کد خبر : 2942

پیش بینی 200 هزار پارکینگ خودرو برای زائران اربعین

پیش بینی 200 هزار پارکینگ خودرو برای زائران اربعین

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: 400 هکتار پارکینگ با برآورد امکان پارک 160 هزار خودرو احداث و با اضافه شدن پارکینگ های شخصی در درون شهرهای مرزی پیش بینی پارک 200 هزار خودرو شده است.

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پارکینگ خودروهای شخصی در مرز شلمچه 70 هکتار، در مرز چذابه 100 هکتار، در مرز مهران 90 هکتار و در مرز خسروی 140هکتار است.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: زیرساخت های پارکینگ پایانه برکت در مرز مهران برای اتوبوس‌های برون شهری با گنجایش حداقل هزار دستگاه احداث و تکمیل شده است.

جمالی نژاد اضافه کرد: در مجموع 140 کیلومتر راه به تفکیک مرزهای مجاز شامل تبدیل محورهای یک بانده به دو بانده و چهار خطه برای زائران اربعین ایجاد شده است.

وی افزود: 207 کیلومتر روکش آسفالت راههای کشور انجام شده که 71 کیلومتر مربوط به مرز مهران، 116 کیلومتر مربوط به مرز چذابه و شلمچه و 20 کیلومتر مربوط به مرز خسروی بود.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی به تکمیل و تقویت خط انتقال آب بستان به چذابه شامل 27 کیلومتر خط اصلی و 15کیلومتر خطوط فرعی، احداث تاسیسات فاضلاب پایانه مرزی شلمچه و چذابه، احداث روشنایی و نصب برج نوری در مسیرهای منتهی به مرزها و 400 هکتار پارکینگ ایجادشده، اشاره کرد.

جمالی نژاد گفت: 8 واحد آزمایشگاه سیار آب خودرویی در مسیر راهپیمایی و پایانه های مرزی در داخل خاک ایران برای سنجش کیفیت آب تولیدی و توزیعی توسط وزارت نیرو مستقرشده و همچنین کارخانه یخ صنعتی در پایانه مرزی مهران با ظرفیت تولید 300 قالب یخ نیز راه اندازی شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اعلام کرد: به منظور رفاه زائران اربعین هزار و 885 دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداری های کشور، کار جابه جایی زائران را در داخل و در خاک عراق انجام می دهد.

جمالی نژاد اضافه کرد: هم اکنون 80 درصد زیرساخت های مرزهای اربعین آماده است و تلاش می کنیم در اربعین سال آینده 100 درصد زیرساخت ها برای رفاه زائران آماده باشد و سعی می کنیم نقایص موجود در اولین فرصت آماده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با خدمات شبانه روزی و مخلصانه همه دست اندرکاران، زمینه راهپیمایی عظیم و حماسه جهانی اربعین حسینی(ع) فراهم شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها