کد خبر : 68618

افزایش فروش تسلا علیرغم بحران جهانی تراشه

افزایش فروش تسلا علیرغم بحران جهانی تراشه

تسلا توانست در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۴۱ هزار و ۳۰۰ خودرو را در بازار به فروش برساند که تقریبا ۱۲۰ هزار دستگاه بیشتر از میزان فروش این شرکت در مدت زمان مشابه سال گذشته است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این در حالی است که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان، در این بازه زمانی، افت فروش را تجربه کردند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به جنرال موتورز اشاره کرد که علی‌رغم فروش ۴۴۶ هزار و ۹۹۷ دستگاه خودرو، میزان فروش این شرکت با افت ۳۳ درصدی در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ همراه بود.

در این بین، یکی از دلایل عمده افت فروش شرکت‌ها، بحران تراشه در جهان و کمبود چیپ‌ها برای استفاده در انواع خودورهاست که به نظر می‌رسد تسلا توانسته به خوبی این بحران را دور بزند. بدین معنی که این شرکت از سیلیکون‌های متفاوتی استفاده کرده و با بازنویسی نرم‌افزار اختصاصی خود، تلاش کرد تا خودروهای این شرکت با این قطعات جدید هم بتوانند کار کنند.

از طرفی دیگر، تسلا اخیرا فروش خودروی پرطرفدار مدل Y را در اروپا آغاز کرده و بخش زیادی از میزان فروش این شرکت، به تقاضای بالا و عملکرد موفق این خودرو برمی‌گردد. البته زمان زیادی نیز از ورود این خودرو به بازار چین نیز نمی‌گذرد و جای زیادی برای رشد و فروش بیشتر دارد.

با این حال، تسلا همچنان در حال توسعه کارخانه‌های خودروسازی خود است و طی ماه‌های آتی، حجم بیشتری از مدل‌های مختلف این شرکت آماده عرضه به بازار خواهند بود. در حال حاضر، مدل‌های رودستر و سایبرتراک هنوز وارد بازار نشده‌اند و عرضه آنها با تعویق همراه بوده است.

بنابراین، مسیر و آینده روشنی پیش روی ایلان ماسک و شرکت تحت هدایت وی قرار دارد و به نظر می‌رسد که این روند رو به رشد، در ماه‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها