کد خبر : 13523

آخرین وضعیت قوی ترین حریف استقلال در آسیا

آخرین وضعیت قوی ترین حریف استقلال در آسیا

دبل قهرمانی در لیگ عربستان و در آسیا هدف اصلی الهلال است اما مصدومیت ستاره های کلیدی وضعیت آنها را مبهم ساخته.

الهلال مهمترین و پرافتخارترین باشگاه عربستان این روزها شرایط مبهمی دارد. رئیس سعودی بعد از یک فصل ناکام در آسیا برای این فصل نقشه های فراوانی را در سر دارد و می خواهد دوباره تاج قهرمانی را بر سر بگذارد. دبل قهرمانی در لیگ عربستان و در آسیا هدف اصلی رئیس سعودی است و  آنها برای پاک کردن خاطرات منحوس فصل گذشته، در این فصل نقشه های فراوانی را کشیده اند. الهلال که زیرنظر شاهزاده محمد بن فیصل اداره می شود، در گروه C که گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود، تا اینجا در قواره قهرمانی نشان داده اند و با دو پیروزی خوب در صدر جدول جا خوش کرده اند اما مصدومیت دو ستاره کلیدی و بزرگ هلال آبی سبب شده تا مسیر پیش رو پرمخاطره و خطرناک جلوه کند. به ویژه در لیگ عربستان که آنها نبردی شانه به شانه با الاهلی را بر سر جام دارند.

ادواردو برای استقلال آماده می شود

مهمترین مصودم این روزهای الهلال کارلوس ادواردو برزیلی است. کارلوس ادواردو هافبک تهاجمی و ستاره برزیلی 29 ساله تیم الهلال عربستان در بازی حساس تیمش در برابر الدحیل قطر دچار مصدومیت شد اما مسئولان این باشگاه تلاش دارند تا این بازیکن مهم را برای دربی حساس شهر ریاض در فوتبال عربستان آماده کنند. الهلال در حدود دو هفته دیگر در یک بازی حساس در دربی ریاض باید به مصاف تیم النصر این کشور برود. با این وجود خبرهایی که از باشگاه الهلال می رسد اینکه ادواردو دو بازی آینده تیمش برابر تیم الاهلی در جام باشگاه های عربی و سپس با تیم احد در لیگ عربستان نمی تواند برای این تیم به میدان برود اما به احتمال زیاد برای بازی روز جمعه 29 مارچ در دربی حساس با النصر به میدان خواهد رفت. با توجه به این که الهلال باید 8 آوریل به مصاف استقلال نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برود به احتمال زیاد کارلوس ادواردو به این بازی خواهد رسید.

در انتظار گومیس

بافتمبی گومیس مهمترین ستاره این فصل الهلال است که نقش کلیدی در موفقیت های رئیس آبی داشته. مصدومیت وی بدترین خبر برای آنهاست.  ستاره الهلال با مصدومیت های جزئی دست و پنجه نرم می کند. مهاجم کلیدی تیم الهلال بعد از دیدار با الدوحیل شرایط نامناسبی داشت و همین موضوع باعث شده تا آبی های ریاض نگران این ستاره باشند. گومیس ستاره فرانسوی الهلال نیز به کشور خود سفر کرده تا در فرانسه مراحل آماده سازی را طی کند و مامیچ سرمربی الهلال امیدوار است این بازیکن تا برای دیدار امروز یکشنبه مقالا الاهلی مشکلی نداشته باشد. مصدومیت گومیس خیلی سخت به نظر نمی رسد و احتمالا او تنها یک دیدار را از دست خواهد داد.

به دنبال برگ

الهلال می خواهد مهاجم سوئدی العین امارات را به خدمت بگیرد. الهلال قصد دارد برای جذب یکی از ستارگان باشگاه العین وارد مذاکره شود. زوران مامیچ سرمربی سابق باشگاه العین امارات و حال حاضر الهلال قصد دارد پتانسیل تهاجمی تیم خود را با خرید مارکوس برگ 32 ساله افزایش دهد. مارکوس برگ که دوران بسیار خوبی را در باشگاه العین زیر نظر این مربی کروات سپری کرده است شاید بی میل نباشد که بخواهد دوباره زیرنظرمامیچ فوتبالش را پی بگیرد خصوصا اینکه به نظر می رسد کارلوس گاریدو سرمربی جدید العین اعتقاد چندانی به وی ندارد. مامیچ قصد دارد برای تقویت قدرت الهلال  مارکوس برگ این ملی پوش سوئدی را جایگزین جاناتان سوریانو بکند. قرارداد این مهاجم سوئدی درخرداد ماه 98 به پایان می رسد. او در طی 19 بازی در این فصل موفق شده 12 گل را برای العین به ثمر برساند.

سه غایب بزرگ

الهلال برای تثبیت صدرنشینی خود نیاز مبرم به پیروزی برابر الاهلی در بازی خانگی خواهد داشت تا بتواند یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک تر شود اما سه مصدوم کار آنها را دشوار کرده است. الهلال در حالی امروز در یک بازی حساس به مصاف الاهلی می‌رود که این تیم سه بازیکن خود را در اختیار نخواهد داشت. کارلوس ادواردو یکی از بهترین بازیکنان الهلال است و به دلیل مصدومیتی که در بازی با الدحیل نصیبش شد در این بازی حضور نخواهد داشت. گومیس هم  که بعد از بازی با الدحیل به فرانسه سفر کرده بود به دلیل خستگی از لیست این تیم در آستانه بازی با الاهلی خط خورده است. همچنین  قرار بود نواف عابد  به ترکیب اصلی الهلال اضافه شود اما این بازیکن هم اخیراً با مصدومیت روبرو شده است و نمی‌تواند برابر الاهلی به میدان برود.

قیمت گزاف بلیت های دربی

الهلال و الاهلی حساس‌ترین بازی هفته لیگ عربستان را برگزار خواهند کرد. الهلال صدرنشین لیگ عربستان امروز در ورزشگاه ملک صعود به مصاف الاهلی می رود، الهلالی ها که در لیگ عربستان و لیگ قهرمانان آسیا شرایط ایده‌آلی دارند، در این بازی خانگی امیدوار هستند با پیروزی شرایط خود را در صدر جدول رده‌بندی مستحکم‌تر کنند. نکته جالب این بازی اما قیمت گزاف بلیط های استادیوم است بلیط هایی که به پول ایران از 120 هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴ میلیون تومن هم بالا می رود. سکوهای ورزشگاه ملک سعود به سه قسمت تقسیم شده است، قسمت مجردها، قسمت خانوادگی و قسمت وی آی پی که قیمت آن تا 1200 ریال سعودی معادل 4 میلیون تومان هم بالا می رود. همچنین قرار است 10 درصد جایگاه الاهلی در جایگاه مجردها به هواداران این تیم اختصاص داده شود تا آنها بتوانند با حضور در استادیوم تیم محبوب خود را تشویق کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها