کد خبر : 77501

قیمت نجومی کلاه ایمنی فرمول یک در فصل 2022

قیمت نجومی کلاه ایمنی فرمول یک در فصل 2022

فرمول یک غیر از هزینه های سرسام آور فنی برای تیم ها هزینه های سنگین تجهیزات رانندگان را هم دارد. با قیمت کلاه ایمنی فرمول یک حتی می توان یک خودرو خرید!

به گزارش خودروتک، فرمول یک گرانترین ورزش دنیا به حساب می آید که هزینه های های آن با هیچ ورزش دیگری حتی فوتبال با آن بازیکنان گرانقیمتش قابل مقایسه نیست.

قیمت کلاه ایمنی فرمول یک که در فصل 2022 از سوی رانندگان استفاده می شود 4 هزار دلار است و هر راننده در یک فصل فرمول یک 15 کلاه ایمنی برایش در نظر گرفته می شود. قیمت 4 هزار دلاری کلاه ایمنی یا همان هلمت فرمول یک معادل 120 میلیون تومان این روزها می شود که با این پول می تواند خودرو کارکرده در ایران خریداری کرد.

علت گران قیمت بودن کلاه فرمول یک

اما علت گرانی قیمت کلاه فرمول یک تا این اندازه چیست؟ یک علت آن استفاده از بالاترین کیفیت مواد به ویژه فیبرکربن است که در لایه های مختلف این کلاه استفاده شده و در عین سبک بودن مقاومت بسیار بالایی دارد. علت دیگر تجهیزات رادیویی است که در این کلاه به کار رفته تا از طریق آن راننده با پیت استاپ و مدیرفنی تیم در ارتباط باشد. علت سوم هم شخصی سازی کلاه ایمنی رانندگان فرمول یک است. فضا و فرم داخلی این کلاه دقیقا با اسکن سه بعدی سر و صورت هر راننده ساخته می شود که خودش هزینه بالایی دارد چرا که یک تولید انبوه و سری کاری نیست.

قیمت کلاه فرمول یک در فصل 2022

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها