کد خبر : 77494

فرمول یک | لوئیس همیلتون شهروند برزیل شد

فرمول یک | لوئیس همیلتون شهروند برزیل شد

قهرمان هفت دوره فرمول یک جهان شهروندی افتخاری برزیل را به دست آورد.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، لوییس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول یک جهان در مراسمی شهروند افتخاری برزیل شد. این اقدام توسط آندره فیگوئرادو، عضو کنگره برزیل پس از قهرمانی همیلتون در جایزه بزرگ برزیل در سال گذشته پیشنهاد شده بود. در این رقابت راننده بریتانیایی پرچم برزیل را در پیست اینترلاگوس سائوپائولو به اهتزاز در آورد و بسیار مورد توجه برزیلی‌ها قرار گرفت.

همیلتون در آوریل و زمانی که از سائوپائولو بازدید کرد در یک رویداد دیگر سخنرانی کرد و بار دیگر علاقه خود را به کشور برزیل ابراز کرد.

همیلتون که آخر هفته در آذربایجان مسابقه می دهد به ۲۸.۴ میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام گفت: امروز به یکی از مکان های مورد علاقه ام در جهان آمدم و افتخار می کنم که شهروندی افتخاری برزیل هستم. ممنون برزیل، دوستت دارم، بی صبرانه منتظر حضور دوباره در این کشور هستم.

پله اسطوره ۸۱ ساله به این پست پاسخ داد و نوشت: تبریک می‌گویم لوییس. خوشحالم که از این به بعد می‌توانم تو را یک هموطن بدانم.

 

فیگوئرادو، یکی از اعضای حزب دموکراتیک برزیل، راننده مرسدس را مورد تمجید قرار داد و خاطرنشان کرد که او همیشه قهرمان فقید برزیلی آیرتون سنا را به عنوان الگوی دوران کودکی خود یاد کرده است و این ادامات باعث شد تا ما همیلتون را یک برزیلی بدانیم.

همیلتون، که توسط کشورش به عنوان شوالیه شناخته شد، حالا شهروند افتخاری برزیل هم هست.

جاناتان دی ژسوس، عضو کنگره از حزب جمهوری خواهان در گزارشی گفت که همیلتون رابطه‌ای عمیق و شدیدا عاطفی با برزیل دارد و این ادای احترام شایسته او بود. همیلتون درباره موضوعات مرتبط مانند محیط زیست، حقوق حیوانات، سیاه پوستان، زنان و حقوق بشر صحبت‌های خوبی کرد و شخصیت مهمی در ورزش جهان است.

در روزهای اخیر رسانه‌های اروپایی از بازنشستگی احتمالی لوییس همیلتون، راننده انگلیسی مرسدس و قهرمان ۷ دوره فرمول یک خبر دادند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها