کد خبر : 16610

آشنایی با ایرادهای واشر سر سیلندر خودرو

آشنایی با ایرادهای واشر سر سیلندر خودرو

واشر سر سیلندر اهمیت بسیار زیادی در خودرو و موتور دارا بوده و یکی از وظایف آن جدا کردن کانال های آب، روغن و محفظه احتراق از همدیگر است.

به گزارش خودروتک ، در صورت خرابی واشر سر سیلندر یکی از اتفاقات زیر ممکن است بیفتد: نشت آب به محفظه احتراق: در این حالت واشر سر سیلندر در قسمتی که محفظه احتراق و آب در مجاورت هم قرار دارند ضعیف شده و آب به داخل سیلندر راه پیدا می کند. در این حالت یا خودرو سخت روشن می شود و یا اصلا روشن نمی شود.

نشت کمپرس سیلندر به کانال آب: در این حالت کمپرس سیلندر به آب راه پیدا می کند و باعث افزایش دمای آن شده و حتی می تواند باعث جوش آن شود. برای چک کردن این مورد چنانچه در زمان سرد بودن موتور درب رادیاتور باز شود و هوا با فشار از آن خارج شود میتوان به این نتیجه رسید که کمپرس سیلندر به رادیاتور راه پیدا کرده است.

نشت روغن به داخل آب: در صورتیکه که واشر سر سیلندر در نواحی که کانال های آب و روغن در مجاورت هم هستند ضعیف شده ویا کاملا سوخته باشد ممکن است روغن به داخل آب راه پیدا کند. نشانه این خرابی این است که درب رایاتور به علت وجود روغن چرب می شود. به مرور زمان این چربی باعث گرفتگی کانال های آب خواهد شد.

نشت آب به کانال روغن: در این حالت آب وارد کارتر و کانال های روغن می شود. برای چک کردن این مورد میتوان درب محفظه روغن را باز کرد و در صورت مشاهده کف در درب آن به احتمال زیاد آب به داخل روغن راه پیدا کرده است.

نشت روغن به خارج موتور: در این حالت به علت ضعیف شدن واشر سر سیلندر ممکن است روغن به خارج موتور نشت کرده و دراین حالت بر روی بلوکه موتور روغن مشاهده خواهد شد.

نشت آب به خارج موتور: در این حالت به علت ضعیف شدن واشر سر سیلندر ممکن است آب به خارج موتور نشت کرده و دراین حالت بر روی بلوکه موتور آب مشاهده خواهد شد.

منبع: ایمگ

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها