کد خبر : 77039

فرمول یک | خودروی شوماخر از وسط نصف شد

فرمول یک | خودروی شوماخر از وسط نصف شد

ماشین میک شوماخر در مسابقه گراندپری موناکو با تصادفی بزرگ روبرو شد، تصادفی که دو ماشین دیگر را هم درگیر کرد.

به گزارش  خودروتک به نقل از ورزش سه، میک شوماخر راننده تیم Haas  در گراندپری موناکو در تصادفی شدید به شدت به گاردریل پیست برخورد کرد. شدت این برخورد به حدی بود که ماشین شوماخر از وسط دو نیم شد.

بعد از این حادثه که در پیچ موسوم به swimming pool chicane در پیست موناکو اتفاق افتاد خودروی ایمنی به محل حادثه اعزام شد. شوماخر بدون آسیب از این حادثه بیرون آمد ولی تیم پزشکی در محل به او رسیدگی کرد.

مامورین برگزاری با برافراشته شدن پرچم قرمز خود را به محل حادثه رساندند تا تکه‌های باقی مانده ناشی از حادثه را از روی پیست پاک کنند. پیش از برخورد شوماخر با گاردریل، دیگر راننده هم‌تیمی او کوین ماگنسون هم به اجبار از دور مسابقه حذف شده بود. ماگنوسن کمی پیش از حادثه برای شوماخر با مشکل افت فشار آب در موتور ماشین خود مواجه شده بود.

 

شوماخر بعد از مسابقه در گفتگو با وبسایت تیم Haas گفت:" حالم خوب است. وضعیت ناراحت‌کننده‌ای است. ما وضعیت خوبی داشتیم و فقط کافی بود در پیست باشیم که متاسفانه نتوانستم این کار را انجام بدهم. سرعت خوب بود و احساس کردم که می‌توانم حمله کنم و فشار بیاورم. متاسفانه کمی بیش از حد به عرض متمایل شدم. در نهایت شاید حدود 10 سانتی‌متر بیش از حد متمایل شدم و همین برای از دست دادن کنترل کافی است. نتیجه هم شد اتفاقی که افتاد".

درحالیکه میکی شوماخر با پای خود از محل حادثه دور می‌شد صدای تعداد زیادی از راننده‌های دیگر تیم‌ها در بی‌سیم شنیده می شد که از وضعیت سلامتی او پرس و جو می‌کردند. میک شوماخر فرزند میشائیل شوماخر، اسطوره فرمول یک و قهرمان هفت دوره این رقابت‌ها است که در سال 2013 درحالیکه مشغول اسکی بود دچار حادثه شده و با ضایعه شدید مغزی دست و پنجه نرم می‌کند.

 
 

این حادثه در لپ سی‌ام گراندپری موناکو اتفاق افتاد. در این مسابقه در نهایت سرخیو پرز به پیروزی رسید و مقامهای دوم و سوم هم به ترتیب به کارلوس ساینز و ماکس فرشتاپن تعلق گرفت. بعد از حادثه، مسابقه راس ساعت 4:15 به وقت تابستانی گرینویچ از سر گرفته شد اما طبق برنامه از پیش اعلام شده تا لپ هفتاد و هشتم ادامه پیدا نکرد چرا که طبق قوانین حداکثر زمان انجام یک مسابقه نمی تواند بیشتر از دو ساعت باشد.

در دیگر حادثه گراندپری موناکو، صدای عصبانی لوئیس همیلتون در بی‌سیم تیمش شنیده می شد که بعد از برخورد ماشینش با استبان اوکون از مسئولین تیم می خواست ترتیبی بدهند تا تحقیقات رسمی درباره این برخورد انجام شود. همیلتون در بی‌سیم گفت:" الان عمدا روی من فرمون داد پسر. نمی‌دونم باله ماشینم داغون شده یا نه. لعنت بهش". همیلتون سپس پرسید که آیا اوکون به خاطر این حادثه تحت بررسی قرار دارد یا نه. او در بی‌سیم گفت:" هیچکدوم از حرکاتش بررسی شده؟". مسئولین برگزاری مسابقه متوجه برخورد بین دو راننده شدند و اوکون فرانسوی با جریمه 5 ثانیه‌ای توبیخ شد.

 

از سوی دیگر سراسیمگی در یک pit stop باعث شد شارل لکلرک راننده فراری که مسابقه را از موقعیت pole شروع کرده بود در رتبه چهارم قرار بگیرد. همین باعث شد این راننده  خشمگین در بی‌سیم تیمش جملاتی بسیار تند به زبان بیاورد. از او  خواسته شد برای تعویض لاستیک‌های ترکیبی به پیت وارد شود. اما او در زمان ورود به پیت وقتی متوجه شد که ساینز قبل از او در پیت حضور دارد دستهایش را روی فرمان ماشین کوبید و در بی‌سیم فریاد زد:" لعنتی‌، لعنتی‌، چکار می‌کنید؟" لکلرک در زمان خروج از پیت هم وقتی پشت سر ساینز و دو ماشین تیم ردبول قرار گرفت از این هم عصبانی‌تر شده و جملات تندتری خطاب به تیم خود در بی‌سیم به زبان آورد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها