کد خبر : 6892

چرا چراغ های جلو روشن نمی شوند؟

چرا چراغ های جلو روشن نمی شوند؟

کلید چراغ های جلو خودرو که معمولا در خودروها در کنار فرمان قرار دارد، برای روشن و خاموش کردن چراغ های بخش جلویی خودرو درشب تعبیه شده، خراب شدن آن کلید و روشن نشدن چراغ ها علاوه بر اینکه برای راننده، سرنشینان خودرو و همچنین سایر خودروهای حاضر در جاده ایجاد خطر می کند بلکه غیرقانونی نیز هست و در صورت دیده شدن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه دارد .

به گزارش خودروتک، اگر در شرایطی نیاز به تعویض کلید چراغ های خود پیدا کردید معمولا کلید چراغ خودروهای مختلف در فروشگاه های مخصوصی یافت می شود که برای پیدا کردن آنها بهترین راه مراجعه به تعمیرگاه و مشورت با تعمیرکار خود می باشد.

در بعضی خودروها این کلید ممکن است یک کلید ترکیبی باشد که کنترل روشن و خاموش شدن چراغ جلو و راهنماها را با هم انجام دهد.

مراحل تعویض کلید چراغ های جلو

  • بازبینی کلید مربوطه
  • تست کردن فیوزها و برق خودرو
  • تعویض و جایگزینی کلید ناسالم با کلید سالم
  • بررسی عملکرد کلید جدید و همچنین تمامی چراغ های خودرو

پیشنهاد ما

یک تعمیرکار در هر بررسی کلی که از خودروی شما به عمل می آورد موظف است کلیه چراغ ها را بازبینی کند. اگر مشکلی در نور رسانی وجود داشته باشد تعمیرکار باید فیوزها و سیم کشی ها و اتصال دهنده ها را بازبینی کند.

یکی از مشکل های رایج در خودرو کثیفی عدسی محفظه چراغ ها و عدم عبور نور کافی است که برای ایمنی بیشتر لازم است که آنها را  از هر گونه کثیفی و زنگ زدگی دور نگه داریم.

تعمیرکار می تواند از ماده مخصوص از بین برنده زنگ زدگی نیز استفاده کند.

 

چه علائمی نشان دهنده نیاز شما به تعویض کلید چراغ جلو می‌باشد؟

  • روشن نشدن چراغ های جلو
  • کار نکردن نور بالا و نور پایین

میزان اهمیت تعویض کلید چراغ های جلو

کلید چراغ جلو به شما اجازه می دهد تا چراغ ها را روشن و خاموش کنید. وقتی شما شاسی کلید را می زنید یا آن را می کشید تا چراغ جلو را روشن کنید سوییچ چراغ موظف به روشن کردن چراغ ها است. یک کلید شکسته به این معناست که شما قادر به روشن و خاموش کردن چراغ هایتان نیستید.

رانندگی بدون چراغ بسیار خطرناک است و می تواند منجر به حادثه ی بدی شود. لذا بلافاصله پس از مطلع شدن از خرابی کلید چراغ خودرو خود اقدام به رفع این مشکل نمایید.


منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها