کد خبر : 14100

دولت می تواند امسال رتبه بندی معلمان را اجرا نکند؟

دولت می تواند امسال رتبه بندی معلمان را اجرا نکند؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی معلمان در سال آینده بر اساس تکلیف قانون بودجه سال ۹۸ الزامی است، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه رقم رتبه‌‎بندی معلمان را از سقف دوم به سقف اول بودجه منتقل کرد.

​محمود نگهبان سلامی درباره اجرای قانون رتبه بندی معلمان در سال 98 با توجه به آخرین تغییرات قانون بودجه سال 98، گفت: لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون تلفیق بودجه 98 از حالت دو سقفی به یک سقفی تغییر کرد و اجرای قانون رتبه بندی که به سقف دوم قانون بودجه حواله داده شده بود به سقف اول آمد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با این حساب رتبه بندی معلمان باید در اسل 98 اجرایی شود، افزود: مبلغی که دولت در لایحه پیشنهادی خود در سقف دوم برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته بود، رقمی معادل 2 هزار میلیارد تومان بود که این رقم با اعتباری گلوبال در سقف اول بودجه در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس ادامه داد: در این ارتباط کمیسیون آموزش و تحقیقات بر اجرا و پیاده سازی نظام رتبه بندی معلمان تأکید داشت و هرچند که اعتبارات در نظر گرفته شده در این حوزه را نیازمند افزایش و حمایت دولت می‌‎دانیم اما اجرای آن بر اساس تکلیف قانون بودجه سال 98 لازم الاجرا است.

نگهبان سلامی افزود: در کمیسیون تلفیق بودجه 98 رقمی معادل 3 هزار و 500 میلیارد تومان به صورت گلوبال در نظر گرفته شد تا با اختصاص سهم بازنشستگان و وزارت علوم، دولت بتواند نظام رتبه بندی معلمان را اجرایی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: بنابراین همان رقم حدود 2 هزار میلیارد تومان برای اجرای نظام رتبه بندی در قانون بودجه پیش بینی شده که انتظار می‌رود با تخصیص 100 درصدی این اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه و حمایت‌ دولتی ، این مهم اجرایی شود./

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها