کد خبر : 1781

شاسی کشی خودرو چگونه انجام می‌شود؟

شاسی کشی خودرو چگونه انجام می‌شود؟

شاسی کشی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در خصوص بازگشت فرم اولیه شاسی خودرو انجام می‌شود. در بسیاری از تصادفات جاده‌ای، ضربه و فشار وارد شده به اتومبیل به قدری زیاد است که شاسی خودرو از حالت استاندارد و اولیه خود خارج می‌شود و فرم آن تغییر می‌کند.

به گزارش خودروتک، در این حالت برای ترمیم وضعیت شاسی باید از تکنیک شاسی کشی استفاده کرد. شاسی کشی یکی از اقدامات تخصصی در حوزه صافکاری و نقاشی به حساب می‌آید؛ از همین رو تمام مراکز خدمات خودرویی قادر به ارائه سرویس شاسی کشی نیستند. از طرفی شاسی خودروها از نظر پلتفرم و فرم کلی با هم متفاوت هستند؛ به همین دلیل صافکار یا فرد متخصصی که می‌خواهد عمل شاسی کشی را انجام دهد، باید به استانداردها و فرم اولیه شاسی اشراف داشته باشد.

پروسه شاسی کشی بسیار مهم است و در صورتی که بدرستی انجام نشود، خودرو از نظر پایداری و هندلینگ ( فرمان پذیری ) دچار مشکل می‌شود. شاسی‌ها ضمن اینکه به دلیل نوع طراحی و البته نوع پلتفرم خودروها با هم متفاوت هستند؛ از طرفی متریال بکار رفته در آن‌ها نیز با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال در خودرو‌های سری 7 بی ام و که به تازگی وارد کشور شده‌اند، از ترکیب فیبرکربن و آلومینیوم در طراحی و ساخت شاسی آن‌ها استفاده شده است؛ از همین رو متخصصان ما با بهره‌گیری از علوم جدید بکار رفته در حوزه خودرو این امکان را فراهم ساخته‌اند که هر اتومبیلی با هر فرم و شکل شاسی، توسط صافکار‌های حرفه‌ای لوکاپرو در کمترین زمان ممکن تعمیر یا به عبارتی ترمیم شود. برای اینکه بیشتر با فرآید شاسی کشی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این نوشته کوتاه را مطالعه کنید و در پایان ویدئو شاسی کشی را مشاهده بفرمایید.

مرحله اول شاسی کشی؛ آنالیز وضعیت

در ابتدا وضعیت شاسی و جهت آسیب وارد شده به شاسی باید مشخص شود؛ زیرا شاسی کشی یک فرآیند مهم به حساب می‌آید و متخصص صافکاری باید بتواند تمام جوانب را قبل از پروسه شاسی کشی مورد آنالیز قرار دهد.

مرحله دوم شاسی کشی؛ تعیین جایگاه خودرو

در فرآیند شاسی کشی معمولا خودرو در میان چهار ستون فلزی قرار می‌گیرد و سپس صافکار و تیم او با بهره‌گیری از تجهیزات قدرتمند و چهار زنجیر که به ستون‌ها متصل هستند، بدنه شاسی خودرو را در جهات متفاوت می‌کشند. از همین رو برای اینکه نیروی کشش در نقطه‌ی خاصی جمع شود، مکان خودرو نسبت به چهار ستون فلزی اطراف باید تغییر کند. تعیین جایگاه دقیق خودرو یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که صافکار در زمان شاسی کشی انجام می‌دهد.

مرحله آخر شاسی کشی؛ دقت به جزئیات

کشیدن شاسی با استفاده از زنجیر به معنای اتمام پروسه شاسی کشی نیست و پس از کشیدن‌های متعدد صافکار باید با بهره‌گیری از تجهیزات تخصصی خود، فرم کلی شاسی را به حالت اولیه و استاندارد تغییر دهد. یادمان باشد که شاسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پلتفرم یک خودرو محسوب می‌شود و برای ترمیم آن باید نهایت دقت را بخرج داد.

منبع: لوکاپرو

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها