کد خبر : 32674

بازیکنان پرسپولیس به کالدرون اعتقاد ندارند

بازیکنان پرسپولیس به کالدرون اعتقاد ندارند

اوضاع در رختکن پرسپولیس چندان به سود مرد آرژانتینی نیست و بازیکنان بعد از سه عنوان قهرمانی، اعتماد چندانی به مردی ندارند که با تفکرات خود شکاف بزرگی را شکل داده است.

به گزارش ورزش سه، از همان ابتدا که مرد آرژانتینی از میان گزینه‌های صاحبنام نیمکت پرسپولیس را در اختیار گرفت، مشخص بود که کار سختی در رختکن تیم قهرمان پیش رو خواهد داشت. به طور کلی هم حضور در رختکن تیم قهرمان و جانشینی مربی‌ای که به تمامی عنوان‌های قابل دسترس و رکوردها طی فصول اخیر دست یافته سخت است، چه برسد به کالدرون که کارنامه او حتی از دیگر گزینه‌های مدنظر باشگاه نیز کیفیت پایین‌تری داشت.

با این حال کالدرون با ادعاهای بزرگی پا به مقر قهرمانی‌های برانکو ایوانکوویچ گذاشت و البته از اینکه برخی شرایط گذشته را هم زیر سوال ببرد ابایی نداشت. اشاره او به عدم نمایش تهاجمی پرسپولیس و اینکه آنها از تمام ظرفیت‌های این تیم سود نبرده‌اند، در کنار ادعای اینکه او در تیم‌های بزرگ به دنبال موفقیت‌های بزرگتر است، با امیدواری اولیه پرسپولیسی‌ها همراه شد.

 

کالدرون اما در پایان هفته یازدهم و با گذشت یک سوم از فصل با تیمی در رقابت‌ها حضور دارد که هیچ رکوردی از آن خود نمی‌بیند. آنها با یک بازی بیشتر 4 امتیاز از صدرنشین فاصله دارند و حتی این احتمال وجود دارد که در پایان این هفته دو رده دیگر نیز در جدول سقوط کنند. از نظر گلزنی هفتمین خط تهاجمی و خط دفاعی آنها نیز در رده پنجم قرار دارد.

در کنار تمام این آمارها، نکته مهم رختکن این تیم است که با جمعی از بازیکنان ناراضی هر لحظه قابلیت طغیان علیه کادرفنی را پیش روی خود دارند. بازیکنانی که یا جایگاه آنها به خطر افتاده یا حتی از اینکه در ترکیب در پست غیرتخصصی نمایش قابل اعتنایی نداشته‌اند با انتقاد روبرو هستند، مساله‌ای که آن را برنمی‌تابند.

مطمئنا تیمی که در محرومیت نقل و انتقالاتی و تنها با 13 بازیکن قادر به حضور در فینال آسیا بوده‌، خود را از نظر کیفی برتر از این می‌داند که مورد توجه کادرفنی فعلی قرار نداشته باشد. نیمکت نشینی نفرات قابل توجهی همچون بشار رسن، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده و ... در کنار جایگاه متزلزل نفراتی همچون سیدجلال حسینی، مهدی شیری و ... همانند باروتی در رختکن تحت کنترل گابریل کالدرون است که با باخت‌های پیاپی حتی از نظر مدیریت و هواداران نیز در مظان اتهام است.

کالدرون بعد از آخرین شکستی که متحمل شد خیلی زود به باشگاه احضار شد. اولتیماتومی سخت در خصوص 5 بازی باقیمانده دریافت کرد و این مساله اکنون یک نگرانی بزرگ را نیز برای او در پی داشته است. پوست موز بازیکنان ناراضی زیر پای سرمربی‌ای که جایگاه مستحکمی در اختیار ندارد. هرچند کالدرون در این جلسه فنی با اشاره به روند فنی تیم و موقعیت‌هایی که بازیکنان نتوانسته‌اند سود ببرند، به دنبال تبرئه خود بود، اما در نهایت بازی جام حذفی و 4 دیدار پایانی نیم فصل به عنوان فرصت‌های او برای اثبات توانایی‌هایش مشخص شدند.

آیا کالدرون با جوی که در رختکن تا حد زیادی علیه خود شکل داده قادر خواهد بود از این مرحله عبور کند؟ او تلاش داشته که تمامی نفرات شاکی و مدعی را از خود راضی نگه دارد. سود بردن از 5 مدافع تخصصی و حتی اصرار برای حضور شجاع در پست تخصصی اولین نشانه این نرمش از سوی مرد آرژانتینی است. با این حال او در خط میانی تیمش با عبور از نام‌های بزرگ همچنان برخی دیگر از بازیکنان را علیه ذهنیت تاکتیکی و فنی خود می‌بیند. عاملی که حتی در دقایق پایانی دیدار با نفت مسجد سلیمان به وضوح قابل تمیز دادن بود و بازیکنان با عبور از تاکتیک کالدرون به دنبال ارائه فوتبال احساسی و ذاتی خود برای فرار از شکست بودند و موقعیت‌های مناسبی نیز به دست آوردند.

آیا کالدرون می‌تواند به نفرات تیمش طی دیدارهایی که شاید برای او حکم مرگ و زندگی داشته باشد، اعتماد کند و آنها هم همانند دوران سرمربی سابق به باخت آلرژی خواهند داشت تا او قدم‌های خود را در این باشگاه نیز مستحکم کند و در نقل و انتقالات به دنبال تغییر دیدگاه خود باشد؟ یا حکم پایان همکاری‌ مرد آرژانتینی خیلی زودتر از تصمیم برای تغییرات در زمستان، رقم خواهد خورد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها