کد خبر : 73565

یک بند پرسپولیس را برای جذب شیرزود تمیروف نجات داد

یک بند پرسپولیس را برای جذب شیرزود تمیروف نجات داد

درباره قوانین سازمان لیگ برای جذب بازیکنان خارجی حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. بخصوص مهاجم ازبکستانی که مورد توجه پرسپولیس قرار گرفته و به تهران آمده تا تست پزشکی بدهد و در صورت موفقیت قرارداد خود را امضا کند. شرزود تمیروف نام این مهاجم است.

به گزارش ایران ورزشی، بازیکن سابق پاختاکور که مشکلی بابت زمان فسخ قرارداد و حضور در پرسپولیس ندارد. تنها موضوع مورد بحث درباره او، تعداد بازی‌های ملی و همچنین ‌بندی در آیین‌نامه است با این مضمون: «آن دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات لیگ کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، ژاپن، عربستان، امارات، استرالیا، چین، عراق، ازبکستان و نیوزیلند که در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند و باشگاه سابق بازیکن نیز در جدول رتبه‌بندی مسابقات لیگ آن کشور جزو یکی از شش رتبه اول جدول نهایی بالاترین لیگ سراسری باشد، می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند.»

این قانون‌ بندی است برای بازیکنانی که در دو سال منتهی به عقد قرارداد، دو بازی ملی یا سه بازی برای تیم زیر 23 سال کشورشان انجام نداده باشند. برای شرزود تمیروف اما این بند قابل استناد است. البته در بخش دوم کمی ابهام یا باگ در آیین‌نامه وجود دارد. اگر بخواهیم رتبه تیم‌های تمیروف در دو سال منتهی به عقد قرارداد را در نظر بگیریم، او سال 2020 با مشعل در رده دهم قرار گرفته اما فصل قبل همراه با پاختاکور به‌عنوان قهرمانی رسیده و جام را بالای سر برده است.

این بند از آیین‌نامه کمی ابهام دارد. جایی که ابتدا از دو سال منتهی به عقد قرارداد گفته و سپس جایی که می‌گوید باشگاه سابق بازیکن به‌عنوان قهرمانی رسیده باشد. با توجه به اینکه در بخش دوم، آیین‌نامه باشگاه را جمع نبسته و فقط اشاره به آخرین باشگاه کرده است، می‌توان گفت قهرمانی با پاختاکور می‌تواند مانع امضای قرارداد تمیروف با پرسپولیس را برطرف کند.

بنابراین شرزود تمیروف که اکنون در تهران بسر می‌برد، بعد از موفقیت در تست‌های پزشکی می‌تواند قرارداد رسمی خود را باشگاه پرسپولیس امضا کند و بدون مشکل برای این تیم در لیگ برتر به میدان برود. فقط نکته اصلی ابهام‌هایی است که درباره آنها باید از فدراسیون فوتبال و افرادی که آیین‌نامه را نوشته‌اند، پرسید. سؤال‌هایی که گاهی می‌تواند زمینه جذب یا عدم جذب یک بازیکن خارجی توسط باشگاهی لیگ برتری را باعث شود.

با توجه به شرایط موجود، باشگاه پرسپولیس می‌تواند به این بند از اساسنامه استناد کند و توافق با شرزود تمیروف را به ثبت برساند. مهاجمی 23 ساله که با توجه به حضور در آخرین بازی ملی ازبکستان مقابل سودان جنوبی، آماده است تا توانایی‌های خود را در پرسپولیس نشان بدهد و به مهاجمی کلیدی در ترکیب تیم جدیدش بدل شود. بخصوص که پرسپولیسی‌ها از نیم‌فصل دنبال جذب مهاجمی باکیفیت می‌گردند تا مشکل خط حمله خود را برطرف کنند. تمیروف می‌تواند همان مهاجم مورد نظر یحیی گل‌محمدی باشد. مهاجمی بدون مشکل برای امضای قرارداد و البته در شرایط بازی. آن هم برای تیمی که دنبال کسب ششمین عنوان متوالی قهرمانی در لیگ برتر است.

گزارش از: امیر اسدی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها