف کردن به آن متکی باشید. این به معنای آخرین راه حل در صورت عدم توجه به رانندگی است، و به هنگام عمل کردن، هشدار های شدیدی می دهد. در حالی که برنامه های اپل کارپلی و تلفن های هوشمند نیز اهمیت دارند، این سیستم می تواند جان شما را نجات دهد. بنابراین بسیار ارزشمند خواهد بود در هنگام خرید به این آپشن ها نیز توجه کنید.

10- دوربین 360 درجه

هرساله با مطالبات بیمه به خاطر تصادف با سرعت کم مواجه هستیم. معمولاً به هنگام  پارک کردن، یک دوربین 360 درجه می تواند رانندگی را آسان تر کند به ویژه برای افرادی که خودروهای شاسی بلند برای آنها بزرگ به نظر می رسد.

تعبیه دوربین در اطراف خودرو با قدرت کنترل بالا، می تواند نمای کاملی از بالا تا پایین پیرامون شما را نشان دهد. این آپشن ها می تواند اطراف پارکینگ شما را به خوبی نشان دهد، اعم از اینکه در محل پارکینگ یک فروشگاه مواد غذایی قرار گرفته باشید  یا در هنگام دوبل پارک کردن، کمک های ارزشمندی به شما ارائه می دهد.

آپشن های فوق به طور روزافزون ارزان تر می شوند و این روزها حتی در خودروهای با قیمت متوسط نیز عرضه شده است. اگر مالک یک هاچ بک کوچک هستید، ممکن است به اندازه یک خودرو شاسی بلند به آن نیاز نداشته باشید؟ اما روی هم رفته در هر شرایطی می تواند  بسیار با ارزش باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها