کد خبر : 2709

زائران اربعین از رها کردن خودرو در حاشیه جاده ها خودداری کنند

زائران اربعین از رها کردن خودرو در حاشیه جاده ها خودداری کنند

رئیس پلیس راه کشور : تردد با سهولت در همه مرزهای کشور برقرار است.

به گزارش خودروتک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه مرکزی اربعین ناجا ، سردار "محمدحسین حمیدی" با بیان اینکه بارندگی اخیر توأم با طوفان و گرد و خاک موجب شد بخشی از راه در استان ایلام ریزش کند، افزود: به ناچار برای ساعاتی جاده مسدود و همین امر موجب شد بخشی از زائران در شهر ایلام و شهرهای مختلف متوقف شوند و اسکان موقت به آنها داده شود تا بعد از بازگشایی مسیر بتوانند مسیر خودشان را ادامه بدهند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر همه مسیرها بازگشایی شده است، افزود: با همکاری خوب همه سازمان ها ، مانند راهداری، عوامل امداد و نجات، اورژانس، هلال احمر و امداد خودرو که از اقصی نقاط کشور برای خدمات رسانی آمده‌ اند، بلافاصله زائران در شهرهای مختلف اسکان داده شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: این آمادگی می‌تواند برای اربعین امسال که پیش بینی می شود شرایط جوی متفاوت تر از سال گذشته باشد، یک هشدار و یک تمرین باشد تا زائران و مردم عزیز برای اربعین امسال با آمادگی بیشتری در منطقه حضور یابند.

سردار حمیدی خاطرنشان کرد: شرایط جوی و ترافیکی مناسب است و مشکل ترافیکی خاصی نداریم تقریباً همه همکاران ما در سطح کشور آماده باش کامل هستند.

وی به استان های خوزستان و ایلام که به صورت مستقیم مرز خروجی دارند، اشاره و بیان کرد: همچنین استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی که در مجاورت این استان‌ها قرار دارند به صورت غیرمستقیم درگیر هستند بنابراین عوامل امدادی در این استان ها به صورت صددرصد آماده باش هستند تا در ضرورت بتوانند به موقع وارد عمل شوند و امیدواریم زائران عزیز ما را از دعای خیر خودشان محروم نکنند.

سردار حمیدی با بیان اینکه شرایط جوی امسال تقریباً همانند سال ۹۴ است که بارندگی زیادی داشتیم اما امسال وضعیت بهتر است،گفت: پارکینگ‌ها بهسازی شده و آماده طرح است اما بخشی از زائرانی که خودروهای خود را در جاهای غیر مجاز در حاشیه راه ها در زمین های کشاورزی رها می کنند باید منتظر این باشند که در زمان برگشت خودرو خود را پیدا نکنند یا در تلی از گل فرو رفته باشد.

رئیس پلیس راه کشور توصیه کرد: زائران عزیز از رها کردن‌ خودرو در حاشیه جاده ها و زمین های کشاورزی و زمین هایی که به هیچ عنوان قابلیت استفاده برای پارکینگ ندارد، خودداری کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها