کد خبر : 75037

نکته مهم در مورد افت بازیکنان پرسپولیس / پرسپولیس کم تمرین می کند

نکته مهم در مورد افت بازیکنان پرسپولیس / پرسپولیس کم تمرین می کند

حالا که پرسپولیس روی دور نتیجه نگرفتن افتاده و جام حذفی را هم مثل سوپرجام از دست داده مشکلات و نقایص تیم او بیشتر از قبل بولد می‌شود و رسانه‌ها و کارشناسان بیشتر و راحت‌تر از قبل درباره این مشکلات حرف می‌زنند و از آنها به‌عنوان عوامل افت سرخ‌ها در هفته‌های اخیر و عقب ماندن از نتایج گذشته یاد می‌کنند.

به گزارش ایران ورزشی، یکی از این ایرادها که کارشناسان درباره آن صحبت می‌کنند زمان کوتاه تمرین پرسپولیس است. پرسپولیس معمولاً تمرینات سبکی را برگزار می‌کند. تیم یحیی روز بعد از بازی ریکاوری می‌کند و دو روز بعد از بازی هم تمرین بسیار سبک و چیزی شبیه ریکاوری است.

از آنجا که فواصل بین بازی‌ها در این فصل معمولاً 5 تا 6 روز بوده تایم سایر جلسات تمرینی هم نهایتاً به 60 دقیقه می‌رسد اما غالباً حدود 45 دقیقه است. تمرین روز قبل از بازی هم که بسیار سبک برگزار می‌شود. این در شرایطی است که زمان نرمال و استاندارد تمرینی یعنی از شروع گرم کردن تا پایان سرد کردن بازیکنان یک ساعت و 20 دقیقه است و بازیکن حد فاصل دو مسابقه باید کاملاً آماده شود و به مسابقه بعدی برسد. این در حالی است که با توجه به مجموع زمان‌های تمرینی پرسپولیس در فواصل بین بازی‌ها به نظر می‌رسد بازیکنان این تیم کلاً دو ساعت هم تمرین نمی‌کنند.

در عین حال با توجه به اینکه فاصله 5 یا 6 روزه از مسابقه قبلی تا بازی بعدی کاملاً مناسب است و اصلاً فشرده نیست نمی‌توان این مسأله را مطرح کرد که تمرین سنگین شرایط بدنی آنها را بهم خواهد ریخت.

از سوی دیگر این این انتقاد وقتی جدی مطرح می‌شود که بازیکنان حرفه‌ای باید حداقل یک نیم روز در اختیار کادر فنی باشند اما با توجه به زمان کوتاه تمرین فقط در آن محدوده زمانی زیر نظر کادر فنی هستند و در سایر اوقات رصد نمی‌شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها