کد خبر : 73513

باز هم بازیکن بدون رزومه گزینه پرسپولیس شد

باز هم بازیکن بدون رزومه گزینه پرسپولیس شد

چند ماه قبل دستورالعمل جدید فدراسیون فوتبال برای جذب بازیکنان خارجی منتشر شد. در بخش آسیایی‌ها بازیکنانی با ملیت ژاپن، کره‌جنوبی، قطر، امارات، استرالیا، عربستان، چین، ازبکستان، عراق، عمان، سوریه و نیوزیلند در شرایطی می‌توانند با یک باشگاه ایرانی به توافق برسند که در دو سال گذشته منتهی به عقد قرارداد در سه مسابقه رسمی و دوستانه تیم‌های ملی امید یا حداقل دو مسابقه رسمی و دوستانه تیم ‌ملی بزرگسالان بازی کرده باشند.

به گزارش ایران ورزشی، پرسپولیس در تازه‌ترین تلاش خود برای جذب مهاجم جدید، با شرزود تمیروف ازبک مذاکره کرده و او را به تهران آورده تا در تست‌های پزشکی شرکت کند و قرارداد همکاری‌اش را امضا کند. خیلی‌ها به زمان فسخ قرارداد تمیروف اشاره کرده‌اند اما این مهاجم ازبک که البته در خیلی از بازی‌های پاختاکور وینگر راست و چپ بوده، مشکل دیگری برای امضای قرارداد با پرسپولیس پیش رو دارد.

آمار بازی‌های ملی تمیروف مشخص است. هم برای تیم ملی بزرگسالان ازبکستان و هم تیم امید یا زیر 23 سال این کشور. تیم ملی ازبکستان از ابتدای سال 2020 تا امروز 16 بازی رسمی و دوستانه انجام داده است. اولین بازی 23 فوریه 2020 برگزار شد که ازبکستان مقابل بلاروس با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. بعد از آن تا همین لحظه، ازبکستان 15 بازی دیگر با هدایت وادیم آبراموف و سپس سرچکو کاتانچ انجام داده و مقابل حریفانی چون تاجیکستان، ایران، امارات، سوریه، عراق (2 بار)، اردن (2 بار)، سنگاپور، یمن، عربستان، سوئد، مالزی، گرجستان و سودان جنوبی به میدان رفته است.

در تمام این دیدارها، به جز آخری که همین یکی دو ماه قبل مقابل سودان جنوبی برگزار شد، اثری از نام شرزود تمیروف دیده نمی‌شود. بر اساس گزارش سایت‌های معتبری که جزئیات دیدارهای ملی و باشگاهی را منتشر می‌کنند، تمیروف حتی در لیست تیم ملی ازبکستان هم حضور نداشته و فقط مقابل سودان جنوبی به میدان رفته. تمیروف در این دیدار با شماره 11، فقط 12 دقیقه بازی کرده و جانشین الدور شومودوروف -‌مهاجم باشگاه رم- شده است.

این آمار بازی‌های ملی شرزود تمیروف است که نشان می‌دهد او فقط یک بازی انجام داده و 18 دقیقه در زمین بوده. بعد از این مسأله، بازی‌های تیم امید ازبکستان در دو سال اخیر را نیز مورد بررسی قرار دادیم. از 19 ژانویه 2020 تا امروز، تیم زیر 23 ساله‌های ازبکستان با مربیگری لیوبنکو درولوویچ و سپس تیمور کاپادزه، 6 بار مقابل حریفان قرار گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، ابتدا 19 ژانویه 2020 مقابل امارات و سپس 22 ژانویه برابر عربستان، 25 ژانویه مقابل استرالیا، 27 اکتبر 2021 دوباره برابر عربستان، 30 اکتبر مقابل بنگلادش و 2 نوامبر برابر کویت.

در تمام این دیدارها نیز نام شرزود تمیروف در لیست ازبکستان نبوده و او حتی یک دقیقه هم به میدان نرفته است. تمام اسناد این دیدارها وجود دارد و مدیران و کادرفنی پرسپولیس هم می‌توانند سری به سایت‌های معتبر بزنند و از آرشیو آنها سوابق ملی تمیروف را به دست بیاورند. با این حال مشخص نیست چرا کسی این کار مهم را انجام نداده و پرسپولیس با مهاجمی به توافق رسیده که تعداد بازی‌های ملی‌اش به اندازه کافی نیست.

با توجه به آمار موجود، شرزود تمیروف با اینکه در آخرین دیدار ازبکستان به میدان رفته اما در دو سال اخیر 3 بازی برای تیم امید یا بزرگسالان ازبکستان انجام نداده و طبق قوانین فدراسیون فوتبال نمی‌تواند با باشگاهی ایرانی قرارداد امضا کند. با این شرایط اگر او با پرسپولیس به توافق برسد و در بازی‌های این تیم به میدان برود، رقبا می‌توانند به حضور تمیروف اعتراض کنند و حتی نتیجه بازی را تغییر بدهند. درست شبیه ماجرایی که برای بایناما و گل‌گهر سیرجان به وجود آمد و 7 امتیاز از این تیم کسر شد.

اینکه چرا مدیران پرسپولیس در ماجرایی به این مهمی، رزومه شرزود تمیروف را بررسی نکرده و اقدام به جذب او کرده‌اند، پرسشی است که آنها باید به آن پاسخ بدهند. البته اگر پاسخی برای آن وجود داشته باشد.

گزارش: امیر اسدی    

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها