کد خبر : 14146

شرط اول اجرای رتبه بندی معلمان که هنوز ایجاد نشده است

شرط اول اجرای رتبه بندی معلمان که هنوز ایجاد نشده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های نظام رتبه‌بندی مشخص نیست، تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی بدون ارائه لایحه به مجلس امکان اجرایی شدن ندارد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان منوط به تصویب و تایید مجلس است، گفت: رتبه‌بندی معلمان در سند تحول بنیادین و ماده 63 قانون برنامه ششم به وضوح آمده است که بر مبنای آن دولت باید لایحه نظام رتبه‌بندی را هرچه سریع‌تر به مجلس بیاورد تا تبدیل به قانون شود و تا زمانی که لایحه آن به مجلس ارسال و تصویب نشود این رتبه‌بندی امکان اجرایی شدن ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات مثبتی که اجرایی شدن این طرح در سیستم آموزشی کشور دارد، تاکید کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نه تنها می‌تواند وضعیت معیشتی معلمان را بهبود بخشد بلکه در کیفیت آموزشی نیز اثرگذار است چراکه باعث ارتقا کیفیت علمی معلمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، همچنین طبق ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است به تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص با شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی براساس سندتحول و نقشه جامع علمی کشور با تصویب مجلس در قالب بودجه سنواتی اقدام کند.

منبع:خانه ملت

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها