کد خبر : 72981

فراخوان جدید درباره آتش سوزی خودروهای کیا و هیوندای

فراخوان جدید درباره آتش سوزی خودروهای کیا و هیوندای

شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا موتور به مالکان ۴۸۴ هزار خودرو در آمریکا توصیه کردند تا زمانی که تعمیرات فراخوان جدید انجام بگیرد، خودروی خود را به دلیل خطر آتش سوزی در خارج از خانه و دور از خودروهای دیگر پارک کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، شرکت‌های کره‌ای هیوندای و کیا روز سه شنبه به مالکان 484 هزار خودرو در آمریکا توصیه کردند تا زمانی که تعمیرات فراخوان جدید انجام بگیرد، خودروی خود را به دلیل خطر آتش سوزی در خارج از خانه و دور از خودروهای دیگر پارک کنند.

به گزارش رویترز، شرکت هیوندای موتور و شرکت تابعه آن، کیا، فراخوان های جداگانه ای را در ایالات متحده منتشر کردند چرا که یک ماژول کنترل الکترونیکی هیدرولیک (HECU) ممکن است خراب شده و باعث اتصال برق شود که این امر می تواند منجر به آتش سوزی در محفظه موتور شود.

بر اساس این گزارش، این خودروسازان یک فیوز جدید برای برد مدار نصب خواهند کرد تا خطر آتش سوزی را برطرف کنند.

فراخوان های جدید شامل خودروهای کیا اسپورتیج 2014-2016، کیا K900  2016-2018 و هیوندای سانتافه 2016-2018 می‌شود.

به گفته این شرکت، مالکان باید خودروهای خود را در فضای باز و دور از وسایل نقلیه یا سازه های دیگر پارک کنند، حتی اگر آنها خاموش هستند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) از مالکان خواست تا به توصیه های خودروسازان عمل کنند و گفت: سازندگان بر این باورند که یک قطعه الکتریکی در سیستم ترمز ضد قفل ممکن است یک اتصال کوتاه داخلی ایجاد کند که می تواند خطر آتش سوزی را در حین رانندگی و یا زمانی که خودرو پارک است، افزایش دهد.

فراخوان ها شامل 126747 دستگاه خودروی کیا و 357830 دستگاه خودروی هیوندای می شود.

این خودروسازان اعلام کردند که تاکنون هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است اما در مجموع 11 مورد آتش سوزی گزارش شده است.

خودروسازان کره ای در سال های اخیر فراخوان های متعددی را برای خطر آتش سوزی خود منتشر کرده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها