کد خبر : 74106

بیمه شخص ثالث رانا؛ اجباری که با تخفیف بیمه دات کام شیرین شده‌است!

بیمه شخص ثالث رانا؛ اجباری که با تخفیف بیمه دات کام شیرین شده‌است!

رانا از جمله خودروهایی است که در دهه گذشته توانسته نرخ فروش بالایی را به دست بیاورد. به احتمال زیاد حداقل یک نمونه از آن را در خیابان‌های سطح شهر یا جاده‌ها مشاهده کرده‌اید.

دو عامل باعث شده توجه بسیاری به این مدل خودرو جلب شود: یکی ظاهر به روز و دیگری داشتن امکانات جدیدتری از جمله: سنسور فاصله سنج عقب، شیشه بالابر برقی عقب، نمایشگر کامپیوتر سفری روی داشبورد و اضافه شدن بلندگو روی درهای عقب است. یکی از مهم­ترین چالش­های مالکان این خودرو، خرید بیمه شخص ثالث رانا است.  بیمه شخص ثالث که اجباری است و همه خودروها باید داشته باشند؛ اما در رانا این مسئله کمی متفاوت است. دلیل آن هم استفاده زیاد آن و همچنین داشتن ویژگی­های فنی و ظاهری جدید است.

بیمه شخص ثالث رانا چیست؟

بیمه شخص ثالث، خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد.  در هر تصادفی،  اشخاص ثالث شامل راننده خودروی مقابل یا همان زیان دیده همراه با سرنشینان آن، راکب موتور مقصر و یک ترک‌نشین آن و سرنشینان خودروی مقصر و عابران هستند. خرید بیمه شخص ثالث رانا  برای کاهش و جبران خسارت‌ها ضروری است. غیر از توقیف پلیس و جریمه دیرکرد، در صورتی که بیمه‌نامه فرد تمام شده و آن شخص اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث رانا نکرده‌باشد، باید تمامی خسارات را از جیب بپردازد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث رانا

پوشش‌های بیمه شخص ثالث رانا شامل سه دسته زیر خواهد بود:

  • خسارت‌های جانی شامل فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و نقص عضو وارد شده از طرف خودروی رانا به افراد
  • خسارت‌های مالی وارد شده از طرف رانا به خودرو و اموال افراد
  • خسارت‌های جانی وارد شده به راننده خودروی رانای مقصر

جبران خسارات جانی و مالی از پوشش‌های بیمه شخص ثالث است

جبران خسارات جانی و مالی از پوشش‌های بیمه شخص ​ثالث است

استثنائات بیمه شخص ثالث رانا شامل موارد زیر است:

  • خسارت واردشده به خودرو راننده رانا
  • خسارت واردشده به وسایل خودروی راننده رانا
  • خسارات ناشی از حوادث در خارج از کشور (پوشش ترانزیت)
  • خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای
  • خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم

تخفیف بیمه شخص ثالث ارائه شده از طرف شرکت بیمه‌گر

شرکت های بیمه‌گر در بازۀ قیمتی که بیمۀ مرکزی هر ساله به آن ها ابلاغ می‎کند، مبلغ مطلوب را به عنوان حق بیمه ثالث خودرو به بیمه‌گزاران اعلام می‌‌کنند. بعضی از شرکت‌ها با لحاظ تخفیف‌های مجاز، قیمت بیمه شخص ثالث پایین تری به بیمه‌گزاران پیشنهاد می‌دهند؛ البته حق بیمه شخص ثالث پرداختی بیمه‌گزار، نباید از حداقل مبلغ حق بیمه‌ای که بیمۀ مرکزی اعلام کرده است، کمتر باشد. به عنوان مثال، حتی سامانه های فروش آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام، در برخی از مناسبت ها نظیر پایان سال 1400 و نوروز تخفیفات ویژه ای برای تمدید و خرید بیمه شخص ثالث در نظر می گیرند. شما می‌توانید برای استعلام، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث خودروی خود به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty/

قیمت بیمه شخص ثالث رانا

عواملی متعددی هستند که می‌توانند بر افزایش یا کاهش بیمه شخص ثالث رانا تاثیر بگذارند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

کاربری خودرو از عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث است

کاربری خودرو از عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث است

  • اولین مورد کاربری خودروی رانا است. در صورتی که از این خودرو برای کاربری اداری یا تاکسی استفاده شود، مالک خودرو باید به دلیل افزایش نرخ تصادفات در این مورد، حق بیمه بیشتری را بپردازد.
  • تعداد سیلندر یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیمه شخص ثالث رانا است.
  • در صورتی که راننده رانا تصادف نکند و در نتیجه خسارتی را هم از شرکت بیمه دریافت نکند، در هنگام تمدید مشمول تخفیف عدم دریافت خسارت خواهد شد. با توجه به اینکه این مدل حدود یک دهه است که در کشور عرضه می شود، برای آن هایی که در سال های گذشته خریداری کرده و تصادفی نکرده اند، درصد تخفیف بیشتری وجود دارد. البته حداقل و حداکثر درصد تخفیف برابر با 5 و 70 درصد است.
  • اگر به هر دلیلی، مالک خودروی رانا اقدام به تمدید به موقع بیمه شخص ثالث خودروی نکند، باید جریمه دیرکرد را پرداخت کند. این مقدار از طریق تقسیم میزان حق‌بیمه یک سال بدون تخفیف بر عدد 12 و ضرب در تعداد روزهای دیرکرد به دست خواهد آمد.
  • حق‌بیمه شخص ثالث رانا بر اساس نرخ دیه مرد در ماه حرام محاسبه خواهد شد. البته تعداد سیلندر هم تاثیرگذار خواهد بود. قوه قضاییه نرخ دیه هر سال را اعلام می‌کند. در سال 1400، میزان دیه در ماه حرام و غیرحرام برابر با 640 و 480 میلیون تومان است. بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندرها، مقدار پوشش مالی و حق بیمه را اعلام می کند.

کد تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی

خبر خوب برای خریداران بیمه خودرو؛ بیمه دات کام، سامانه استعلام و خرید انواع بیمه، برای رفاه حال خریداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در نظر دارد تا سقف ۵۰۰ هزار تومان، برای خرید انواع بیمه خودرو از جمله بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، تخفیف ارائه دهد. کافیست هنگام خرید کد bimeh500 را وارد نمایید تا از این هدیه و عیدی بیمه دات کام، بهره‌مند شوید.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

خرید بیمه شخص ثالث رانا از بیمه دات کام

میزان رضایت، توانگری، تعداد واحدهای دریافت خسارت، قیمت و بیشترین امتیاز از جمله عواملی هستند که باید برای خرید بیمه شخص ثالث رانا در نظر گرفت. مقایسه آن­ها به صورت عادی خیلی زمان‌گیر خواهد بود. نمی توان به تمامی شرکت­ها مراجعه کرد و در یک لحظه همه آن­ها را با هم مقایسه کرد؛ اما شما می توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و استعلام و مقایسه تمامی شرکت‌های بیمه، بهترین را انتخاب کنید. تمامی مراحل خرید به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. سایت بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته در خدمت شما برای خرید بیمه شخص ثالث رانا است. برای خرید به سایت bimeh.com مراجعه کنید. کارشناسان بیمه دات کام در کنار شما هستند تا بتوانید بهترین بیمه خودرو را تهیه کنید.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها