کد خبر : 74314

فراخوان 200 هزار دستگاه فولکس واگن اطلس به دلیل نقص فنی دسته سیم

فراخوان 200 هزار دستگاه فولکس واگن اطلس به دلیل نقص فنی دسته سیم

فولکس‌واگن بیش از ۲۰۰ هزار شاسی‌بلند اطلس را برای مشکل احتمالی در کیسه هوا فراخوان می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، گروه فولکس واگن آمریکا، فراخوان شاسی بلند اطلس را اعلام کرد. این فراخوان در مجموع ۲۲۲ هزار و ۸۹۲ دستگاه را پوشش می‌دهد که هم اطلس و هم کراس اسپورت کوچک‌تر اطلس را شامل می‌شود، هدف این فراخوان رفع مشکل احتمالی کیسه هوای جانبی است.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) اسنادی را منتشر کرده است که از فراخوان مذکور پشتیبانی می‌کند. بر اساس گزارش بخش ۵۷۳ ایمنی NHTSA، کیسه هوای جانبی SUV ممکن است دیرتر از زمان طراحی شده باز شود. نیازی به گفتن نیست که این امر در حوادثی که بازکردن کیسه هوای جانبی ضروری است، خطر ایمنی ایجاد می‌کند.

بر اساس این گزارش، علت اصلی این عیب، حرکات کوچک دسته سیم از ترمینال A-Pillar به سمت درب ورودی است که می‌تواند به سطح ترمینال سیم آسیب برساند، آسیب به سطح می‌تواند منجر به خوردگی شود که می‌تواند باعث قطع اتصال الکتریکی به اجزای درب جلو شود.

خودرو‌های آسیب‌دیده ممکن است چراغ هشدار کیسه هوایشان روشن باشد، اگرچه در موارد شدید ممکن است پایین آمدن غیرمنتظره شیشه‌ها، درگیر شدن ترمز دستی در سرعت‌های پایین و هشدار‌هایی در مورد سنسور‌های معیوب درب مشاهده شود.

در گزارش فراخوان آمده است که ۱۱۳ هزار و ۸۹۹ دستگاه فولکس واگن اطلس FL مدل ۲۰۲۱-۲۰۲۳ تولید شده از ۴ اکتبر ۲۰۱۹ تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ در این فراخوان پوشش داده شده است. در همین حال، ۳۲ هزار و ۷۲۰ دستگاه فولکس واگن اطلس ۲۰۱۹-۲۰۲۰ نیز شامل می‌شود که از ۱ آگوست ۲۰۱۹ تا ۶ مارس ۲۰۲۰ ساخته شده است. از سوی دیگر، ۷۶ هزار و ۲۷۳ دستگاه از فولکس واگن اطلس  کراس اسپرت ۲۰۲۰-۲۰۲۳ نیز بخشی از فراخوان هستند. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها