کد خبر : 13322

تصمیم سخت و خطرناکی که ممکن است شفر برای استقلال بگیرد

تصمیم سخت و خطرناکی که ممکن است شفر برای استقلال بگیرد

سرمربی آلمانی استقلال باید تصمیم سختی درخصوص آینده تیمش بگیرد.

 استقلال با وینفرد شفر، به یک تیم جاه‌طلب تبدیل شده است؛ تیمی که فصل گذشته روی سکوی اول جام حذفی ایستاد و در این فصل، برای قهرمانی در لیگ و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند. شاید حضور در یک گروه آسیایی ساده‌تر، شانس زیادی به استقلالی‌ها می‌داد تا در طول این فصل به‌دنبال همه اهداف‌شان بروند و همه‌‌چیز را با هم به‌دست بیاورند اما هم‌گروه شدن با الدحیل، الهلال و العین، خودش به اندازه یک تورنمنت کامل از یک باشگاه انرژی می‌گیرد.

البته که آبی‌ها به لحاظ تعداد بازیکن، کمبودی را احساس نمی‌کنند اما در این برنامه سخت و فشرده، درخشش همزمان در لیگ و آسیا به‌شدت دشوار به‌نظر می‌رسد. آنها می‌توانند در هر دو جام، نسبتا خوب ظاهر شوند اما برای فوق‌العاده بودن در یک تورنمنت، باید از بین لیگ و آسیا یکی را انتخاب کنند. تیم شفر می‌تواند با تمام قوا و استفاده از همه مهره‌های کلیدی، در لیگ برتر بدرخشد و به قهرمانی نزدیک شود. مهره‌های ذخیره این باشگاه نیز می‌توانند با استفاده از فرصت عالی بازی در لیگ قهرمانان آسیا، هم تجربه بسیار خوبی به‌دست بیاورند و هم انگیزه‌شان برای درخشیدن در لباس آبی‌ را به نمایش بگذارند.

«همه انگیزه و امید ما، قهرمانی در لیگ برتر است». سیدمهدی رحمتی با این جمله به تساوی در برابر العین واکنش نشان داده اما چنین باوری، حداقل روی نیمکت استقلال به چشم نمی‌خورد. شفر و دستیارها، آسیا را به‌شدت جدی گرفته‌اند و با همه داشته‌های‌شان در هر دو مسابقه این تورنمنت حاضر شده‌اند.

اگر شانس موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا درست به اندازه لیگ برتر برای این تیم بالا بود، این برخورد با آسیا منطقی به‌نظر می‌رسید اما حقیقت آن است که پس از رسیدن به یک امتیاز از 2بازی و پیش از 2برخورد سخت با تیم پرستاره الهلال عربستان، استقلالی‌ها شانس چندانی برای صعود از این گروه ندارند. حتی اگر صعود نیز اتفاق بیفتد، مسیری بسیار طولانی در لیگ قهرمانان برای باشگاه رقم خواهد خورد.

در مقابل اما رسیدن به قهرمانی لیگ، می‌تواند از مسیر بسیار کوتاه‌تری ممکن شود. استقلال از لیگ دوازدهم به بعد، دیگر هرگز روی سکوی اول فوتبال ایران قرار نگرفته و حالا می‌تواند با درخشش در دیدارهای باقی‌مانده، به این طلسم شش‌ساله پایان بدهد. جنگ همزمان در لیگ و آسیا و «انتخاب» نکردن میان این 2 جام اما تهدید اصلی برای این تیم تلقی می‌شود.

مصدومیت وریا غفوری در جریان جدال با العین امارات، نتیجه فشردگی دیدارهای استقلال و خستگی مهره‌های این تیم است. اگر همین روند در باشگاه ادامه داشته باشد، بدون تردید مصدومیت‌های بیشتر و شدیدتری از راه می‌رسند و نفرات اصلی را پشت سر هم از تیم می‌گیرند. باید بپذیریم که ستاره‌های ایرانی برای انجام مداوم

 2 بازی در یک هفته تربیت نشده‌اند و به لحاظ بدنی برای قرار گرفتن در چنین موقعیتی آماده نیستند. جنگ استقلال با تیم‌های پرمهره و ثروتمندی مثل الدحیل و الهلال در آسیا، نابرابر به‌نظر می‌رسد. در لیگ برتر نیز استراحت بیشتر تراکتور و سپاهان، شرایط را نابرابر جلوه می‌دهد. برابر کردن جنگ‌های آسیایی در شرایط فعلی غیرممکن به‌نظر می‌رسد اما شفر می‌تواند با استراحت دادن به مهره‌های اصلی در آسیا، حداقل شرایطش را با چند مدعی قهرمانی لیگ برتر برابر کند.

حالا زمان یک انتخاب کلیدی از راه رسیده و استقلالی‌ها نباید زمان را برای گرفتن این تصمیم مهم از دست بدهند. یک انتخاب درست می‌تواند سرنوشت آبی‌ها را برای همیشه عوض کند. آنها با شفر در سال‌های آینده برای نتیجه گرفتن در آسیا فرصت دارند. در لیگ برتر اما شاید تا چند سال، چنین فاصله کمی میان استقلال و موفقیت وجود نداشته باشد.

منبع: همشهری ورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها