کد خبر : 82284

فرانشیز بیمه بدنه چقدر است؟ + راهکار خرید بیمه بدنه بدون فرانشیز

فرانشیز بیمه بدنه چقدر است؟ + راهکار خرید بیمه بدنه بدون فرانشیز

 

بیمه بدنه یکی از انواع بیمه نامه‌های اختیاری خودرو است که با مزیت‌ها و پوشش‌های مختلفی ارائه می‌شود. همچنین تمام شرکت‌های بیمه‌ای در کنار فروش بیمه شخص ثالث این بیمه نامه را هم صادر می‌کنند. تنها نکته مهمی‌ که وجود دارد، انتخاب پوشش‌های اضافی در این بیمه نامه خواهد بود که با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است. همچنین در سال‌های اخیر سهم فروش این بیمه نامه روز به روز بیشتر شده و کمتری خودرویی را مشاهده می‌کنیم که این بیمه نامه را تهیه نکرده باشد. اما سوالی که پیش می‌آید این است، بیمه بدنه چه خطراتی را تحت پوشش دارد و برای آن‌ها چه میزان فرانشیز بیمه بدنه کم می‌شود؟ تا انتهای متن همراه ما باشید تا توضیحات کاملی درباره مزیت‌های بیمه نامه بدنه ارائه کنیم.

بیمه بدنه چیست؟

با توجه به قانون بیمه مرکزی خرید بیمه بدنه برای تمام بیمه‌گزارها یکسان است و شرایط خرید آن با توجه به الویت‌های بیمه‌گزار و مشخصات خودرو بستگی دارد. در حقیقت بیمه بدنه اختیاری است و مکمل بیمه شخص ثالث خواهد بود. همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث به جبران خسارت‌های اشخاص ثالث در حادثه رانندگی می‌پردازد و برای خسارت‌های مالی و هزینه‌های راننده مقصر هیچ گونه تعهدی ندارد. اما با خرید بیمه بدنه می‌توانید هزینه‌هایی که برای خودرو ایجاد شده را تا سقف تعهدات خود جبران کنید.

نکته مهم در پوشش‌های بیمه بدنه این است که سقف تعهدات شرکت بیمه و پوشش‌های انتخابی بیمه‌گزار اهمیت دارد و قبل از هر اقدامی‌ برای خرید بیمه نامه باید این دو مورد را مشخص کرد. از این رو بیمه دات کام که یک کارگزاری آنلاین بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه بیمه نامه بدنه را فراهم کرده تا با انتخاب دقیق پوشش‌ها و خدمات قابل ارائه شرکت‌های بیمه‌ای، بهترین بیمه نامه را خریداری کنید. در حقیقت بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه است که بهترین قیمت را برای بیمه‌گزار‌های خود بررسی کرده و در اختیار افراد قرار می‌دهد.

بیمه بدنه خودرو چه پوشش‌هایی دارد؟

شرکت‌های بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بیمه بدنه خطرات اضافی و اصلی را در نظر گرفته تا بتوانند هنگام بروز حادثه بیشترین حمایت را از بیمه‌گزار کنند. بیمه‌گزار می‌تواند با انتخاب پوشش‌های اضافی، هزینه بیشتری از بیمه‌گر خود دریافت کند و نگرانی‌ها برای جبران خسارت‌های وارد شده خود را کاهش دهد. همچنین به طور کلی انتخاب پوشش‌ها و سقف تعهدات در بیمه بدنه می‌تواند قیمت و نرخ بیمه نامه را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی هم هر بیمه‌گزاری با پرداخت حق بیمه پایه در برابر خطرات اصلی مانند: آتش سوزی، حادثه و سرقت کلی تحت پوشش بوده و برای خرید خطرات اضافی باید حق بیمه بیشتر پرداخت کند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • اگر خودرو به دلیل واژگونی، آتش سوزی، سقوط یا انفجار دچار حادثه شود، خسارت‌های وارد شده تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خواهد بود و شرکت بیمه‌ موظف به پرداخت خسارت است.
  • اگر پس از حادثه و هنگام انتقال خودرو به تعمیرگاه یا پارکینگ، خسارتی به بدنه خودرو وارد شود، تحت پوشش اصلی این بیمه نامه خواهید بود.
  • اگر خودروی مورد نظر با جسمی ‌‌‌ثابت یا متحرک برخورد کرده باشد و دچار خسارت شود، تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو خواهد بود.
  • در صورت سرقت کلی خودرو یا سرقت تجهیزات جانبی، خسارت وارد شده به خودرو، تحت پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو قرار می‌گیرد.
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد جبران خسارت می‌شود.
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو است.
  • هزینه‌های متعارف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد خواهد بود.

Captsssure

حادثه از خسارات اصلی تحت پوشش بیمه بدنه است

خطرات زیر تحت پوشش اصلی بیمه بدنه ماشین نیستند؛ ولی بیمه‌گزاران با پرداخت مبلغ اضافی حق‌بیمه‌ از پوشش‌های اضافی (خطرات فرعی) خرید بیمه بدنه اتومبیل  بهره‌مند می‌شوند:

  • دزدی درجای لوازم خودرو از قبیل رادیو پخش، رینگ، لاستیک، آینه ها و سایر لوازم خودرو
  • شکستن شیشه به علتی غیر از خطرات اصلی
  • غرامت عدم استفاده از خودرو درهنگام تعمیرات
  • حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتشفشان
  • حوادث ناشی از پاشیدن مواد شیمیایی نظیر اسید و رنگ
  • حذف فرانشیز
  • پوشش نوسان قیمت

آیا استفاده از پوشش‌های بیمه بدنه نیاز به پرداخت هزینه از سوی بیمه‌گزار دارد؟

در صنعت بیمه، کلمه‌ای با اصطلاح فرانشیز وجود دارد که به معنای پرداخت بخشی از خسارت ایجاد شده از سوی بیمه‌گزار است. در حقیقت فرانشیز در همه بیمه نامه‌ها وجود دارد و سهم جبران خسارت از سوی بیمه‌گزار معنا می‌شود. از این رو برای بیمه بدنه هم فرانشیز در نظر گرفته می‌شود که در حالت‌های مختلفی بررسی خواهد شد. فرانشیز بیمه بدنه در طرح‌های مختلف مطرح می‌شود که عبارتند از:

  • میزان فرانشیز بیمه بدنه در قرارداد قید شود.
  • فرانشیز به صورت درصدی از حق بیمه باشد. (هر چقئر مبلغ حق بیمه بیشتر باشد، فرانشیز هم افزایش پیدا می‌کند.)
  • برای جبران هزینه‌های بیمه نامه بدنه، سقف مشخصی در نظر گرفته شود و مابقی خسارت به عنوان فرانشیز برای بیمه‌گزار باقی بماند.

نکته مهم این است که بدانید بیمه بدنه به طور پیش فرض دارای فرانشیز خواهد بود و انتخاب میزان پرداختی فرانشیز با توجه به درخواست بیمه‌گزار مشخص خواهد شد. هر چند که برخی از شرکت‌های بیمه ترکیب درصدی از خسارت را با یک عدد ثابت در نظر می‌گیرند و به عنوان فرانشیز بیمه بدنه اعلام می‌کنند.

محاسبه فرانشیز بیمه بدنه

میزان فرانشیز بیمه بدنه به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد که بر شرایط تصمیم گیری شرکت‌های بیمه‌ای اثر گزار خواهند بود. اما اگر به طور کلی بخواهیم درباره چگونگی محاسبه فرانشیز بیمه نامه بدنه توضیح دهیم باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • تعداد دفعات خسارت
  • نوع خسارتی که رخ داده با توجه به پوشش‌های بیمه بدنه
  • سابقه رانندگی افراد
  • تعداد سال‌های گواهینامه رانندگی افراد

Casspture

فرانشیز بیمه چیست

فاکتورهای تغییر در نرخ فرانشیز بیمه بدنه

بهتر است بدانید که برخی از شرکت‌های بیمه برای اینکه بتوانند میزان استقبال از این بیمه نامه را افزایش دهند، یکسری تخفیفات درون سازمانی در نظر می‌گیرند. اما باید بدانید که فرانشیز بیمه بدنه در مقابل تخفیفات است و آن را باید به عنوان پرداخت بخشی از هزینه‌ها به بیمه‌گر پرداخت کرد. همچنین منطقی است که بیمه بدنه یکسری خطرات را تحت پوشش قرار می‌دهد و با توجه به میزان ریسکی که دارند، جبران هزینه می‌کند. فاکتورهایی که باعث تغییر فرانشیز بیمه نامه بدنه می‌شوند عبارتند از:

  • صدور گواهینامه راننده بیشتر از 3 سال
  • سابقه رانندگی فرد زیان دیده با توجه به تقصیر یا عدم تقصیر در رانندگی
  • شرایط شرکت‌های بیمه برای فرانشیز بیمه نامه
  • تعداد دفعات رخ دادن خسارت
  • تناسب بین پوشش‌ها و خسارتی

نکته مهم این است که هزینه‌های تعمیرات و تعویض قطعات آسیب دیده، با تغییرات قیمتی مواجه شده است که دلیل آن هم نوسانات قیمت دلار خواهد بود. اما پرداخت هزینه‌های بر عهده بیمه‌گر است مگر اینکه خودروی شما جزو خودروهای غیر متعارف باشد که در آن صورت بهترین گزینه خرید بیمه بدنه از bimeh.com است.

با چه تکنیکی فرانشیز در بیمه خودرو  را حذف کنیم؟

برخی شرکت‌های بیمه خودرو برای حذف فرانشیز راه حلی برای بیمه گذاران خود گذاشته‌اند. و آن پوشش حذف فرانشیز است که به خسارت‌های فرعی تحت پوشش بیمه بدنه اضافه شده‌است . چنانچه شما مایل به حذف فرانشیز از مبالغ دریافت جبران خسارت از بیمه خود باشید می بایست پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه را خریداری نمایید و در صورت بروز خسارت ، کل مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت نمایید.پیشنهاد می‌کنیم جهت برخورداری از مزایای بیمه بدنه بدون فرانشیز به https://bimeh.com/mag/car-body-franchise/ سامانه خرید آنلاین بیمه دات کام مراجعه نمایید.

خرید بیمه بدنه بدون  پرداخت فرانشیز

همانطور که اشاره شد با خرید بیمه بدنه باید فرانشیز پرداخت شود، اما بسیاری از صاحبان خودروهای لوکس و غیر متعارف ترجیح می‌دهند که برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی هنگام تصادف، از بیمه بدنه خود استفاده کنند. همچنین استفاده از پوشش‌های بیمه بدنه هم با پرداخت فرانشیز همراه است، اما می‌توان برای اینکه تمام خسارت‌ها را به بیمه‌گر منتقل کرد، پوشش حذف فرانشیز را در پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خریداری کرد تا با پرداخت 5 تا 7 درصد بیشتر از حق بیمه، جبران تمام خسارت‌ها را به بیمه‌گر منتقل کرد.

به طور کلی با خرید بیمه بدنه خیال افراد برای جبران هزینه‌های اضافی راحت می‌شود. همچنین بیمه‌گزار با خرید پوشش حذف فرانشیز، تمام هزینه‌های ایجاد شده را تا سقف تعهدات به بیمه‌گر انتقال خواهد داد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها