کد خبر : 1782

فرمول یک خانم ها برگزار می شود

فرمول یک خانم ها برگزار می شود

مسابقات بین المللی تک سرنشین مخصوص بانوان (w series) قرار است سال آینده آغاز شود و هدف آن کمک به خانم ها برای رسیدن به فرمول یک است.

به گزارش خودروتک، این بخش جدید از خودرو های مشابه فرمول سه استفاده می کند و توسط راننده سابق فرمول یک، دیوید کولتارد پشتیبانی می شود. قهرمان این دوره از رقابت ها صاحب 1.5 میلیون دلار خواهد بود که 500000 دلار از این پول به شخص برنده خواهد رسید تا با آن بتواند به مراحل بالاتر برود و قدم به وادی فرمول یک بگذارد.

W series از ماه می سال 2019 آغاز می شود و شامل 6 رقابت 30 دقیقه ای خواهد بود که البته جزییات رویداد ها مشخص نیست اما مکان های مختلفی شامل انگلیس، اروپا، استرالیا، آسیا و آمریکا در لیست میزبانان رقابت ها هستند.

بانوانی که قصد شرکت در این رقابت ها را دارند، نیازی به اسپانسر ندارند ولی باید پروسه پر تنش و حساسی را پشت سر بگذارند تا این اطمینان حاصل شود که بهترین و باانگیزه ترین رانندگان در رقابت حاضر خواهند شد.

داوران رقابت ها شامل کولتارد، دیو رایان مدیر سابق تیم های فرمول یک، که سرپرستی این کلاس را برعهده خواهد گرفت و در نهایت، ادریان نیوی که یکی از اعضای هیئت برنامه ریزی و مشاوره خواهد بود، می شود.

کولتارد از دلایل کمکش به این بخش که کاملا در اختیار بانوان خواهد بود، گفت: ما در رقابت های w series بر این باوریم که زن و مرد با در اختیار داشتن فرصت و قانون های یکسان، می توانند یکدیگر را به چالش بکشند. اما در شرایط موجود، بانوان حاضر در رقابت ها، به یک “سقف شیشه ای” رسیده اند و تقریبا در فرمولا سه متوقف شده اند که به نظر من به خاطر نداشتن استعداد نیست،  بعضی از آن ها فقط به دلیل عدم سرمایه گذاری قادر به پیشرفت نیستند. این دقیقا همان چیزی است که به خاطرش این رقابت ها شکل گرفت. W series ساخته شد تا هم بتواند رقابت ایجاد کند و هم مهارت رانندگان زن افزایش یابد و مناسب رقابت در سطح های بالاتر شود و در نهایت توانایی رقابت با رانندگان سطح بالای مرد را در بانوان ایجاد کند.

مدیر عامل w series کاترین باند مویر، که یکی از سرمایه گذاران این رقابت ها هم هست، اضافه کرد: در حال حاضر بانوان خیلی کمی در مسابقات خودرو های تک سرنشین حضور دارند، رقابت های w series اما قصد تغییر این موضوع را دارد و تلاش های ما در این زمینه موجب افزایش چشمگیر رانندگان زن در رقابت های سطح بالا خواهد شد و پس از 2019 نیز با قدرت به این مسیر ادامه می دهیم تا رانندگان زن بیشتری در رقابت ها حضور یابند.

رانندگان w series تبدیل به سوپر استار های جهانی خواهند شد، آن ها برای زن های سراسر جهان الگو خواهند شد و این فقط به رانندگان محدود نخواهد شد، هر ارگان یا شرکت و یا هر اسپانسری که وارد این مسیر شود و در موفقیت رانندگان زن در w series تاثیر گذار باشد، می تواند در مقیاس جهانی رشد کند و در افکار عمومی، تحسین بر انگیز باشد. W series یک نوآوری خلاقانه و مختص زمان حال است.

نیوی، طراح فنی فرمول یک نیز از این طرح استقبال کرده و احساس می کند که هیچ دلیلی برای عدم موفقیت بانوان در فرمول یک وجود ندارد، او در ادامه گفت: من اعتقاد دارم دلایلی که موجب حضور کم رنگ بانوان نسبت به مرد ها در رقابت های سطح بالا می باشد، بیشتر از نبود امکانات و موقعیت های مناسب سرچشمه می گیرد تا نداشتن استعداد. این همان چیزی است که من را به سمت w series کشانده، من از بودن در این رقابت ها بسیار خرسندم و تمام سعی ام را خواهم کرد تا زیربنای مناسبی برای رانندگان زن به وجود بیاورم و این امکان برای آن ها به جود آید که بتوانند با یکدیگر رقابت کنند و پیشرفت کنند تا در نهایت با رانندگان سطح بالای مرد روبه رو شوند و آن ها را شکست دهند.

منبع: فرمول یک ایران

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها