کد خبر : 63032

پرچمدار تنهای استقلال در تیم ملی

پرچمدار تنهای استقلال در تیم ملی

در فصلی که آبی‌پوشان پایتخت مقابل غول‌های غرب آسیا همچون الاهلی و الدحیل قدرت حمله و دفاع خود را به رخ کشیدند و با حذف هر دو گام به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند، باور اینکه ستارگان آبی‌پوش در لیست اولیه دراگان اسکوچیچ جایی ندارند، چندان آسان نیست اما حقیقت این است که باشوی کوچک بوشهری، تنها پرچم‌دار استقلال در اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی در کیش است. دلایل غیبت پسران آبی در تیم ملی به همان اندازه که ملموس و قابل درک هستند، برای هواداران استقلال عجیب و نگران‌بخش نیز می‌تواند باشد.

به گزارش ایران ورزشی، لیست تیم ملی برای دیدارهای سرنوشت‌سازش در مقدماتی جام‌جهانی، تنها شامل ۱۰ بازیکن از ۴ باشگاه داخلی است. همین آمار به خوبی نشان می‌دهد که سرمربی کروات تیم‌ملی برای نخستین و مهم‌ترین دور از دیدارهای رسمی تیم‌ملی دوران خود، به درستی دست به ریسک گسترده برای افزودن تازه‌واردها نزده و در شرایطی که ۱۰ ملی‌پوش ما هم‌اکنون در ۱۰ بازی هم پیراهن تیم‌ملی را بر تن نکرده‌اند، بر اضافه‌کردن تعداد محدودی استعداد نظیر جعفر سلمانی، مهدی قایدی و دانیال اسماعیلی‌فر بسنده کرده.

در میان ۱۰ ملی‌پوش لیگ‌برتری نیز، ۵ پیراهن به پرسپولیسی‌ها رسیده؛ تصمیمی که به احتمال بالا به دلیل هماهنگی مثال‌زدنی پرسپولیسی‌ها و جهت بهره بردن از اسکلت منسجم مدافع ۴ساله عنوان قهرمانی لیگ در بازی‌های ملی گرفته‌ شده. با این حال، جای خالی بازیکنانی نظیر عارف غلامی، وریا غفوری، رشید مظاهری و حتی سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی احیا شده در تیم ملی به چشم می‌خورد. البته که لیست جامانده‌ها از تیم‌ملی با حضور مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و آقای گل و آقای پاس‌گل طلایی‌پوش لیگ (سجاد شهباززاده و سروش رفیعی) پرستاره‌تر از هر زمانی نیز شده.

ترافیک بالای لژیونرهای ایرانی در قطر، بلژیک، پرتغال و چند کشور دیگر، سطح رقابت برای تصاحب جایگاه حتی در لیست انتظار تیم‌ملی را چالش‌برانگیزتر از هر زمانی کرده. در این میان، برخی تصمیمات اسکوچیچ نیز با قیاس آماری همخوانی ندارند. برای مثال، پیام نیازمند در حالی به هر دوی رشید مظاهری و حامد لک ترجیح داده‌ شده که آمار درصد مهار هر دو سنگربان سرخآبی در لیگ بیستم از وی بالاتر بوده.

با وجود این‌ها، نمی‌توان نادیده گرفت که عارف غلامی، مدافع سرحال و خوش‌فکر سال گذشته نیست و اشتباهات فردی‌اش حتی در عربستان نیز روی نتایج بازی‌های آبی‌ها تأثیر گذاشت؛ و یا اینکه وریا غفوری پا به سن گذاشته، حتی اگر به دلایل غیرفوتبالی است که به تیم‌ملی دعوت نمی‌شود، کندتر و غیرفعال‌تر از لیگ نوزدهم ظاهر شده.

در همین تیم‌ملی کنونی، سیدمجید حسینی، کاوه رضایی و امید نورافکن و علی کریمی که با علت مصدومیت اردوی فعلی را از دست دادند، از آبی‌پوشان سابقی هستند که استقلال در طوفان بی‌ثباتی چند فصل اخیرش آنها را از دست داد و جایگزینی در قامت آنان در بیشتر پست‌ها نتوانست جذب کند. خیز استقلال برای جذب ملی‌پوشانی نظیر سعید عزت‌اللهی، یا بازگرداندن امیر ابراهیمی، به‌خوبی بیانگر نیاز آبی‌پوشان به یک بازیکن سطح بین‌المللی است که بتواند تجربه حرفه‌ای خودش را نیز در خدمت تیم قرار دهد. حضور تنها یک استقلالی در لیست اسکوچیچ، با وجود تمام بهانه‌هایی که به آن اشاره شد، یک زنگ هشدار جدی بود که به نظر می‌آید فرهاد مجیدی صدای آن را به وضوح شنیده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها