کد خبر : 1783

فرمول یک/ راننده بعدی ویلیامز کیست؟

فرمول یک/ راننده بعدی ویلیامز کیست؟

هر چقدر جلوتر می رویم ترکیب تیم ها برای فصل ۲۰۱۹ کامل تر می شود. تیم ویلیامز مارتینی ریسینگ اعلام کرد که جورج راسل راننده جوان و با استعداد بریتانیایی و ذخیره تیم مرسدس ای ام جی پتروناس برای فصل آینده به آن ها پیوسته است.

به گزارش خودروتک، جورج در دو تمرین اول برای تیم فورس ایندیا و چهار تست برای تیم مرسدس رانندگی کرده است، جایگزین لنس استرول می شود ولی هنوز هم تیمی وی مشخص نشده است.

بعد از پیوستن راسل به تیم مرسدس در فصل ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از پروژه آینده آن ها و عملکرد عالی وی در مسابقات فرمول ۲، آن ها به شدت دنبال پیدا کردن تیمی برای حاکم مسابقات GP3 بودند. جورج اکنون با اختلاف ۳۷ امتیاز نسبت به الکساندر آلبون در صدر جدول امتیازی مسابقات فرمول ۲ فصل ۲۰۱۸ است درحالیکه حداکثر ۴۸ امتیاز برای کسب کردن باقی است و او در آستانه قهرمانی است.

جورج-راسل

جورج راسل

راسل به اولین بریتانیایی پس از جنسن باتن در سال ۲۰۰۰ تبدیل می شود که یک فصل کامل برای تیم ویلیامز رانندگی می کند و در گرندپری استرالیا ۲۰۱۹ تنها ۲۱ سال خواهد داشت.

کِلِیر ویلیامز مدیر تیم ویلیامز مارتینی ریسینگ گفت: ما همیشه در تیم به دنبال بزرگ کردن و بالغ کردن رانندگان جوان هستیم. شخصیت او عالی است. وی را در پیت لین و همچنین در طی مسابقات مدت هاست زیر نظر گرفته بودیم. در مدت زمانی که با وی تا به حال گذرانده ایم به این نتیجه رسیدیم که به شدت متاسب تیم ماست. تعهد، صبوری و فداکاری دقیقا چیزهایی است که ما می خواهیم تا بتوانیم آینده خود را بسازیم.

خبر پیوستن راسل، صبح جمعه امروز یعنی ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ به رسانه ها اعلام شد و جورج فرصت پیدا کرد تا با اعضای تیم فصل آینده خود دیداری داشته باشد.

جرج راسل و اوکون، فورس ایندیا

جورج راسل و اوکون، فورس ایندیا

جورج راسل گفت: باعث افتخار است که به تیم قدیمی و پرافتخاری ملحق شده ام. ورود به فرمول یک رویای دیرین من بود. اینکه از بچگی عادت داشتم از تلویزیون مسابقات را ببینم اما الان خود می توانم در آن شرکت کنم، باور کردنی نیست. باید با کسانی رقابت کنم که همیشه آن ها را تحسین می کردم. از کِلِیر و بقیه اعضای تیم متشکرم که به من ایمان داشتند. همچنین از توتو ولف و تیم مرسدس بخاطر حمایت فوق العادشان در مسابقات GP3 و فرمول ۲ تشکر میکنم. بسیار هیجان زده ام که می توانم با اعضای تیم همکاری کنم و اولین گام هایم را در فرمول یک بردارم. بی صبرانه منتظر گرندپری ملبورن هستم.

منبع: فرمول یک

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها